Alla kommentarer avted_the_one

Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay2013-10-17
Jag var inte på bra humör, denna fick mig glad, och det är vad jag vill ha av en komedi. Bra är det inte direkt, men underhållen, det blev jag tillräckligt mycket för att motivera en fyra.

Creepshow II2013-09-08
Historierna i sig är inget större fel på, småunderhållande alla tre. Däremot de animerade mellansegmenten, fy så dåliga och fåniga. Varför slänga in något så barnvänligt när resten uppenbart inte är för barn, fattar inte. Flotten är som de flesta skrivit den bästa filmen.

Django Unchained2013-08-09
Har aldrig varit något större Tarantino fan. Men när han gjorde en western, en humoristisk och våldsam sådan, då föll jag totalt. En klar femma.

Rivalerna2013-07-29
Will Ferell är briljant, som han brukar vara, Zach är humordöd vilket han brukar vara. Filmen levererar dock ett gäng riktigt sköna skratt och trots Zachs medverkan låg den på en stark trea tills slutet. Slutet var så hemskt och sänkte filmen rejält vilket gör att det i slutändan landar på en mycket svag tvåa.

Freddy Got Fingered2013-07-23
Inte ofta jag sitter och tänker "Vad i helvete är det jag tittar på egentligen?". Denna filmen fick mig att känna så. Rakt igenom superidiotisk och inte på ett ens småroligt vis utan mest bara irreterande. Jag har inget emot Green i små doser, i 85 minuter så blir det för mycket, ja efter redan 10 blir det för mycket. Man kan i all idioti se spår av genialitet, ungefär som att Green bara ville jävlas och se var det hela kunde sluta, men i denna formen funkar det helt enkelt inte för mig.

Allt flyter2013-07-20
Såg den för ett par år sen, glömde allt, såg om den. Gav den en trea då, nu får den en tvåa. Då jag glömt allt kan jag inte säga vad det var jag gillade mer då. Halvrolig liten historia som faller på dålig karaktärsbyggnad och ett slut som lämnar väldigt mycket att önska, men vill man döda ett par timmar så kan det duga.

Magnum Force2013-07-18
Tappar lite mot slutet, inte gällande action eller tempo, men rent allmänt, blir ganska fånigt. I övrigt är filmen stabil, nästan i klass med den första, Clintan är såklart hård som sten.

The Box2013-07-16
Där filmatiseringen av samma historia i Twilight Zone funkar helt okej, är spännande och slutar på ett bra sätt med ett öppet slut efter 20 minuter så bara fortsätter och fortsätter denna. I slutändan blir det hela en ofokuserad förvirrad soppa där allt skiftar fokus och det blir någon annan film. Saker händer utan någon förklaring, det finns heller ingenting att fundera på för finns inget som indikerar vad det är som kan ligga bakom allt. Alldeles för lång, alldeles för ofokuserad och alldeles för dåliga skådespelare för att ens sniffa på högre betyg än 1.

Född den fjärde juli2013-07-14
Alldeles för mycket övertydlig symbolik och köra ner budskap i halsen för att funka helt ut. Dessutom med för mycket karaktärer som bara kommer och går, den har redan en lång speltid men den kanske borde varit längre, eller kortats ned rentav? Nu är filmen som den är och det räcker inte mer än till en trea trots Tom Cruise i all sin glans.

South Park - Bigger Longer & Uncut2013-07-13
Kommer för alltid vara en av de fem bästa komedierna jag vet.

Ring så mördar vi2013-07-11
Underhållande liten film där Raimis serietidnings/tecknadfilms estitik kanske får lite väl fritt spelrum.

Flykten från framtiden2013-07-05
Allt är så 70-tals sci-fi så det gör ont. Ibland tänker jag att om filmer som denna gjort 15-20 år senare hade de säkerligen varit bättre. Får ändå se det här som en tidstypisk och helt okej film hur förlegad den än må kännas.

A Dangerous Method2013-07-03
Keira är rent usel, det är nästan skämskudde på henne, framförallt i början av filmen. Fassbender och Gallo är sjysta medans Mortensen är helt okej. Dock kan inte mycket rädda filmen från dess sega tempo och väldigt hoppiga handling. Det funkar ytterst sällan att berätta en historia som denna, som utspelar sig under 9 år på cirka 90 minuter. David, du svek mig igen.

Lady och Lufsen2013-07-03
Obönhörligt tråkig och seg med väldigt fin animation. En tidstypisk Disney film med all tristess som det innebär.

Magic Mike2013-07-03
Var inte så magic det här. Grundstoryn är helt okej, manliga strippor är väl ganska kul och inget man ser film om så ofta. Där det brister är i att det blir klyschor med droger och tjejer och blablabla sista 40 minuterna så man bara tröttnar. Det och att hela filmen mest bara slutar utan att egentligen avsluta något.

13 Assassins2013-06-26
Snygg och för det mesta välgjord, finns ett par scener med några bufflar som är ja, inte så övertygande. Här finns dock samma problem jag brukar uppleva i filmer av den här naturen, allt för många karaktärer med oklara motiv och personligheter så allt mest blir en smet som smakar inget alls. I ärlighetens namn var jag kanske inte så koncentrerad på filmen hela tiden, men känns inte som att det hade hjälpt så mycket även om jag varit det. Kanske får ge den en till chans nån gång, men är nog inget som kommer hända inom en snar framtid.

