Alla kommentarer avthewaltz

Warrior2012-09-13
Stark trea, Tom Hardy och Nick Nolte är fantastiskt bra i denna tear jerker.

The Descendants2012-02-02
En förjävla märklig film, alltså.

Djävul i en blå klänning2008-07-04
DON CHEADLE!

En såpa2008-06-18
Missade första halvtimmen, därför får den "bara" en fyra än så länge, trots att det jag såg var en solklar femma. Kommer fömodligen höja till en femma om början är lika bra som slutet.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-06-08
Svag trea. Ee otrolig besvikelse.

Son of Rambow2008-04-05
Charmigaste feelgooden sedan Little Miss Sunshine.

Millions2007-08-15
söt saga, dessutom jävligt rolig emellanåt. vissa repliker och situationer fick mig att skratta rakt ut.

Harry Potter och Fenixorden2007-07-14
Åh, jag blev så besviken. Den här saknar allt som fjärde filmen hade. En svag trea dock för skådespeleriet, den klockrena castingen av Umbridge och Lovegood, samt för scenografin och den genomgående mörka stämningen.

(Sökarna)2007-06-20
sveriges roligaste komedi någonsin.

Flickan på cafét2007-05-30
åh, mötet mellan lawrence och gina var så himla, himla fint, men det politiska kändes krystat. hade antagligen blivit ett högre betyg om de slopat "stoppa fattigdom"-tjafset och bara koncentrerat sig på den fumliga kärlekshistorien.

Noll att förlora2007-05-24
okej 80-talsrulle med en väldigt bra downey jr.

The Anniversary Party2007-05-21
oj, vilken överraskning! alla inblandade, särskilt phoebe cates och john c reilly, är lysande i denna gripande och roliga relationsfilm.

Reefer Madness2007-05-21
Härliga musikalnummer och väldigt rolig på sina ställen. Kristen Bell och Alan Cumming är strålande i sina roller!

Breakfast on Pluto2007-05-17
men, vem i hela friden har skrivit filminfon?!

Breakfast on Pluto2007-05-16
stark trea eller svag fyra? det får bli det senare. mycket fin film! dock lite för lång.

Bleka dödens minut2007-05-15
haha, gud så uselt...

The Ballad of Jack and Rose2007-04-30
alltså, daniel day-lewis... en av de största rollprestationer jag sett! synd att filmen i sig inte är lika flawless. vacker och fina skådisar, visst, men något saknas. den hade kunnat bli så mycket bättre.

Red Eye2007-04-23
borde egentligen inte ge den en trea, men den hade en spännade och underhållande inledning på flyget, synd bara att den spårade ur mot slutet. jag gillade samspelet mellan mcadams och murphy.

Min granne Totoro2007-04-13
får inte nog av denna underbara saga! blir alldeles varm inombords. den här ska jag lätt visa för min brorsdotter när hon blir lite äldre!

Casino Royale2007-03-30
den här var ju ruskigt underhållande! mads äger som skurk.

Morvern Callar2007-03-28
skön kommentar, elin! "snygg julgran.", hahaha!

Total Eclipse2007-02-19
thewlis och dicaprio är som vanligt bra, men filmen är på tok för lång och känns oengegerad på sina ställen.

Sagan om My Little Pony2007-02-10
hade jag varit sex år fortfarande, hade den här fått en femma. jag och grannen brukade se den här filmen varje dag under en period. hennes mamma tyckte den var för våldsam, haha!

Half Nelson2007-02-09
jag älskade den!

Little Children2007-02-02
nu är det väl ändå dags att ge den där oscarsstatyetten till kate? tyvärr tävlar hon mot fantastiska helen mirren, så hon blir nog utan pris i år igen. synd, för det här är kates bästa rollprestation hittills.

The Bridge2007-01-08
trailern är något av det obehagligaste jag sett. vette fan om man orkar se den här...

The Line of Beauty2007-01-07
missa inte den här på tv! en av de bästa tv-serierna jag sett.

Crash2007-01-04
jag höjer den till en fyra efter ha sett den med svensk textning. trodde jag förstått allt när jag sett den utan, men insåg att jag missat ett par viktiga grejer i filmen. nu blev den ännu mer fascinerande och intressant.

Clay Pigeons2007-01-02
rätt fånig med dåligt manus, men joaquin och vince räddar filmen från totalt haveri.

Sagan om konungens återkomst2006-12-27
"De kunde lika gärna haft med att fylke industrialiserades." HAHAHA!

Nästa sida »