Alla kommentarer avtvamvarg

Bird Box2019-02-26
Bier goes Hollywood - and everybody loses

Star Wars: Episod II - Klonerna anfaller2018-08-12
Otittbar. Försökte med sonen men det går inte.

Rogue One: A Star Wars Story2018-08-12
Ingen charm kvar.

Star Wars: The Force Awakens2018-08-12
Funkade trots - eller tack vare - remake/ripoff-grejen.

Star Wars: The Last Jedi2018-08-12
Lämnade mig tämligen oberörd. Trots att första (7:an) satt som en smäck.

Blade Runner 20492018-08-12
Snygg och skön.

Tropic Thunder2018-08-12
Ändå väldigt kul.

Dunkirk2018-08-12
Enastående svag ur realismsynvinkel, och klen storymässigt. Stor besvikelse.

Zombieland2018-08-12
Ökar ett snäpp efter omtitt. Hade glömt allt, skrattade mycket åt Woody och Murray.

Carol2018-08-12
LadyFlanders uttryckte exakt vad jag kände för denna film.

Carol2018-08-12
LadyFlanders uttryckte exakt vad jag längeglögg

Everest2018-02-25
Tycker den var tight, och spännande trots att man vet utfallet.

Arrival2017-10-01
Grymt nära femman, tårar i ögonen för storyn med familjen vid upplösningen. Känns som att en director\\'s cut är på sin plats, vissa saker som nog kan utvecklas lite.

Spy2017-09-22
Knappt över spy-betyg.

Sisters2017-09-22
Orkade titta ca tio minuter. Helt vidrig.

Trainwreck2017-09-22
Den är faktiskt jätterolig och gullig

St. Vincent2017-09-09
Noone does grumpy like ol Bill!

Total Recall2017-08-28
Action nonstop, oftast hyggligt snygg men naturligvis har varje litet uns av hjärna noggrant avlägsnats. Farrell är dessutom riktigt usel här.

Belägringen av Jadotville2017-07-26
Varje liten detalj i denna film suger verkligen. Bara den som uppskattar så mycket hjärndödhet som möjligt till sitt pang-pang kommer att gilla den.

A Most Wanted Man2017-05-21
Jag har inget emot långsamheten, men den är tämligen stel och klichéfylld - inte de vanligaste klichéerna, men fortfarande klichéer...

The Imitation Game2017-04-30
Bedrövlig depiction av Turing, över huvud taget trist och klichéfylld. Så långt som jag tittade iaf (ca en timme)

David Brent: Life on the Road2017-04-07
Ungefär som väntat, samma som The Office fast lite sämre, och lite för långt. Mer sikte på medkänsla med David denna gång.

The Martian2017-03-18
Tyvärr alltså. Apollo 13 i kubik. Osannolikheter staplade på varandra i evighet. Den var välgjord men jag tyckte den var tråkig rakt igenom.

Avatar2017-03-11
Blev faktiskt väldigt imponerad. Tyvärr urartar den i stora striden på slutet, och logiken i varför man gjorde ansträngningen att skapa avatarer (och buggfria sådana dessutom) är defekter som inte går att bortse ifrån. Men totalen blir ändå väldigt bra, en klar fyra.

A Royal Affair2017-01-29
Jamen den var inte så dum. Intressant historia med Kristian VII.

Act of Valor2017-01-24
En ganska snygg och i delar trovärdig uppvisning av olika vapensystem, men utan mening i story eller dialog.

Her2017-01-21
Mycket som är bra, men lite mer polerande på detaljer hade behövts för högre betyg. Jonze når inte hela vägen fram, inte heller denna gång.

In the Heart of the Sea2017-01-14
Insåg att det var Philbricks bok jag läst (som heter just In the Heart of the Sea), och inte Owens. Men sak samma.

Handelsresande2017-01-09
Wow. Vilken misär, hos säljarna och deras offer. Först nu, efter att ha sett denna film, inser jag också hur perfekta de troende är som säljobjekt. Och har varit under många århundraden.

Good2017-01-09
Rätt bra filmatiserad pjäs förutom ett slut som kändes rumphugget (att hans stora insikt skulle komma då köper jag inte riktigt), och att alla pratar engelska.

Nästa sida »