The Man with the Iron Fists2013-06-25
Uppenbart sönderklippt och ofärdig med emellanåt horribla effekter. Men det var tillräckligt underhållande för att roa mig i de 100 minuterna filmen pågick och trots fula effekter är slagsmålen för det mesta riktigt fina och välkoreograferade, och det är väl ändå det viktigaste i denna typen av film. Tycker folk är lite väl hårda ändå, inget mästerverk men en stabil trea är den värd och kan nog tänka mig att se om den i framtiden.

Beasts of the Southern Wild2013-06-24
Välspelad och vacker, inget tvekan om den saken. Har tyvärr inte dock riktigt vad jag tycker krävdes för en fyra. Den går fram i ett ganska makligt tempo och känns då och då lite tom. En ganska stark trea, men nådde inte helt fram vilket är synd då jag verkligen hoppades på stordåd.

Outsiders2013-06-23
Tom Cruise var med för lite, det var synd. I övrigt gillade jag filmen, om inte annat för att Ponyboy är ett jäkligt underhållande namn.

Act of Valor2013-06-20
Lite sjysta actionscener och det är de enda som räddar den från ettan egentligen. Om man inte förstått innan så finns det ett skäl att skådespelare skådespelar och soldater, ja, de gör vad nu än det är de gör, inte vice versa. De funkar hela enkelt inte, känns mest väldigt krystat och stelt. Dessutom är det hela så otroligt lättglömt att jag glömt 60% redan och då såg jag klart filmen för 20 minuter sedan. Som sagt, lite sjyta actionscener, men det är också allt positivt.

Project X - Hemmafesten2013-06-18
Jag kan på allvar säga att detta är utan tvekan en av de 10 sämsta filmerna som jag någonsin beskådat. Det finns inget överhuvudtaget som kan liknas vid humor eller underhållning. Det enda det här är, det är 90 minuter av hemsk MTV video estitik, en story som får Superbad att framstå som de djupaste som skapats, karaktärerna är för den delen också inte mycket mer än karbonkopior av de från samma film. Jag tror att det närmaste denna kan liknas vid är att hugga sig i tinningen med en nål i 90 minuter, det är billigare och antagligen inte fullt lika plågsamt. 1/5, 1/10 och 1/100, så skitkass är denna.

Vanilla Sky2013-06-16
Förvirrad och förvirrande film med briljant foto och musik. Vet inte om man ska ta det som någon form av stilövning i att mindfucka folk eller om Crowe verkligen vill berätta något. Oavsett vad så är det snyggt och Cruise är bra som nästan alltid.

The Invasion2013-06-15
Kunde ha varit en trea om den inte varit allt så hastig. Aldrig känns någon direkt paranoia eller frågor över vem som är smittad och inte. Det blir så uppenbart nästan direkt. Speltiden är dessutom alldeles för kort, väldigt hetsig. Hade tjänat på längre speltid, långsammare tempo och mer stämingsfull.

Pojkarna från Brasilien2013-06-13
Intressant premiss och det är såklart roligt när svenska ställen nämns, även kul att se Guttenberg från tiden innan Polisskolan. Det hela är dock ganska långtråkigt och använder inte allt den bygger upp på rätt sätt. Skådespelarna är dock riktigt bra (förutom att de bara pratar engelska, man kan inte få allt) och premissen är som sagt bra, så den klarar 3 gränsen trots allt.

Drömmarnas horisont2013-06-10
En sån där film som inte riktigt förtjänar en fyra och var motsatsen till vad jag väntat mig. Men när en film lyckas klämma in westernmiljö, snö, slagsmål och Tom Cruise vilket är 4 av mina absoluta favoritsaker när det kommer till film, hur kan jag möjligen ogilla det? Dessutom mycket underhållande och ett högt tempo.

The Resident2013-05-24
Känns konstigt nerkortad, som att det saknas delar lite här och var. Om så är fallet kan jag inte svara på. Lee´s roll är dock alldeles för liten och Swanks och Morgans karaktärer får väldigt lite utveckling trots att de praktiskt taget är de enda störra karaktärerna. Det hela är inte helt kasst, men förutsägbart och ganska trist och Lee borde varit med mycket mer.

Burn After Reading2013-05-15
Försöker alldeles för hårt, sen har jag aldrig varit ett fan av överanvändande av ordet fuck. Kunde blivit bra, men känns kort och allt för vulgär för att fungera helt ut.

Jack Reacher2013-05-12
Stenhård underhållning med Tom Cruise i högform. Riktigt snygga action scener och underbar humor. Bästa action filmen jag sett på bra, bra länge.

Clash of the Titans2013-05-09
Igår när jag såg och kommenterade originalet sa jag att även denna är dålig, men bättre än originalet. I jämförelse är denna fantastisk. Den är underhållande, inte överdrivet skitlång, har efekter som faktiskt funkar. Dessutom får bi-figurer en del karaktärsutveckling jämt emot i originalet där de flesta funkar som: Sporadisk soldat i hjälm nummer 3.

Gudarnas krig2013-05-08
Det finns filmer som åldras med värdighet, som år efter år håller och växer. Sen finns det Clash of the Titans. Det finns få fiimer som är så taffliga och åldrats sämre än denna. Remaken är dålig den också, men ändå bättre än denna.

Nästa sida »