Alla kommentarer avtommie

Den onda dockan 32023-09-05
Njae, antagligen den sämsta i serien - man borde ha låtit Andys story vila efter tvåan. Militärlägret funkar bara inte.

Den allvarsamma leken2022-10-30
Även för 1945 så känns den här rätt stel och dammig.

Narkos2022-05-14
Sömnpiller. Sällan jag ger en etta, men denna film gjorde det värsta en film kan göra - den var tråkig.

Klockorna i S:t Mary2022-03-29
Charmig, men den röda tråden saknas ofta och många scener har inte annat syfte än att vara "gulliga". Hade inte behövt varit två timmar.

Med berått mod2022-02-11
Det känns inte som det är så ofta man får se noirs ur femme fatalens perspektiv.

Vem älskar Yngve Frej2022-02-10
Gillar verkligen boken och det här är väl ett okej försök till filmatisering på den. Jag tycker dock att valet av Janne "Loffe" Carlsson som Nils Petterson var fel, men det är väl mer att jag föreställde mig honom annorlunda från att ha läst boken.

Mannen som slutade röka2022-02-09
Rätt kul, men handlingen blir lite för tunn för att hålla i 100 minuter.

Lustgården2022-02-09
Rätt tunn historia och om det inte vore för människorna inblandade så hade den nog helt glömts bort.

Kungligt bröllop2022-02-09
Det är uppenbart att dansen är stjärnan i filmen och manuset kring det är sekundär. Gillar man verkligen att titta på Astaire dansa så kan den vara sevärd, annars kan man lika gärna skippa den.

Hämndens skugga2022-02-08
Jean Wallace drar tyvärr ner den här filmen rejält. Hon är extremt platt som skådespelerska tyvärr.

Fallgropen2022-02-07
Njae, en stark tvåa, men känns som att slutet gör filmen lite avslagen med en slags moralkaka om att man ska ringa polisen om man vill undvika trubbel.

Mother, May I Sleep With Danger?2016-06-20
Till skillnad från första filmen så är denna självmedveten om "kvinna i fara"-handlingen. Gör den det bättre eller sämre? James Franco är fascinerad av gaykultur och det märks.

Kiss the Bride2016-06-18
Hur fastnade Amber Benson och Joanna Cassidy i denna film?

Bates Motel2016-03-19
Misslyckad tv-pilot och resultatet är detsamma.

Priskandidaternas parad2015-10-06
Inget mer än kuriosa.

Charlie Chaplin som artist2015-09-21
Jag håller på att se igenom Charlies filmer och har börjat med dom tidiga och man slås verkligen av hur de som kommer från denna "era" verkligen flyter ihop med varandra.

Loose Change2015-06-29
Att Filmtipset har gett denna dynga en fyra är häpnadsväckande, minst sagt.

Full speed2015-05-04
Ungefär 1/3 av filmen verkar bestå av filmsekvenser av brumbrum-bilar.

College Callgirl2015-04-28
Det här är både den bästa och värsta filmen någonsin. Som ett dubbelavsnitt av Beverly Hills 90210.

Storstad i fara2015-02-20
Möjligtvis en av de få filmerna som kan falla under "Edutainment Noir". Bisarr blandning som minst sagt inte funkar.

The Phantom Creeps2014-07-07
Sjukt dålig, men jag måste erkänna att jag ryckte till att de använde klipp från Hindenburg-olyckan dryga två år efter händelsen.

Farlig mark2012-05-27
Jag ville också få tyst på subban mot slutet av filmen, så jag kan sympatisera med Karloffs karaktär.

Men For Sale2011-06-07
Intressant ämne och bitvis snyggt filmad - men var två och en halvtimme nödvändigt?

The Beast of Yucca Flats2010-06-19
Det här är en av dom där filmerna som kan bli väldigt rolig med kompisar, öl och ett dryckesspel förberett.

Boy Eats Girl2010-06-08
Knappast så dålig som vissa säger och helt ok som zombie-film - dessvärre har den fått det tveksamma namnet "Scary Movie 5" i Sverige.

A Complete History of My Sexual Failures2009-04-24
Problemet med filmen är att Chris Waitt är totalt osympatisk; det är inget mysterium varför han blir dumpad hela tiden - tidigt så framgår det att han är lat och ett riktigt rövhål.

The Slippery Pearls2009-04-18
"And the moral of the story is, never spank a child on an empty stomach" - ehh, ja. Rätt kul med alla stjärnor om man är intresserad av gårdagens Hollywood, annars är det nog inget att se.

Skyskrapan brinner2009-04-17
Jag erkänner - jag älskar katastrof-filmer från 70-talet, speciellt om Steve McQueen är med.

Hotel Paradiso2009-04-17
Hysterisk fars som bjuder på en del skratt, men stundvis så är den mer irriterande än rolig.

Mark of the Vampire2009-04-15
När en film på strax över 60 minuter blir stundtals tråkig så är det inte ett bra tecken. Räddas till viss del mot slutet.

Nästa sida »