Alla kommentarer avsushi_brother

Without Sun2008-02-23
Fantastiskt vackra bilder, men man hade lätt kunnat halvera längden på filmen.

Nr 5 lever!2008-02-18
Kom på att jag sett den här. Jämför med trailern till Pixars Wall-E, finns många likheter!

Ploy2008-02-01
Snyggt och meditativt, med musik som smälter samma i den suggestiva bilden, i ett svårt men påtagligt och realationsfilosofiskt ämne. Känslor av frustration och vanmakt, samt ett slags hopp om det förenklade och trevliga med kärlek. Tummen upp!

Tomato Ketchup Kotei2007-06-07
Lite svårt att sätta betyg här, men 4 för den svart/vita korta versionen. 4 för den gröntintade delen i långa versionen (tanten som dansar, muskelbyggarna och musiken!) och 2 för resten. Den långa versionen lider av att den är totalt överexponerad, vilket förmodligen är en olycklig slump, dvs dålig kopia och överföring.

Mannen med filmkameran2007-04-01
Snyggt kameraarbete!

Fando and Lis2007-03-21
Pur konst

Eros Plus Massacre2007-02-15
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

The Fountain2006-12-21
Denna innehåller ju musik av Kronos Quartet + Mogwai, måste ju bara se! :)

Pigen og skoene2006-11-29
Lite fånig men söt - fågelkvittret och de surrealistiska dansstegen.

Hur man lyckas med flickor 2006-11-28
Anna Karina är inte oväntat kanonbra där hon figurera som måltavla och exempel i förförelseteknik (lite retfullt förstås att hon ger efter för en sådan fjant). Att man sedan koncentrerar filmen runt filosofi om attraktionen och kärlekens problematik kanske gör den som väntat sig bara Karina besviken, men franskt 60-tal och svartvitt foto är ändå ett lyckat grundrecept (där Karina får bli desserten).

Gropen2006-11-26
Pom pom pom pom pom pom ... Hiiaaa!

Eurofrog2006-11-23
Hmm, det var nog "Hem ljuva hem" av samme regissör jag tänkte på.

Eurofrog2006-11-23
Om det är den jag tror, så var den mycket rolig. :) Kungaparet gillar tyska prepositioner, i sängkammaren.

Underworld Beauty2006-11-23
Snyggt så att betygsmätaren slår taket vid sina tillfällen och Mari Shiraki är riktigt cool och nyckfull. Men essensen verkar ligga i hur urbota fånig en kan bli av girighet, och detta tycker jag man påminns om mer än en gång för mycket.

Balzac2006-11-21
Skön titel

Titan A.E.2006-11-18
Lite underligt - "Everybody's Going To The Moon - Jamiroquai" finns med på Titan A.E. Soundtrack. Jag kan inte minnas att den var med i filmen. Samma grej var det med Jamiroquais "Deeper Underground" som var med på soundtracken till Godzilla, vilken man hade orkestral musik till igenom hela filmen. Det känns som att soundtracken fått kringproduktstatus likt en Burger King-meny.

The Harder They Come2006-11-18
Jah Ras Tafari

The Fall of the House of Usher2006-11-06
Här var det svårt att prioritera, jag är inte så snabb på att läsa engelsk textning och här gick det undan, samtidigt som det visuella pockade på uppmärksamhet. Får kanske se om den en dag.

Jag vill inte sova ensam2006-10-15
Oh, den här vill jag se! :)

Syskonbädd 17822006-10-03
Flera oväntade humoristiska inslag, ett enastående foto, en bedårande Bibi, en känslofylld historia och final. Väl värd sin fyra!

Dubbelt självmord2006-10-02
Snygg!

Prästmans dagbok2006-09-27
Jag tycker den var fin, ett vackert slut - kanske hade man kunnat vänta en liten stund med att tända ljusen för att behålla känslan och begrunda. Det var många vackra foton och tänkvärda dialoger om livet och döden utblandat i ett dvallikt undernärt tillstånd. De petitesser som nämns här nedan störde mig inte nämnvärt, det kändes snarare som att tanten i filmen "gick igen" med korridorsklampet.

Bound2006-09-21
Länge sedan jag såg denna, men vad jag kommer ihåg att var den välgjord. Trea eller fyra.

Klänningen2006-09-20
Sven Nykvist RIP

Music for One Apartment and Six Drummers2006-09-19
Lysande!

Älskarinnan2006-09-13
Pendlar mellan tre och fyra, men jag tycker Bibi och fotot förtjänar en fyra, så får det bli.

Älskarinnan2006-09-12
Då är det snart dags...

Skuggor2006-09-06
:-)

In the Mood for Love2006-09-04
Ständigt dessa nya vackra klänningar (och slipsar), och blidvinklar levererade med det gyllene snittet. Det är lite som att bror duktig suttit bakom kameran med lilla boken i bildkomposition i hand.

Dodes'ka-den2006-08-31
Dode-ska-den, do-de-ska-den, do-de-ska-den, do-de-ska-den. Refrängen fastnar lika lätt i skallen som Boten Anna, men hur länge kan man blanda misär och slapstick utan att de tar udden av varandra. Det känns som att budgeten tog slut någonstans i mitten. ;)

Nästa sida »