Alla kommentarer avtinytears

Sonic the Hedgehog2020-06-18
Påminner ju om Hop som Marsden också hade huvudrollen i.

Misantropen2018-11-12

De fördömda kvinnornas dans2017-06-19

Evil Dead2013-09-29
När humorn är borta finns det inte mycket konstnärligt kvar. Fantasilös och onödig.

Pojktanten2013-08-25
Trams. Filmen borde ha stannat i den egna byrålådan...meningslöst, som att titta på någon okänds personliga fotoalbum.

The Nanny2013-08-17
Underbar! Skönt att Hogan gör film på hemmaplan igen!

Beasts of the Southern Wild2013-02-21
som en blandning av Tideland och Till vildingarnas land...fast inte lika bra...

Fårödokument 19792012-11-08
fantastiskt fint tidsdokument. Kul att Ingmar återser flera personer från 1969-dokumentet.

Vägen till vuxen2012-10-28
socialrealism! http://www.youtube.com/watch?v=5J-S2Zz_ZHs&feature=player_embedded

Friends with Kids2012-07-23
resursslöseri med Kristen Wiig! ...Uselt skådespeleri, torftigt manus och slutet är ju bara så otroligt!!! Dessutom; kunde man inte ha försökt skaffa sig en barnskådis som iaf kunde säga en replik utan att man klippte sönder scenen... och var någonstans var den här filmen rolig?

Kyss mig2012-01-08
"Om vi har ett glas vin i handen i varje scen behöver vi inget manus och ingen märker den usla dialogen" -Kyss mig att det är en bra film (-tror t.o.m. att Hobert's En enkel till Antibes är bättre)

Julie Johnson2011-09-27
Bra tema, usel tv-film och att Angelo Badalamenti har gjort musiken märks det inget av.

The Devil And Daniel Mouse2010-08-30
gillar att Bauhaus har samplat från den här filmen...

Tony - En seriemördare i London2010-07-05
Henry -en massmördare 2

Hela bilen2010-06-09
helt underbar!

45 år senare2010-06-07
genial, bisarr och rolig! önskar bara att de hade gjort något större av det men den är mycket bra i sin enkelhet!

The Imaginarium of Doctor Parnassus2010-05-06
helt underbar! Monty Pythonkänslan dyker upp i fantasivärlden och Fisher Kingkänslan i den verkliga världen.

Örlogsmän2010-04-29
bedrövligt kärleksdravel utan fantasi.

Underkastelsen2010-04-27
nej Jarl! man kan inte köra gamla tricks som att använda sig av telefonmeddelanden eller att tveka om han ska utsätta Röse för detta (som funkar bra i modstrilogin när Kenta får dödsbesked och när han funderar på att träffa Kentas son). Det ända bra med detta är att Jarl har god smak att välja musik av Stars of the Lid. Grymt bra band på Kranky Records. Temat är helt fantastiskt men resultatet funkar knappt som tv-film.

Händelse vid bank2010-02-26
helt klart en av de bästa kortfilmer jag sett! så verklighetstroget och roligt!

The Blind Side2010-02-10
hur kan den här vara oscarsnominerad 2010? jag skulle möljigen förstå om den nominerades för kampen om rasism på 30-talet... men "jesus christ" vilket dravel!

Vägen2010-01-23
långt ifrån lika mörk som boken, långt ifrån lika bra som boken, men ändå så mycket bättre än andra slentriandystopier.

Extract2010-01-11
Helt underbar. Få gör filmer som Miike Judge, synd.

Oh, My God!2009-12-08
Helt suverän kortfilm!

General von Döbeln2009-12-01
alldeles för innehållslös, stel och tråkig. Uselt skådespeleri av annars så bra skådisar som Eva Henning och Edvin Adolphson.

Dick Tracy möter Gruesome2009-11-25
charmig men tunn. Gillar när de säger att Gruesome liknar Karloff, bra humor...

8 visioner2009-11-25
hur får man tag på den här filmen????

Mary & Max2009-11-19
årets bästa film!

Flickvänner från förr2009-10-04
är lite svag för "a christmas carol"-berättelser så jag hoppades ändå att den skulle vara lite mysig men varför måste amerikanska kärleksfilmer alltid vara så grymt konservativa. Göran Hägglund gillar nog den här filmen. Slentrianfilm. Om du har en taskig kvinnosyn kanske du gillar den här filmen. Se inte!

Loose Connections 2009-09-27
"Ultrafeminist"?