Alla kommentarer avrogertaurus

Turist2020-05-05
Manus och skådespeleriet är grymt bra. En film att sitta och prata om i timmar. Och jag tror att den även skulle behövas ses om också för att märka mer och mer som det brukar vara i en Ruben Östlund-film.

Kapernaum2019-01-17
Aj! Den filmen träffade hårt.

Allt du önskar kan du få2018-05-24
Inte lika bra som Vad döljer du för mig. Men en stark trea är det. Slutet drog ner betyget lite.

I, Olga Hepnarová2017-02-17
Så grymt bra!

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann2016-12-22
Skrattade inte en enda gång. Därav betyget. Det enda som var bra var make-up:en.

State of Play2009-04-27
Hade inte sista twisten varit med så hade det blivit en fyra. Men den drog ner betyget ett snäpp. Annars spännande och bra spel i birollerna och Russel Crowe är bra. Skall nog ta och se originalet som tydligen skall vara bättre av vad jag har fattat.

En shopaholics bekännelser2009-03-14
Kristin Scott Thomas pratar flytande franska och har till och med dubbat sig själv i filmer till franska. Plus att hon har bott i Paris sen hon var 19 år. Så jag tror inte att jag kan ifrågasätta hennes franska jag då. I övrigt var det en film som växte allt eftersom den gick. Men det blir en stark två på gränsen till en svag trea, har sett så pass mycket bättre i genren.

Step Brothers2008-10-02
Jag älskar det mesta som Ferrell och för den delen John C Reilly har gjort. Men detta föll mig inte alls i smaken. Det roligaste på visningen var trailern till Pineapple Express innan. De bästa scenerna i filmen var när Ferrell och Reilly inte var med. Kanske var jag för dåligt påläst på filmen för att uppskatta den.

Patrik 1,52008-09-15
HBT-frågan behandlas på ett bra sätt. I regel brukar frågan behandlas som parodi eller med en massa pekpinnar. De tre huvudrollerna är mycket bra spelade. Skrämmande att vissa biografer inte vågar ta in den. Jag hoppas alltid att vi har kommit längre i acceptansen, eller egentligen så skall det vara en självklarhet och biograferna borde bojkottas tills de slutar förtrycka.

Babylon A.D.2008-09-14
En klar femma på denna parodin... va!? Var det ingen parodi? Ah... ja, tyvärr även om jag tycker Vin Diesel är lite cool ibland, kan inte bli mer än en etta med alla klichéer som haglar.

Arn - Riket vid vägens slut2008-08-21
Tvåan blir svagare och svagare. Nätterqvists dubbade röst förstör väldigt mycket. Blir som att se en gammal Shakespeare pjäs där skådespelarna läser manuset innantill och artikulerar i överdrift. Snyggt filmat och fin omgivning... men maken till stelhet i övrigt har jag sällan skådat. Skall se om den och försöka hitta på killen i solbrillor i en av ökenscenerna som jag fick höra från en som såg den samtidigt.

The Happening2008-07-14
Känns väldigt Världarnas krig över den. Inte dålig, men griper inte tag riktigt heller. Shyamalan levererar det han är bra på.

The Scorpion King2008-06-24
Inte ens The Rock kunde rädda denna.

Sex and the City2008-06-19
Kläderna, skorna, väskorna... ja, bara det förtjänar en femma. Kändes som ett dubbelavsnitt och det var fabulous, men trots det saknades det lilla lilla extra denna gång. Hoppas att serien kommer tillbaka. Samantha är min egna favorit då hon känns mest äkta.

Hulk2008-06-15
För att citera Empires sammanfattning av filmåret 2003 "When people start complaining that a film isn´t dumbed down enough, you´ve got to wonder about the state of cinema." Folk är helt enkelt för korkade att kunna förstå den djupa sidan av filmen.

The Incredible Hulk2008-06-15
Väldigt ytlig och en rejäl miss i att inte ha sista scenen efter eftertexterna också. Saknade verkligen djup i karaktärerna, men så var det inte Ang Lee i regissörsstolen heller.

Hawaii, Oslo2008-06-06
Hade kunnat tagit bort några historier kan jag själv tycka. Blev lite för många sidospår som inte blev tillräckligt djupa, blev då lite väl förutsägbar efter en stund. Ändock en väldigt bra film.

Jindabyne2008-06-06
Hade inte läst handligen innan jag såg den och då den skiljde sig mot vad jag trodde det skulle vara så blev det en positiv överraskning. Slutet blev lite väl sockersött dock för min egen smak. Hade kunnat slutat tio minuter tidigare och det hade blivit en fyra från min sida.

Adaptation2008-06-06
Mycket bra, tappar dock på slutet en del.

Höjdhoppar'n2008-05-07
Kan inte annat än gilla denna. Varm och underbar.

In the Valley of Elah2008-04-21
Många lyfter fram Tommy Lee Jones som helt klart gör en fantastisk rollprestation, men ett av mina bestående intryck är Susan Sarandon som är helt fantastisk. I övrigt är filmen stark och håller i en spänning och efteråt så känner man att man kan nog läsa Playboy för artiklarnas skull.

Horton2008-04-20
Blir en stabil trea. Gillar den väldigt med alla filmreferenser som den har. Enda hemska i den svenska versionen är REO Speedwagon misshandeln i slutet.

Farlig identitet2008-04-20
Var inte alls så dålig. Nästan en trea, är slutet som drar ner den lite grann. Väcker en hel del tankar om konstindustrin också.

Apornas planet2008-04-15
Underskattad med många flörtar till de andra filmerna. Skall nog helst ses i en följd så man tydligare ser kopplingarna. Första filmen är dock den bästa fortfarande.

Superhero Movie2008-04-11
Blir en etta, men det är en stark etta. Skrattade lite grann på den trots allt, dock kom den inte in så djupt på mig. Har inte sett Meet The Spartans ännu, men är ganska säker på att denna är tusen gånger bättre om jag jämför trailers.

Daywatch2008-04-05
Blev väldigt positivt överraskad. Älskade Nattens väktare och trodde efter att sett en del recensioner att jag skulle bli besviken. Men den håller precis lika bra klass i mina ögon, faktiskt så fastnar jag mer på denna. Kanske beror det på att jag tog och skruvade upp ljudet lite extra här hemma när jag såg den. Ser verkligen fram emot trean... kanske skulle läsa böckerna också under väntan.

Barb Wire2008-03-26
Vill se den och sen Casablanca direkt efter så jag kan jämföra och se hur de har behandlat samma story.

The In-Laws2008-03-23
Lite småcharmig, men inte så mycket mer.

Lady Chatterleys älskare2008-03-22
Underbar. Kändes inte lång alls. Härlig hyllning till kvinnlig sexualitet i en tid då sådant i princip var tabu, romantik, kärlek över klassgränserna och en ifrågasättande av de hemska könsrollerna som även idag behövs förändras. Väldigt bra, tar dock en halvtimme att komma in i men sedan är det ren njutning.

Darjeeling Limited2008-03-08
Jag kan faktiskt inte hitta någon svaghet i filmen. hade ganska lågt ställda förväntningar på den från början. Då kritiken var mer att den var bra och vacker, men inte så mycket mer. Men den klart bästa filmen av Wes Anderson i mina ögon. Varje scen har ett djup och en psykologisk innebörd.

Nästa sida »