Alla kommentarer avsirkurt

Komplett galen2018-12-17
Delvis intressant och rolig. Tyckte om början men sedan spårar det tyvärr ur och jag tappar intresset.

The Wife2018-12-15
Väldigt bra skådespeleri från Glenn Close och i grunden en intressant historia men tyvärr blir filmen ganska seg och förutsägbar och lyfter aldrig riktigt. Funkade heller inte så bra på bio utan kändes mer som en TV-film.

I väntan på ett mirakel2018-08-23
En vacker och stillsam film med lysande Juliette Binoche, tycker däremot att handlingen blir för mystisk och tunn för sitt eget bästa.

Kris2018-07-12
Inte dåligt men historien håller inte riktigt.

Good Manners2018-07-02
Väldigt vacker, speciell och unik film. Stark 4:a.

Spindelkvinnans kyss2018-06-14
Vacker, välgjord och fascinerande film med fantastiskt skådespeleri som jag gärna ser igen.

Mishima - ett liv i fyra kapitel2018-06-11
Väldigt vacker och fascinerande/intressant måste dock se den igen för att kunna ta den till mig helt.

Bringing Out the Dead2018-06-10
Bedrövlig film, Nicolas Cage spelar fruktansvärt dåligt.

The Lady in the Van2018-05-04
Kan vara topp 10 sämsta filmer jag någonsin sett. Otroligt att det skrivs manus som dessa.

Paradistorg2018-04-14
Fin film med många bra skådespelare. Men känns som att något saknas. Men ser gärna om den någon gång.

Faces, Places2018-03-08
Vacker och har sina fina stunder men handlingen fungerar inte riktigt även fast det är bra att filmen har en fri form blir det platt ibland och svårt att engagera sig. Fint och intressant slut.

Sånt händer inte här2018-03-07
Ingen bra film direkt men ganska rolig och intressant på vissa sätt.

Blodsband2018-03-03
Ganska bedrövlig film. Historien och karaktärerna är inte särskilt trovärdiga.

Cornelias kärlek2018-02-26
Välgjord, välspelad och väldigt stark speciellt mot slutet. Jag hade lite svårt att komma in i filmen och engagera mig men skulle vilja se den igen.

Prizzis heder2018-02-01
Otroligt tråkig och platt film, aldrig spännande eller roligt

Room 6662018-01-29
Intressant.

Dheepan2018-01-25
Väldigt gripande/speciell och vacker film.

Personal Shopper2018-01-19
Hade ganska höga förväntningar men blev besviken. Kändes som en väldigt meningslös historia som inte säger något. Har svårt att känna något för huvudpersonen som större delen av filmen sms:ar.

Det regnar på vår kärlek2018-01-17
Inte dålig, har sina bra stunder men inte helt lyckad. Finns bra scener.

Cains många ansikten2018-01-11
Pinsamt dåligt, vilken bedrövlig handling.

Let the Sunshine In2017-12-26
Underbart vacker och gripande film. Även fast det inte är så mycket handling så fångar den livet på ett speciellt sätt med Juliette Binoche som är fantastisk och hela tiden närvarande och levande.

Valley of Love2017-12-22
Vacker och välgjord film med fint skådespeleri och foto. Det finns en speciell känsla i berättelsen som fångas på ett intressant sätt.

Dubbelt begär2017-11-09
Vacker film men spårar ut mycket på slutet.

Palatsets tystnad2017-10-14
Väldigt vacker och speciell film.

Markisinnan de Sade2017-10-12
Väldigt vacker och välspelad, intressant pjäs.

Det stora blå2017-08-19
Vacker musik och mäktiga scener blandad med fåniga scener och stereotypa karaktärer.

Jakten2017-07-30
Välspelad och gripande film men ganska förutsägbar handling.

Galna av lycka2017-06-12
Vilken underbar, levande film. Tragisk och komisk på samma gång. Fantastiskt skådespeleri och så gripande och vacker i slutet.

Orlando2017-06-12
Fantastiskt vacker och stämningsfull film. Tidlös, fascinerande berättelse, både klassisk och modern, underbart gestaltad genom Tilda Swintons skådespeleri.

Den gröna strålen2017-04-10
Väldigt magisk, vacker levande film. Otroligt fin dialog.

Nästa sida »