Alla kommentarer avvellocet

Missing2023-03-30
Otroligt många plot twists som chockerar mer och mer. Bitvis störiga gen z-tonåringar, men utöver det mycket spännande!

The Invisible Man2020-03-02
Nagelbitare. Påminner lite om hollow man

Joshy2018-03-29
En indieversion av the hangover.

Familjetrippen2016-05-30
referensbonanza!

I Origins2014-12-20
som sheldon cooper skulle säga: mumbo jumbo. men trevligt foto.

Pelle Svanslös i Amerikatt2014-10-24
alltså när han blir knivgafflad i svansen så den sväller upp till något utomjordiskt.. och det där skriket. det är nog bland det roligaste jag sett i hela mitt liv. och mest bisarra samtidigt.

Antoine och Colette2014-10-24
alltså antoine doinel. filmhistoriens raraste och mest bildsköna karaktär. jag tycker den passar perfekt som kortfilm, det vore tråkigt om den vore längre.

Signs2014-10-24
en av mina favoritfilmer som barn, som håller än idag. den brukar få mycket skit, och jag som själv är ateist kan förstå det. men jag brukar se om den ett åtminstone en gång per år, dels för att utomjordingarna är FRUKTANSVÄRT obehagliga (glöm alien, e.t osv i min mening) och dels för man upptäcker komiska guldkorn ju mer man ser om den. nu kan jag ju inte skriva ut allt här för att spoila, men bara dr bimboo. läs igen. dr bimboo. jag skrattade så jag kiknade.

Stulna kyssar2014-10-17
fabienne tabard fabienne tabaaaard

It Felt Like Love2014-09-23
MYKKI BLANCO

Återträffen2014-03-27
oerhört provocerande. det kittlade i varenda nervbana. kommer aldrig förstå anna odells "konst", detta är i så fall fulkonst. skådespelet påminde om när man själv skulle försöka spela teater i grundskolan, självömkandet slår i taket (är det meningen att man ska känna med henne? då har jag missat något) och reklamen för henne själv ligger på skämskuddenivå. jag blev väldigt förbryllad över alla skyhöga betyg, den får en tvåa av mig enbart för att det känns WAY too taskigt att sätta en etta.

American Hustle2014-03-10
gäsp vad oengagerande. väldigt snygga kostymer, men that's pretty much it.

Bronson2013-10-30
blir förvånad över de dåliga betygen här. jag blev helt tagen. sista halvtimmen är klart inspirerad av a clockwork orange på alla sätt, men det stör mig inte - tvärtom. dessutom gillar jag refns frekventa användande av glass candy och andra band från det episka skivbolaget "italians do it better" och scenen med pet shop boys.. jag vek mig dubbel. fantastiskt. solklar fyra.

Bitchkram2013-04-08
hur många gånger nämns new york i denna filmen? svag tvåa.

Darling2013-02-22
trean går till bernhard

Neighbor for Sale2013-01-09
vad jag störde mig på var att han trots sin alkoholism såg fräsch ut. och visst förstår jag att alkoholism inte behöver betyda att man ser ut som en uteliggare, men även när han vaknade bakfull tyckte jag han såg fräsch ut och betedde sig relativt..fräscht. annars, okej film.

Worst. Babysitter. Ever.2012-12-03
ett stort wtf-moment genom hela filmen. undvik till varje pris.

Take This Waltz2012-11-28
helt osammanhängande i mina ögon, brydde mig inte om karaktärerna alls och allt kändes väldigt onaturligt.

Sebbe2012-09-24
ojoj, slutscenen med taken by trees var väldigt gripande.

Jeff, Who Lives at Home2012-08-15
so what om det är mainstreamindie? ska det automatiskt ogillas gör för det? den var fin. positivt överraskad

Ted2012-07-27
blir också förvånad över dom höga betygen här. är trött på nallebjörnens karaktär som jag sett allt för många gånger. och dessutom är denna drogromantisering (och då menar jag framförallt cannabis) i såna här filmer så. himla. uttjatat. inte coolt. och detta säger jag som ett stort family guy-fan. en tvåa.

Lymelife2012-07-27
intetsägande var ordet.

Pineapple Express2012-07-02
det var ett himla skrikande!

Intruders2012-05-10
fruktansvärt långtråkig film

Enter Nowhere2012-05-07
detta kan nog vara det märkligaste skådespel jag någonsin varit med om. jag kan inte bestämma mig om det är fullständigt fantastiskt eller rakt igenom skitdåligt. jag undrar även om den ostiga humorn som förekommer då och då är avsiktlig eller inte, men kul är det, just för att hela filmen är så märklig. andra delen av filmen spårar dock ur alldeles för mycket, men trots detta och lostvibbarna (serien) får den faktiskt en svag trea.

Pi2012-05-04
aldrig harjag haft så svårt att betygsätta en film som denna. vissa stunder en solklar femma, andra stunder en etta. antar väl att en trea i betyg blir rättvist. sevärt hursom, om man gillar ren och skär galenskap och siffror.

Upp2012-02-27
nä, nä. jag tycker varken det är fint eller kul. bara lame.

Friends with Benefits2012-02-22
kör mycket på igenkänningshumor som tyvärr faller helt platt. oengagerande och tråkigt. detta ska tydligen vara en annorlunda romcom men jag tycker att det är samma gamla visa som alltid i slutändan. och lever man verkligen sådär i NY? känns ju som en drömvärld ibland (koreografgruppen vid times square) och jag köper det inte. fina miljöer ibland, men överlag mest bara skit. skippa denna.

Melancholia2012-02-16
dom sista femton minuterna hade jag svårt att andas. SÅ bra.

Den stora jakten2012-02-15
oväntat slut. blev positivt överraskad.

Nästa sida »