Alla kommentarer avsupermancover

Möss och människor2021-10-21
Helt fantastisk på exakt alla sätt. Ska läsa boken så snart jag kan. Denna satte starka spår. 9/10. Wow.

Death Note2021-08-09
Jag vet inte ens vad jag ska säga. Det är en otroligt dålig adaption av animén. Jag satt och slet mig i håret medan jag tittade. Han som spelar L gör ett bra jobb dock. Jag tycker att han gör en bra insats i ett övrigt dåligt manus och regi. Dafoe's röst passar, men eftersom de har gjort Ryuk till någon slags elakt monster gör det knappast varken till eller från. Bortsett från det så lämnar filmen allt annat att önska. Fy. Fan.

Pokémon: Mewtwo slår tillbaka - Evolution2021-05-29
Stark trea! Betydligt bättre än förväntat. Förlorar lite på musiken som faktiskt är bättre i andra pokemonfilmer/serier, samt att även fast att den är extremt snyggt gjord också tappar lite av den genuina känslan (och all comic relief) när den blir "för perfekt". Allt som allt absolut värd att se.

Monster2021-02-09
Filmen i sig är en stabil och säker trea, men jag tycker verkligen att Charlize Theron gör en otrolig insats och det är inte svårt att förstå varför hon fick en Oscar för det här.

Störst av allt2021-01-17
Fruktansvärt dålig.

Sju minuter efter midnatt2021-01-02
Filmen i sig är en platt trea, men Felicity Jones är fantastisk till max.

Roseanna2020-12-02
Tråkig, dålig och horribelt soundtrack.

Elephant2020-11-08
Bra idé till film, och jag gillar berättartekniken och filmningen. Skådespelarinsatsen är dock det som drar ner mitt betyg betydligt. Hade kunnat vara en betydligt bättre film med bättre cast.

American Murder: The Family Next Door2020-10-04
Lite konstigt uppbyggd dokumentär. Den är alldeles för kort, de hade lätt kunnat göra den åtminstone två timmar lång. Den känns ofärdig. Väldigt intressant fall, men inte någon superdokumentär direkt.

Rebirth2020-06-28
Detta var...inte bra. Som en hybrid mellan Scientologerna och The Game, fast utan någon som helst mening. Betyget är alltså mer meningslöst än Scientologi.

Det kan hända dig2020-06-10
Som min vän under skrivit, den är ju himla lökig. Men kan inte låta bli att tycka att den är hiskeligt mysig och att Fonda är så bra och fin.

The Endless2020-06-08
Den fångar mig aldrig. Tradig, men snygg emellanåt. Skådespelarna (som också är regissörer, ser jag nu) gör en ytterst medioker insats.

Dismissed2020-06-07
Över förväntan faktiskt. Sprouse gör ett riktigt obehagligt intryck. Ingen superfilm, men en svag trea förtjänar den ändå, för att ha givit mig the chills ett par gånger.

Circle2020-06-07
Tanken är bra, men utförandet är platt och oengagerande.

Secret Obsession2020-06-01
Nej nej nej nej nej. Nej, säger jag.

The Commuter2020-05-31
Första halvan var liksom jättebra, men andra var bara konstig och rörig och dum?!

The Stepfather2020-05-29
Första femton-tjugo minutrarna var ju bra, sen blev den bara sämre och sämre. Jättemånga movie-errors som jag stör mig något så ohyggligt på. Folk som haltar på fel fot, telefoner som läggs på tre gånger, sår på fel sida, olika bilar, osv. Irriterande.

Louis Theroux: Savile 2020-05-28
Stark trea.

Louis Theroux: Storbritanniens sexhandel2020-05-26
Lite rörig.

Space Jam2020-03-21
Smårolig emellanåt, men den passade min nioåring bättre än mig.

Fyre: The Greatest Party That Never Happened2020-03-11
Otroligt obehagligt och intressant! Bland de svagaste fyrorna jag satt förmodligen, men ändå.

Till alla killar: PS. Jag gillar dig fortfarande2020-03-11
Väldigt svag tvåa.

Captivated2020-02-21
En aning halvdan dokumentär om ett egentligen väldigt intressant fall.

Lilla Jönssonligan på kollo2020-02-08
Bedrövligt dålig.

Sune i fjällen2020-01-17
Stark etta.

Star Wars: The Last Jedi2020-01-03
En svag men säker fyra.

Erin Brockovich2019-11-14
Har nog aldrig känt en så stark vilja att sätta en tre-och-en-halva som nu.

Danny, Ron och deras 10000 hundar2019-11-14
Så himla fin och mysig dokumentär.

Génesis2019-08-24
Fantastiskt vacker.

Black Mirror - Smithereens2019-06-12
Svag trea. Lite för långt om lite för lite.

Nästa sida »