Alla kommentarer avtomatburgare

Babas bilar2016-01-01
Kan se framför mig mötet som hölls inför den här filmens uppkomst: - Fan, vi måste öka mångfalden i svensk film! Det är alldeles för lite olika erniciteter på bioduken och så utspelar sig allt i Stockholm. Vad ska vi göra? - Vi har ett skribra manus här! Det är två svenskar i huvudrollen, MEN, de befinner sig i Norrland, för det är snö öberallt och alla är lite halvskumma. Plus att vi har stoppat in några ryska gangsters som slår sina fruar, några finnar som bastar och bär kniv plus en blattefarsa som driver en halvkriminell bilfirma. - Prisa gud, ni har fått in etnisk mångfald så det räcker i flera år framöver. Genier!

Sammys äventyr - Den hemliga vägen2016-01-01
Vackert är det ju, men handlingen? Nja. Väldigt långdraget och ointressant. Alldeles för mycket musik. Som precis i början när Sammy berättar att "allt som hördes var vågorna" och direkt drar de på med nån käck jävla låt. Ett extremt smörande kring kärlek också, hitta sin mate och yada yada. Och så hela det här "människor gör en del dumt, men sen finns det ju många som är jättesnälla!" Fattade aldrig vad som var så snällt med hippiesarna, de höll honom fången och kladdade på hans skal. Halvvägs in ångrade jag att jag inte såg om På andra sidan häcken istället.

North Sea Texas2014-02-04
Förtjusande film. Vackert foto, erotiska scener, häftiga miljöer och fina karaktärer.

Askungen2014-01-02
Bättre än den tecknade, den är roligare och fräschare med bättre karaktärer. Men lite väl mycket sjungande för min smak.

Välkommen till familjen2013-12-22
Jag tyckte mycket om den här! Den växer hela tiden, lågmäld men ändå rätt fartfylld, många olika karaktärer med olika personligheter, mysig stämning (nåväl...), plågsam och tung ibland men ändå snäll och med happy end.

Pocahontas 2 - Resan till en annan värld2013-02-13
Varför, Disney?

Deadline2013-01-13
Synd att ingen verkar gilla den här filmen. Jag tycker att den är välgjord och inte så jätteläskig men småfinurlig. Uppskattar att man inte kan skilja mellan ont/gott, verkligt/overkligt samt att kvinnorna inte objektifieras.

Arctic Blast2012-10-30
Långt ifrån nyskapande, och effekterna är usla (när t.o.m. jag, som är totalt ointresserad av "snygga effekter" ser att skiten är dåligt gjord, då är det DÅLIGT). Men... jag tycker ändå att det är rätt så spännande emellanåt, och jag förlitar mig på att de meteorologiska begreppen är någorlunda korrekta, i så fall är det ju lite småballt. Hade velat se lite fler frys-ögonblick, de var roliga. Helt ok underhållning.

Triangle2012-10-17
Jag gillar den surrealistiska känslan. Jag gillar slutet. Jo, jag gillar det. Varsågod, här kommer fyran.

Kvarteret Skatan reser till Laholm2012-08-24
Oj vad dåligt. Det här kan inte ursäktas med att "det är svårt att göra en serie till film", sånt har lyckats förut men här har vi ett konstigt och lamt manus, skämt som är torra och karaktärer som inte längre fungerar. Jag skyller mycket på manuset som är rent pinsamt.

Hot Fuzz2012-07-11
den är ju lika skön varje gång. funkar att se en gång om året typ ^^

Glasblåsarns barn2012-06-13
har läst kommentarerna med betyg 1 eller 2, och jag måste säga att jag förstår inte vad ni pratar om. sätter en femma - det är en fantastisk barnfilm med många bottnar.

Another Gay Movie2012-05-17
Till en början störigt överdriven men när man vänjer sig är den rätt kul. Söta killar, och american pie är en tacksam mall att följa för att utvidga tonårsskildringarna från heterokill-perspektivet som är det vanligaste. Muffler är sjukt jobbig men man får ändå tacka och ta emot för det är inte så ofta en tjej får vara sjukt jobbig, den rollen tas oftast av en av killarna. Griff är sjukt söt. Hade gärna sett honom transa också.

Home Movie2012-05-17
Vadå usel? Det här var en bra film. Bara några minuter in i filmen önskar jag att ungjävlarna ska självdö, och sen sitter jag och biter på naglarna genom hela filmen. Onda barn är alltid läbbigt. Det här är en film jag kommer att minnas i alla fall och jag gillar kontrasten mellan föräldrarnas ständiga försök att engagera sina barn, och barnens obehagliga likgiltighet.

The Tunnel2012-05-17
Sorry för eventuell spoiler här: Jag finner inte så mycket positivt att lyfta fram i den här filmen. Storyn känns totalt uttjatad - har man sett [rec] så behöver man inte en till tjej + kameramän som jagas av monster i mörkret. Idén (perspektiv genom en kamera, mörka labyrinter under jorden, slemmiga monster utan logisk förklaring, mockumentär "det har faktiskt hänt på riktigt!"-stuket som bara är töntigt) är allt annat än ny. Det är förbaskat drygt innan det händer något, och det här med att låta två "överlevare" prata ut om händelserna känns helt omotiverat och inte trovärdigt. Dessutom har jag svårt att köpa att en journalist skulle ta ett youtube-klipp och en nerknarkad uteliggares psykbryt som seriöst källmaterial. Eftersom jag bara sätter ettan på filmer som jag verkligen avskyr, så får The Tunnel en tvåa. Den dög att titta på och var småläbbig ibland.

