Alla kommentarer avsawa

Lyrro - Ut & invandrarna2020-11-20
Förväntningarna var höga, Lorry och Yrrol var ju på topp, så besvikelsen var stor, inte mycket att skratta åt, Hr Dorsins scen t.ex. alldeles för lång för att vara ens i närheten av rolig. Det hade varit bättre om denna film aldrig gjorts, då hade man kunnat leva vidare med en önskan om att se något mer från Lorry-gänget. Sicken tur att jag inte betalt för att se eländet!

Whitecoats2020-02-17
Egentligen ganska kass, som ett dåligt avsnitt av Scrubs, men underhållande här o där.

Rounders - sista spelet2019-11-20
En irriterande karaktär spelad av Edward Norton. Jo, jag vet, de finns i verkliga livet, men inte i min närhet.

The Guilty2019-08-08
Spännande här o där och med ett oväntat slut.

Livet på en pinne2019-07-07
Charmig sak man snart glömt.

Långt farväl2019-07-05
När Trapper John McIntyre spelar Marlowe i en dålig efterapning som borde varit Noir, inte i färg, då blir det inte bra. Jag orkade 30 minuter. Kanske gör jag ett nytt försök någon gång.

Billy Elliot2019-06-13
En glad film. Tro på dig själv och gör det som lockar dig! Efter en omtitt nu kan jag bekräfta att den funkar lika bra 2019 som 2000.

Grace Is Gone2019-06-11
Väldigt långsam. Bra avslut, men vägen dit var väldigt lång.

Den siste magnaten2019-06-03
Ganska intetsägande, fast roligt att se unga skådisar. Lång!

The Wrestler2019-05-30
Bra skådisar men ointressant med en massa klyschor.

Mad Dog och Glory2019-04-24
Nja, sådär, fast Bill Murray är ju sådär underagreande som bara han kan vara.

The Secret Lives of Dentists2019-04-23
Så himla ointressant!

Danny the Dog2019-04-04
Lite för mycket våld och ganska ointressant story.

The Crime2019-04-03
Bra (sann) story, men det fattas något som griper tag i en.

Kept2019-04-03
Tunn story, kasst skådespeleri.

Arga män (utan ben) - En roadmovie2019-03-27
Det känns som det fattades något i den här historien, att allt bara verkade hända, utan plan. Bitvis rolig. Fascinerande hur arrogant man kan få vara när man sitter i rullstol.

Bagdad Cafe2019-03-27
Lite väl mycket skrik i början, och ett slut som var lite för tillrättalagt, annars en trivsam film. Fint ledmotiv.

Desperate Hours2019-03-12
Börjar OK sedan ointressant och alltför mycket trams följt av ett oväntat slut.

Wild Target2019-02-18
Vid omtitt 2019 inte lika rolig som vid första titten 2010, fast den är rätt trevlig ändå.

Sweeney Todd2019-02-03
OK men lite svårbegriplig relation mellan de två huvudpersonerna. Musikalversionen med Johnny Depp och Helena Bonham Carter? Den stängde jag av efter 25 minuter.

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2019-02-03
Stängde av efter 25 minuter. Johnny Depp i musikal? Versionen med Ray Winstone funkar bättre.

Öga mot öga2019-02-03
Intressant bitvis, men verkligen inget speciellt.

WALL-E2019-01-26
Ganska tramsig. Tog väldigt lång tid innan det hände något, och innan man förstod vad det hela handlade om. Om några scener klippts in tidigare så hade man fattat den första halvtimmen bättre.

The Big Lebowski2019-01-10
Den går att se, och se om, men är ganska tramsig, precis som många av bröderna Coens verk.

Surveillance2018-12-28
Intressant story, men den kunde gjorts mindre blodig och explicit.

Solsidan2018-12-27
OK, men formatet är kanske inte det bästa, funkar bättre som serie med kortare avsnitt.

Mamma Mia! Here We Go Again2018-12-27
Ettan var bra, trevlig, många bra skådisar som fick visa sina sångtalanger, och med en ok story. Tvån saknar allt det, förutom att det var ganska många bra skådisar fast någon bra sång var det inte och någon bra skådespelarprestation var det inte, storyn ok vad gäller bakgrunden till ettans story men i övrigt bara dålig. Vissa filmer ska man kanske inte ha en uppföljare till och Mamma Mia är en av dem.

Livet är underbart2018-12-03
Överreklamerad. Den enkla storyn är fin, men den fångar inte mig.

Senior Skip Day2018-12-02
Efter bara en liten stund ville jag stänga av, men orkade inte, så jag fick plåga mig igenom eländet. Varför köpte jag den här filmen?

Livet är underbart2018-12-02
Sebar. Lång. James Stewarts karaktär är lite för skrikig, och inte speciellt sympatisk (vilket den borde vara).

Nästa sida »