Alla kommentarer avsodomiten

Den sista färden2021-05-10
Jag brukar tycka det är töntigt med åldersgränser, men just i detta fall skulle jag inte rekommendera någon under 15 år att se denna film. Det är sodomitiska inslag och läskiga saker som inte klaras upp. En av de obehagligaste thrillers som någonsin gjorts.

Skyscraper2021-04-23
Ingen film jag någonsin skulle vilja se om igen.

Godzilla2021-04-10
Första delen av filmen seg, ja. Andra delen också. Fruktansvärt tråkig huvudperson. Är det verkligen möjligt att göra en monster-actionfilm så här jävla tråkig? Inte en enda bra actionscen och handlingen ska vi inte ens prata om. Den Godzilla som kom i slutet på 90-talet är mkt bättre och dessutom Jamiraquai's "deeper underground" som ledmotiv.

Hobbit: Femhäraslaget2021-04-04
Den bästa delen i serien och faktum är att den här trilogin faktiskt känns starkare än sagan om ringen filmerna. Edit: Vid en omtitt är det helt uppenbart att man går i samma fälla som sagan om konungens återkomst, det där att filmen rullar på 20 minuter extra när allt spännande redan är uppklarat.

G2021-03-21
Det känns helt fantastiskt att se sthlms-miljöer från 1983 och folket från då. Antidepressivt. Även kul med mycket musik.

Jungle2021-03-21
Delen när Yossi är för sig själv är ganska bra.

Beck - Enslingen2021-02-15
Beck-filmerna från tidigt 2000-tal var bättre än de som kom 15-20 år senare. Precis som flera andra beck är detta starkt feministiskt vinklat.

Basic Instinct - iskallt begär2021-02-04
Ungefär lika intressant handling som random knullfilm. Om de bara gjort ett dna-test hade mordgåtan varit löst efter fem minuter. Fast Sharon Stone var jävligt sexig på 90-talet, det kommer man inte ifrån.

Mitt liv som hund2021-01-29
Michael Jacksons favoritfilm. Han träffade även Anton Glanzelius har jag för mig.

Schakalen2021-01-29
Det börjar intressant, men filmen tappar mot slutet. Snudd på en etta.

Junior2021-01-24
Motbjudande.

Kong: Skull Island2021-01-23
Det här var ungefär vad man hade förväntat sig, nämligen en rak actionfilm med shyssta effekter. Att handling och biroller suger gör liksom inget när underhållningen ligger i fightscenerna.

Pearl Harbor2021-01-17
Ser att andra skribenter varit inne på samma sak, filmen pågår alldeles för länge och en timme kortare hade inte gjort nåt. Men attacken mot Pearl harbor är i sig värd en stark 4a. Man kan tycka att atombomberna som senare föll över japan borde tagits upp här, men då hade USA framställts som blodtörstiga.

Die Hard 4.02021-01-16
Jag ger en tvåa för några balla actionscener. Men den är inte lika bra som de tidigare filmerna. Dels börjar Mcclane bli gammal och sen ger allt högteknologiskt tjafs , datahackande, headset m.m filmen en opersonlig känsla. Ok det var lite sånt i de äldre die Hard filmerna också men här tar det över helt. Ge mig en 90- tals telefonkiosk i stället! Beträffande om skurken (Timothy Olyphant) är tråkig så är det sant. Men även filmhistoriens bäste filmskurk hade framstått som det om den suttit som på ett jävla Callcenter med headset halva filmen.

Det2021-01-11
Jag tycker karaktärerna är väldigt dåligt underbyggda och scenerna känns osammanhängande. Faktum är att den ca 30 år äldre miniserien med Tim Curry &company är jävligt mycket bättre än det här.

American Gangster2021-01-09
Baserat på verkliga händelser. Sättet som knarket smugglades in på i USA var genialt.

Välkommen Mrs. Doubtfire2021-01-09
Jag har på något sätt lyckas undvika den här filmen i nästan 30 år, fram tills idag. Men det är inte jättebra även fast Robin Williams är rolig (det var ju pga honom man ville se detta). Filmen avslutas med en moralkaka.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2021-01-01
Det blir tramsigt efter de nått Peru och det är nåt logiskt problem med Mac's karaktär. Skulle tro att Shia Labeouf kommer ta över stafettpinnen som äventyraren om det blir fler filmer och i skrivande stund ser jag att det är planerat till 2022.

Jakten på den försvunna skatten2021-01-01
Bättre än det sista korståget. Spielberg trycker dit nazisterna.

Indiana Jones och det sista korståget2021-01-01
Det bär emot att säga det, men Indiana Jones filmerna från 80-talet håller inte längre för att visas på bästa sändningstid. Det som en gång var en häftig äventyrsfilm har passerat bäst före datum.

Nyckeln till frihet2020-12-28
Clancy Brown borde fått jobb på fängelse istället för film-karriären.

Die Hard - Hämningslöst2020-12-24
Å ena sidan är det här en underhållande film som känns före sin tid. Det händer saker hela tiden och det hade kunnat vara klart bästa i die hard serien om bara handlingen varit lite fyndigare. Slutdelen borde varit mer spektakulär.

Batman2020-12-14
Jack Nicholson som jokern måste vara en av de bästa filmskurkarna någonsin.

Batman och Robin2020-12-14
Det blir för långt även om det alltid är kul att se Arnold i filmerna från 90-talet. Batman från 1989 är bättre än denna film.

Jurassic World: Fallen Kingdom2020-12-12
Såg bara sista timmen, men baserat på det en solklar etta. Jurassic park 2-lost world från 1997 är jävligt mycket bättre.

The Mummy2020-11-28
Inför den här filmen tänkte jag att det här kommer minsann vara bättre än "The mummy" med Brendan fraser& co. Jag hade fel. Den var jävligt mycket sämre och jag undrar om den ens hade nått dvd-hyllan utan Tom Cruise deltagande. Förövrigt ser kvinnan som spelar almanet ut som en man.

Killers2020-09-14
Kvinnan i huvudrollen är som en gammal tant.

Mr Beans semester2020-09-12
Mr.bean var kung på 90-talet när han kom då. Vem minns inte när han skallade drottningen eller körde bedövningssprutan i benet på tandläkaren? Dom borde ha låtit det stanna där, det passar inte som långfilm.

Rambo: First Blood II2020-09-03
Mycket konstig film. Varför dra igång ett militärt uppdrag utan mål?

Allied2020-08-28
Helt ok film, men det är inte särskilt spännande. Höjdpunkten är nog faktiskt tyska nationalsången på violin på festen i Casablanca.

Nästa sida »