Alla kommentarer avsteely_dan

Lucky2017-10-29
Särskilt andlig vet jag inte om filmen var. Snarare en ganska jordnära och realistisk skildring av en gammal amerikansk medborgare som ser tillvaron skrumpna ihop mer och mer. Som stillsam meditation över livets meningslöshet fungerar den ganska bra.

Moonlight2017-02-12
En vacker och ömsint film med bra musik, trovärdiga dialoger och fint foto. Men manuset kunde ha prioriterats mer.

The Pervert's Guide to Ideology2016-10-08
Kanske inget man ser om men för mig finns det definitivt ett före och ett efter som jag såg den här filmen vad gäller mitt filmtittande.

The Lobster2016-10-08
Spännande som metafor för Greklands turer i Europeiska unionen. Bäst är när de är på väg till staden. Fina partisaner i skogen som förplägar sig med elektronisk musik.

The Swedish Theory of Love2016-10-08
Blev varnad för det som många kritiker här nedan har uttryckt, men jag tycker att plottrigheten inte är något bekymmer. Snarare är det kanske denna anspråksfulla dokumentärs stora förtjänst. Vilket visar Gandinis kompetens. I slutet av dokumentären har jag en stark känsla av att allt här i världen på något märkligt sätt hänger ihop. En varm och omtänksam dokumentär för alla som någon gång har känt att de inte riktigt passar in i det märkliga land som är Sverige.

Birdman2015-03-02
den här filmen känns som en bluff! pretentiöst navelskåderi i new york... tråkigt att se med tanke på regissörens tidigare filmer som alla har varit mycket sevärda

Återträffen2015-01-04
fantastisk orgie i mörker. och emelee: alla i filmen är skådisar. anna odell är ett geni!

Små och stora brott2014-09-28
riktigt härlig att se

Farväl Falkenberg2014-08-19
stämningsfullt men också långsökt och brist på udd

Insider2014-07-28
daterad

Kopps2014-07-21
markooliokaliber

Soul Kitchen2014-07-21
gillar berättelsen och miljöerna, men jag tycker inte persongalleriet och intrigerna når ända fram... framstår som ett hafsverk jämte akins storverk "mot väggen" och "vid himlens utkant"

Mannen från Le Havre2014-07-14
stämningsfull men kitschig. för att vara aki en riktig solskenshistoria.

The Wayward Cloud2014-07-14
såg denna på stockholms cinematek för cirka åtta år sen, fattade ingenting. har till denna dag aldrig sett något liknande

Mot väggen2014-07-10
första 30 är bara: wow

Paris, Texas2014-05-04
ruggigt långsam men väldigt stämningsfull

Det blåser upp en vind2014-04-06
en film om att bygga flygplan som själv aldrig lyfter. jag var golvad av trailern, med yumi arais briljanta låt, men filmen höll inte vad trailern lovade.

Her2014-01-14
redan kult

12 Years a Slave2014-01-14
Klanderfri och djupt allvarlig. Jag föredrar Django

Chappaqua2013-11-06
endast för entusiaster. suggestivt till tusen. typiskt psykedelisk avslutning

Don Jon2013-11-06
redan kult

Midnatt i Paris2013-09-10
woody allen kanske är världens mest rutinerade regissör. det roliga med det är att det blir en ny film varje år, det tråkiga med det är att filmerna ofta är rätt intetsägande treor. någorlunda sevärda men sällan mer än det.

Battle Royale2013-08-10
en tänkvärd splatterfilm. och kuslig att se såhär post-utöya.

August2013-02-27
hade det inte varit roligare att följa strindberg under hans infernokris istället för hans desto ljummare proto-röda rummet-period!!

Kon-Tiki2013-02-27
jag VÄGRAR tro att livet ombord på kon-tiki var så här uddlöst, opersonligt och fjäderlätt... nu måste jag se den gamla dokumentären bara för att få nytt hopp om thor heyerdahl, som man knappt lär känna i detta påkostade men torra drama. och då snackar vi ändå om en film som till stor del utspelar sig ute på havet.

Hassel - Privatspanarna2013-02-22
denna film är ett måste. inte en onödig bildsekvens. otroligt skickligt porträtt!

Mannen från Mallorca2012-12-27
visst känns filmen ganska ofärdig? gillar att de äter så mycket.

Shoah2012-11-14
för en gångs skull sänks betyget pga längden... kommer aldrig orka se om denna mäktiga dokumentär. men en gång var det DEFINITIVT värt, fantastiskt filmhantverk. ibland lite väl tydlig symbolik, ibland lite konstiga scenerier, men för det mesta är det mycket bra. givetvis en mycket sorglig film, men inget renodlat snyftkalas. genom att undvika arkivbilder och enbart använda sig av intervjuer så blir filmen ett angeläget verk som alla bör och kan se någon gång.

Thriller – en grym film2012-10-15
väldigt sevärd, suggestiv, tidstypisk och rå!

Den vilda planeten2012-05-21
udda och suggestiv, märkliga landskap

Nästa sida »