Alla kommentarer avvixol

20122009-12-29
Den var dålig, framförallt är ju manuset fruktansvärt dåligt. Coola effekter emellanåt dock.

Avatar2009-12-28
Visst var den cool men sjuuuukt förutsägbar

30 Days of Night2009-09-16
Helt ok vampyrrulle. Vampyrerna snygga.

The Wizard of Gore2008-11-08
Den här filmen tar sig själv på såååå mycket allvar

Death Bell2008-11-08
Svag trea får den, och det som höjde den från 2+ var eftertexterna!

13 Hours in a Warehouse2008-11-08
Så dålig att den hade visst underhållningsvärde

Stilla natt, blodiga natt2008-11-08
Sjukt långtråkig

Visitor Q2008-09-11
Kalla mig tråkig men de här var för sjukt för min smak. Helt oavsett vilka eventuella konstnärliga ambitioner han har med den här filmen så ratar jag den. Om hans enda mål är att göra mig illa till mods så har han iofs lyckats. Jag vill inte ens äga den här filmen, jag tror jag ska slänga den. Om jag dör och mina barn ärver filmen kommer dom tro att farsan var sjuk i huvudet annars ;-)

Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans förbannelse2008-09-08
Den var faktiskt inte så dålig som jag hade väntat mig

Katyn2008-07-28
Den når upp till en svag fyra tack vare en del riktigt starka scener.

Class of 19842008-07-22
Vilken märklig film. Undrar hur man tänkte när man skrev manuset. Wow så utflippat.

A Tale of Legendary Libido2008-07-21
Två genrer jag ogillar, musikal och komedi. Ganska snart snabbspolade jag igenom den mest för att med gott samvete kunna sätta en etta.

Kandagawa Wars2008-07-21
Knappast "genre komedi". Det här är en kass "pinku"-film utan underhållningsvärde om du inte tittar för det tama sexet.

Spårlöst försvunnen2008-07-21
Den är fantastisk. Det enda som är lite kass är familjens skådespeleri.

Breath2008-07-17
Visst är det samma fängelse som i järntrean?

Darkly Noon2008-05-27
Förlåt, tydligen jobbar han med en film som heter Heartless just nu...låter ganska typisk för honom...: A young man makes a deal with the devil to become handsome, but then discovers there's a price for his good looks: he has to become a killer.

Darkly Noon2008-05-27
Symboliken känns ju hur oöverskådlig som helst, men vilken fantastisk film. Den där Philip Ridley går inte av för hackor. Varför gör han inte film numera? Kanske inte är direkt snubben som Hollywood satsar på iofs...

My Wife is a Gangster2008-05-25
Stark tvåa. Några roliga skratt men mest halvtaskig action och superklyschig komedi.

Min mamma hade fjorton barn2008-05-24
Stark men för lång

Rädda menige Ryan2008-05-24
Första 30 minuter super, sista 140 suger

Kissa på en sticka2008-05-24
Jag tycker den bra skildrar helt olika reaktioner på samma sak

Our School2008-05-07
Medryckande dokumentär. Oerhört intressant. VI vet så lite om "österlandets" egna problem. Tråkigt att omvärlden bryr sig så lite att Nordkorea kan få credd bland exilkoreaner bara. Varm film!

Primer2008-05-07
txd, allt förklaras inte. men det ska vi kanske inte skriva om här i kommentarerna :-)

Jonestown: The Life and Death of Peoples Temple2008-05-06
En bra dokumentär som på ett hyfsat sakligt sätt redogör för förloppet. Bra hantverk!

Spring in the Korean Peninsula2008-05-06
En del riktigt vackra scener, en del överspelande och en del snyggt kameraarbete. Då storyn länge verkade för enkel höjde den sig mot slutet till en fyra. En fyra full av tårdrypande melodram (vilket ju också var ungefär det enda man kunde göra i Korea under tiden som japansk koloni). Beställ filmen från Korean Film Archive!

Victory of Freedom 2008-05-04
Heter f.ö. ofta "Viva freedom" eller "Hurrah! for freedom" i engelskspråkig litteratur.

Victory of Freedom 2008-05-03
Man måste döma den här filmen efter när den är gjord och vilka tekniska och ekonomiska förutsättningar som fanns då. JAg förstår verkligen att det nyligen befriade koreanska folket gillade den! KOlla in montage, parallellklippningar, symbolspråk så är det även rent hantverksmässigt ett riktigt bra jobb. Se den om du har chansen! (PS. Går att beställa på DVD från Korean Film Archive, www.koreafilm.org)

Oasis2008-04-27
Alltså filmtipsets handlingsbeskrivning här ovan är inte bra...Det är inte så att han en dag när han ska leverera en korg träffar henne, och vem hon är spelar enorm roll för filmen. Nåja, filmen är lysande. Fantastisk. Hon som spelar Gong-ju, So-ri Moon är helt enkelt fabulöst duktig. Även Jong-du spelas fantastiskt. Jong-du är ju också en karaktär som får en att fundera ganska mycket över gott och ont. Wow.

The Wedding Day2008-04-27
Alltså infon om den här filmen här på filmtipset är lite förvirrad. Den är 77 minuter, inte 70, och det står olika titlar på olika ställen i infon. Imdb-länken funkar inte heller, filmen finns av någon anledning inte med där. Hur som helst, filmen är en pärla. Alla som vill kunna Koreas filmhistoria måste se den. Storyn är väl inte den mest upphetsande i världen, men kameraarbetet är finurligt för att vara gjord 1956. Döm inte efter dess teknologiska standard, tänk på att Korea 1956 var ganska kaotiskt.

Havet som Tänker2008-04-26
Jag såg den här filmen med engelsk text, och jag måste först säga att det nog gjorde att jag hade lite svårt att hinna se allt som hände eftersom jag var upptagen med att läsa den tunga texten. I övrigt är filmen väldigt meta, och full med filosofiska tankar. Det finns ett antal kul ögonblick i filmen, och ett antal kloka påståenden. Men jag känner att man hade behövt se filmen minst tio gånger för att hänga med ordentligt. Och den är inte så kul att titta på att jag kan förmå mig att se den tio gånger till (eller ens en gång till). Den är helt enkelt för seg, för invecklad.

Nästa sida »