Alla kommentarer avtandersten

Jimmie2020-08-14
En ovanligt bra svensk film som gjorts med småmedel. Temat förstås oerhört jobbigt, alla borde se denna.

Lyrro - Ut & invandrarna2020-02-20
Dalle är verkligen gammal och trött gubbe. Manusen blir därefter. Den här filmen är inte värd att se annat än för den som vill vara Lorry-nostalgisk. Den har verkligen ingen röd tråd whatsoever.

Once Upon a Time in Hollywood2020-01-30
Tarantions sämsta. Fattar verkligen inte alls den här filmen, jag förstår att den vill vara utan handling på det sätt som den är men det räcker liksom inte att Pitt ser kul och tuff ut hela filmen. En riktig mellanmjölksfilm. Tarantinformeln fungerar inte här.

The Square2018-05-17
Tycker Östlunds senare filmer är så övertydliga i handlinge och vad de vill säga, lämnar inget åt fantasin. De ofrivilliga är fortfarande hans bästa och jobbigaste film. Känns mer och mer som att han försöker vara någon slags Roy Andersson fun-light, men det blir inte bra då.

Win It All2017-12-21
Vad var sensmoralen? Sjukt dåligt slut.

Han är tillbaka2016-04-19
Bisarr film värd att se.

Ghosts of Mars2016-03-28
KiZZ vs Mad Max on mars.

För en handfull dollar2016-03-15
Clintan ursäktar inte denna smörja. Utan att spoila kan jag säga att filmen innehåller tidernas kanske sämsta kulsprutescen, inkl extrem bad acting. Hela filme genomsyras av en imbecill flöjttruddelutt som man stör sig på.

Metro Manila2016-02-26
Välspelad och bra, känns som Kaurismäki i början.

Wargames: The Dead Code2016-02-26
Jättedåligt.

A Life Less Ordinary2016-01-28
Bra musik, lika dålig 15 år senar.

Skatetown, U.S.A.2016-01-16
Denna film saknar helt handling, skön musik dock.

Howl2016-01-16
Franco är verkligen irriterande dålig, undviker helt att hitta beatkänslan, känner inte igen min Ginsberg på något sätt.

Love2016-01-15
Som vanligt med indiefilmer, bra intentioner men dåliga skådisar (som jobbar nästan gratis)

Terminator: Genisys2016-01-13
Känns som om Hallmark gör sci-fi. Övertydlig, förklarandeutan känsla med dussinskådisar. Arnold är ju förstås morphadbvarje gång han visar skinn, därför han har långärmad rock och inte t-shirt

Dark City2016-01-05
Har inte åldrats värdigt.

Mupparnas Nya Äventyr2016-01-04
En av de sämre mupparnafilmerna.

Brain Damage2016-01-02
Fantastisk!

Lita på mej, älskling!2015-12-25
Sälllan sett sånt trams, dialogen är urdålig och manuset är väl vridet ur en kaffesuump eller nåt.

Lucy2015-12-11
Bsson har verkligen ryckt upp sig, detta var bra.

Blood Simple2015-10-28
Filmen blir sämre varje gång man ser den, man ser fröet till Coens filmkonst men det håller inte längre.

Dawg Fight2015-09-27
Reklamfilm för Dada 5000

Paul Williams Still Alive2015-08-30
Jag tror Tvärtom att Kesslers klumpighet är medveten, och att han kommer dit jan villmed metoden, för mig fungerar det och filmen blir intressant.

Babysitter's Black Book2015-08-30
Kass.

The Stone Roses: Made of Stone2015-08-30
Inget bra hantverk, för mig som inte känner till musiken blir det bara som en fan-film.

Surrogates2015-08-30
Kul att se Willis se ut som en Hubot.

Skuggor över Södern2015-08-30
Såg om denna nu i vuxen ålder, som film håller den verkligen inte.

Röd gryning2015-08-26
Bra ide, uselt genomförande.

Diary of the Dead2015-08-24
Finns ingen samhällskritik i denna film som en del säger, ok zombierulle dock

The Son of No One2015-08-23
Helt obegripligt slut.