Alla kommentarer avswampblues

The Ballad of Buster Scruggs2020-03-24
Kul att dom hyllar 50-talswestern, som var helt annorlunda än 60-talets spagettiwesterns. På 50-talet hade hjältarna vita hattar och skurkarna svarta.

Hail, Caesar!2020-03-24
Påminner om Coen-brödernas Barton Fink som utspelar sig i samma miljö. Men den här är nog lite galnare.

Once Upon a Time in Hollywood2020-03-24
Suverän film. Brad Pitt är bättre än någonsin, och filmen är full av flirtande med andra filmer, och som vanligt har Tarantino tvistat historien något.

Dheepan2020-03-24
Mycket spännande film. Gillar slutet speciellt.

The Dead Don't Die2019-09-18
Cool och rolig Zombiekomedi.Och vilka skådisar sen. Säger bara Tom Waits och Iggy Pop,den sistnämda behövde knappast smink för att förvandlas till Zombie.

Lucky2019-06-30
Långsam, vacker och tankvärd.

Rolling Thunder Revue: A Bob Dylan Story by Martin Scorsese2019-06-29
En fantastisk film om en fantastisk turné. Dylan är i toppform både på turne'n och i dom nyinspelade intervjuklippen. Och som vanligt är sanningen höljt i ett dunkel.

The Wrecking Crew2019-03-21
Milli Vanilli, fast 25 år tidigare. Dessa superproffs spelade på nästan alla stora hits från den här tiden, medan rockstjärnorna satt och tittade på. Välgjord och rolig dokumentär.

Galna av lycka2018-10-28
Den här filmen borde ingå i utbildningen för alla som läser psykiatri. Mycket trovärdiga karaktärer.

Bad Boys II2017-05-16
Trots att det är svarta män som är hjältar i filmen så framstår dom som prylgalna idioter och alla fördomar man har om svarta besannas.

Kelly & Cal2017-01-01
Juliette Lewis är bara bäst...

Henrietta2016-12-27
Det är väldigt generöst av mig att ge den en 4a.Men jag kommer hela tiden på mig själv med att mysa och skratta åt landsbygdsmelankonin och frispråkigheten kring kåtshowen, samt att Loffe får mig att må så bra.

Black Coal, Thin Ice2016-10-14
Wow..Känns som en Finsk film.Lite Kaurismäki. Hade inte väntat mig det från Kina.

Straight Outta Compton2016-09-27
Det här är Hip hop på riktigt. Att påstå att modern Hip hop och Europeisk och Svensk hip hop är Hip hop,är som att påstå att Lasse Stefans är ett Rockband.

Lucky Luke2016-08-26
Hög igenkänningsfaktor från dom gamla Trinity-filmerna.Kul emellanåt

Joy2016-08-05
Riktigt bra film om en dysfunktionell familj.

Ravenswood2016-07-20
Slutet höjer nästan betyget till en 4a.

Love & Mercy2016-07-05
Helt fantastisk film om ett känsligt geni som inte passade in i musikindustrin.

Spring syster spring!2016-07-01
Mycket bättre än Svenska PK ungdomsfilmer.

Lemmy2016-06-08
Hårdrockens Johnny Cash.Det säger allt.

Vice2016-06-02
Börjar som en remake på Westworld ,men sen hittar den nya spår.

Last Cab to Darwin2016-05-20
Trevlig roadmovie i Australiensk landsbygd.

Extinction2016-02-25
Skönt med en långsam vacker Zombiefilm.

Staying Alive2016-02-12
Ganska mediokert skillsmässodrama. Bra skådisar men inte så mycket mer.

Wild Tales2016-01-10
Fick mig att tänka på dom gamla kortfilmsskräckisarna Creep show. Men det här är mycket bättre.

People Get Eaten2016-01-10
Typisk socialrealistisk bra Dansk film.

Mörkt vatten2015-12-16
Helt ok film som är bättre än dom flesta Amerikanska filmer i samma stil.

En andra chans2015-12-06
Mycket obehaglig och spännande film.

The Grump2015-10-06
Väldigt Finskt och väldigt roligt om krocken mellan det nya Finland och det gamla.

A Good Man2015-08-31
Mycket motbjudande att se en 60 årig Seagal hångla med en 25 årig brud.

Nästa sida »