Alla kommentarer avuCj

The Curse of La Llorona2019-04-19
Favoritreplik: Ta-da! Kul med kopplingen till Conjuring.

Tremors: A Cold Day in Hell2018-06-02
Nostalgiskt!

Tomb Raider2018-03-16
Inte fantastisk men helt ok version av spelet, det var underhållande!

Fantastiska vidunder och var man hittar dem2017-04-09
Vad folk är gnälliga, den här filmen är ju riktigt trevlig på många sätt och vis! Långt bättre än någon av Harry Potter-filmerna.

Koyaanisqatsi2017-02-19
Om man ska nämna bara en film om människan tid på jorden!

Dödligt vapen2016-12-25
Kul att plöja lite 80-talsrullar igen, det görs inte sådana här filmer längre!

När Marnie var där2016-12-18
Fantastisk film på alla sätt och vis! Studio Ghibli har gjort flera bra filmer utan Hayao Miyazaki, men det har alltid varit hans filmer som sticker ut och är speciella! Nu för första gången känns det som att det finns en värdig utmanare, om än annorlunda gentemot Hayaos äldre filmer. Ser fram emot Hayaos sista långfilm senast 2020.

Truman Show2016-12-18
Roligt att se om den här klassikern, hela filmen bärs upp av den geniala idéen medan utförandet är helt ok men kunde ha varit bättre. Undrar hur lång tid det dröjer innan företag får adoptera barn?

Den gode, den onde, den fule2016-12-04
Var tvungen att se om denna nu efter att gått på Ennio Morricones konsert i Globen! Den här hör verkligen till topp 3 western filmer.

My New Sassy Girl2016-08-28
Otroligt dålig, lite bättre efter halva men så dalar den igen. Riktig smörja!

Total Recall2016-08-15
Vilken kalkonfilm! Inte det minsta cool som jag mindes den från barndomen.

Batman v Superman: Dawn of Justice2016-08-15
Fel regissör! Han skulle inte ha varit regissör, kanske fotograf? Trovärdiga personporträtt som får en att bry sig och tro på det de slåss för, det saknades helt.

Warcraft: The Beginning2016-07-27
Slätstruken är rätta ordet. Vet inte vad som gör att den inte lyfter.

Double Impact2016-07-17
Haha, rätt kass film. Men skön nostalgi från glada 80-talet :) Så trots allt väl värd att se, bara inte för ofta.

Stranger Than Fiction2016-07-04
En lätt film att glömma tydligen. Verkade något bekant, men jag såg hela utan att minnas att jag redan sett den :D För bara 9 år sedan. Nåja, bra film men inte mer. Lite underhållande i alla fall.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind2016-07-04
12 år senare ca. Fortfarande en bra film men med lite svacka i mitten någonstans.

De misstänkta2016-06-11
Jättebra film och kul att se den igen, men ingenting är bättre än att se den för första gången!

Minority Report2016-06-10
April 2003: "Det var väldigt mycket bra i filmen, itne bara svenskarna, men samtidigt så kändes filmen lite... ofullständig och stundtals fånig. Men lite mer än en 3:a är det iaf!" Juni 2016: Den här filmen är ju grymt bra, både rolig och spännande/intressant. Varför klaga?

Lånaren Arrietty2016-01-24
Vad tråkigt att det gamla betyget har fallit bort, som bnw var inne på så kanske man hade satt världpremiärdatumet fel?

Alice in Earnestland2015-11-21
Håller hela vägen. Lee Jung-hyun är som klippt och skuren för denna roll.

My Ordinary Love Story2015-11-18
Anything but ordinary! Unexpected turns of events.

Monster2015-08-22
Filmen lyckas kombinera olika genre på ett förvånansvärt bra sätt! Det verkar vara något särskilt som koreanerna gillar, detta att blanda många olika genre eller kasta in slapstick humor t ex i en annars allvarlig thriller/action eller skräckfilm. Men få filmer lyckas så bra som den här.

De tystade2015-08-15
Superglad överraskning, kul att det fortfarande görs grymt bra filmer i Korea. Inte för en sekund kändes någon oäkta i sin roll, och filmen tar en vändning som jag tycker var helt passande och som den smyger sig mot.

Dödens kupé2015-05-30
Skönt att se en deckare av det gamla stuket igen! Lite rörig, men ändå med behållning. Filmen har jag haft liggande i åtta år nu, det var verkligen dags att se den till sist.

The Shining2015-02-13
Mer otäckt än självaste filmen är att det redan är 12 år sedan jag såg filmen senast hehe.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 12014-11-30
Titeln passar bra för en filmserie som de aldrig vill avsluta!

Medan vi dansar2014-11-19
Stundom väldigt bra, stundom ganska ointressant. Men gillar id'een och utförandet!

The Imitation Game2014-11-19
Ett drama, inte mycket till thriller.

Class Enemy2014-11-19
En av festivalfavoriterna.

Wyrmwood2014-11-19
En av favoriterna på festivalen!

Nästa sida »