Alla kommentarer avsnajdarn

Gosskören2005-02-12
Som före detta gosskorist kan det inte bli annat än full pott. Man kan inte bli tydlig nog om hur underbar musiken är, och vad den kan göra för människan.

Notting Hill2004-09-15
"Rrrright ..." Hugh regerar. Så är det.

Conan – barbaren2004-08-12
Som film borde den verkligen inte få mer än en tvåa, men kultstatusen höjer den till en trea.

Apornas planet2004-08-12
"The original and best", som Kellog's så fint uttrycker det.

Independence Day2004-07-29
Är ändå så pass "cool" (eller vad man nu ska säga) att den får en trea.

White Men Can't Jump2004-07-29
"Yo mama's an astronaut!"

Starship Troopers2004-07-29
Underhållande B-film, men den stannar på en stark tvåa.

Sleepy Hollow2004-07-29
Depps "decapitated" lyfter filmen till en fyra.

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton2004-07-29
Underbar! Finstämd klassiker, men bäst är ändå den politiska satiren. Tage Danielsson var ett geni.

Jalla! Jalla!2004-07-29
Riktigt bra för att vara en svensk film, men i det stora hela blir det en stark trea.

Face/Off2004-07-29
Fantastiskt bra!

E.T.: The Extra-Terrestrial2004-07-29
Såg den senast för ungefär 15 år sedan, men minnet etsar sig fast. Började storböla :-).

Die Hard 22004-07-29
Den här tvåan är lika stark som Die Hard 1:s trea, dvs stark. 14 år gammal action känns ändå lite ... gammal.

Yrrol2004-07-29
"... men det är inte rätt."

Lock, Stock and Two Smoking Barrels2004-07-29
Som jag garvade till denna film på bio kan det inte bli annat än en femma.

Leon2004-07-29
En absolut favorit. Grymt häftig och minst lika gripande.

Jakten på den försvunna skatten2004-07-29
Äventyrsfilmernas konung.

Jackie Brown2004-07-29
Inte dålig, som många påstår, men heller inte lysande. Måste ibland vara jobbigt att heta Tarantino och göra film ...

Fucking Åmål2004-07-29
Något så sällsynt som en riktigt bra svensk klassiker. Mycket nära en femma.

21 gram2004-07-29
På något sätt börjar "deras liv flätas samman av [sätt in händelse här]"-grejen med styckad kronologi kännas lite gammal. En välgjord film, men jag hade hoppats på lite mer.

Love Actually2004-07-28
En riktigt bra må bra-film som verkligen får en att må bra.

Taxi 32004-07-28
Bitvis underhållande, men hur fånigt får det bli?

Fahrenheit 9/112004-07-28
Guldpalmen till den här filmen var väl att ta i; på något sätt känns Bush-kritiken allt för mycket som Bush-hat, vilket påverkar objektiviteten. Trots detta faktum är det en mycket välgjord dokumentär som förtjänar en fyra.

Versus2004-07-28
Den här rullen tyckte jag inte om nånstans. Vissa påstår att filmer kan vara bra utan handling. Jag håller inte med. Ett sammelsurium av skrikande japaner i en skog full av zombies, utan någon egentlig förklaring till vad de håller på med. Sitter och väger mellan 1 och 2, men som något slags statement blir det en "stark etta".

Ett hus av sand och dimma2004-07-28
Jag slår på stort med en femma. Precis som mina medrecensenter håller jag med om att skådespeleriet är enormt bra. Själva handlingen är originell och gripande. Dessutom är filmen mycket, mycket vacker.

Snuff Movie2004-07-28
Annorlunda handling, och mycket spännande.

Ice Age2003-12-04
Hur kul som helst. Dodo for president!

Mulholland Drive2003-12-04
Nu kan jag ha saknat koncentration, men filmen var helt enkelt för skum. Gav dock ett väldigt välgjort intryck.

Romeo Must Die2003-12-04
Sorry, haller inte. Ska det fightas ska det fightas rejält -- inte försöka amerikanisera det hela med kass dialog.

Hitta Nemo2003-12-04
Helt underbar. Fantastiskt animerad och i mitt tycke hur kul som helst.

Nästa sida »