The Planet of the Future2012-04-24
En framtid där de få överlevande människorna lever som i en stenåldersby är en bra idé! I övrigt finns det inget bra med den här filmen. De zombieartade orcherna är en skitdålig idé som sänker hela filmen efter bara några minuter. Karaktärerna är också dåliga, och handlingen - varför känns det som att jag har sett det här förut? Nej vet du vad.

Snakes on a Plane2012-02-23
äckelfaktorn är ju rätt hög i alla fall, det får man ge den.

Seven Pounds2012-02-06
Maneterna!

Castaway on the Moon2012-01-15
Klar favorit. Underbart lågmäld humor, gripande berättelse med ett lätt sting av samhällskritik och sagolikt realistiskt händelseförlopp. Helt olik alla andra filmer jag sett. Kan inte komma på något att invända.

Tidsresenärens hustru2012-01-15
Filmen har flera problem. Ett är att man inte vet vilken story man ska följa eller var i tiden man befinner sig. I mina ögon ser Henry likadan ut hela tiden så jag har svårt att veta om han är 26 eller 46 när han dyker upp någonstans naken. Var är vi och vart ska vi? Jag blir snurrig. Ett annat problem som är typiskt för den här sortens filmer är att man tror att det räcker med att huvudpersonen har en väldigt udda egenskap, då behöver man inte göra en mångbottnad och intressant karaktär. Henry är helt enkelt tråkig. Och en tråkig karaktär försämrar filmen eftersom man inte är engagerad i dess öde. Personligen är jag heller inte överförtjust i romantiska "jag har väntat på dig i hela mitt liv"-filmer. Jag tycker synd om Clare som varit besatt av denna ganska tråkiga kille sen barnsben. Vad har de egentligen gemensamt mer än hans plötsliga uppdykanden och försvinnanden?

The Holiday2012-01-03
7:a på IMDb och Winslet i en stor roll lurade mig att ge den en chans. The Holiday bjuder dock inte på en enda sekvens som jag inte har sett förut eller kunde räkna ut från början. Diaz spelar hysterisk som alltid och Jude Law är en så överperfekt Mr Right att jag knappt orkar titta på honom. Vad är grejen med att alla romantiska komedier riktade till en kvinnlig publik ska framställa män som antingen svin eller ASTRÅKIGA? (Gärna ett otroget svin och en prince charming i samma film, så att man tydligt förstår vem som är Rätt och Fel)

Lesbian Vampire Killers2011-10-24
Omogen och homofob tramsrulle med tråkiga stereotypa karaktärer som trots ansträngningar är helt omöjliga att sympatisera med. Parodier är ofta kul, men man måste anstränga sig lite också. Det räcker inte med att plocka upp resterna ur andra filmer och kleta ihop dem som en annan Frankenstein.

Allt för min syster2011-10-23
Sentimental, förutsägbar, amerikansk... Men också gripande, intressant och engagerande, och absolut värd att rekommendera för den som behöver rensa ut lite ögonskräp.

Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta2011-10-22
Hur i hela havet stormar kan den här filmen ha en rekommenderad femma? Nu var det trehundra år sen jag såg den, men som jag minns var det så otroligt överromantiskt dravligt att jag vred mig i plågor när jag såg den. Borde se om den och försöka begripa varför den inte har fått fler ettor och tvåor i betyg. Jag kanske har missat nåt.

Step Brothers2011-09-22
Undvik.

Adam2011-08-26
Vad är det för sjukdom han har?

Vi hade i alla fall tur med vädret - igen2011-06-26
Meh. Dåligt skådespeleri, fördomsfullt och halvdant med invandrarkaraktärerna, skitkonstigt slut. Göstas röst är sjukt störig.

Den siste scouten2011-06-26
Till slut blir det ändå helt okej underhållning, men jag förstår inte varför alla måste spela stencoola i varenda jäkla replik och varför Jimmy inte reagerar över att hans flickvän dör. Ganska fånigt slut. Bäst är Darien.

Föräldrafällan2011-06-18
Så fruktansvärt dålig att det nästan är bra. Fast nej.

Paranormal Activity 22011-06-18
Har lite svårt att köpa, både i ettan och här, att alla envist ska filma allt de gör. Men när man sett AFV får man väl anta att amerikaner inte går någonstans utan kamera. Plötsliga höga ljud hjälpte till att göra det här lite läskigare än ettan, men brist på logik gör att jag inte riktigt blir skrämd ändå. På nåt sätt gillar jag ändå båda PA-filmerna, det blir liksom intimt och mysigt med de här egenfilmade dokumentationerna, och även om man inte alltid sympatiserar med människorna (typ Micah som beter sig som en idiot genom hela ettan) lär man känna dem på ett speciellt sätt. Lite snopet slut här tycker jag, men men.

Nästa sida »