Alla kommentarer avvonadel

Hotet från underjorden2020-12-27
Tror inte jag sett den sen det begav sig. Minns att jag gillade den då, och jag gillar den nu. Charmig film som åldrats med värdighet. Fungerar fortfarande. 7/10

Greyhound2020-12-27
Nja, det här var lite av en besvikelse. Hade väntat mig mer av en film med Hanks i huvudrollen. Han gör väl vad han kan antar jag, men det räcker inte i en annars trist film. Jag känner typ ingenting. Är nog lite för snäll egentligen när jag ger den godkänt. 5/10

Over the Edge2020-12-27
Lite klurig. Vad är det som pågår egentligen? Intresset hålls vid liv och jag vill se hur det slutar. Men, samtidigt kunde vägen dit gjorts lite bättre. Blir bara konstigt ibland. Och ibland är också skådespelet på gränsen. Men, ändå godkänd. 5/10

Scoob!2020-12-26
Har alltid gillat Scooby Doo, så naturligtvis ville jag se denna. Såg charmig ut. Började bra också, och fick den mysiga Scooby-känslan. Men, sen hände något. Känslan försvann helt. Det var liksom inte Scooby längre, utan ännu en av alla de halvtaskiga animerade filmer som spottas ut. Så synd. Skulle kunnat bli så bra. För animationen var bra, men storyn inte alls. 4/10

The Ninth Gate2020-12-26
Varit sugen på att se om denna ett tag, efter att jag fick syn på den på Netflix. Har inte sett den sen det begav sig, och mindes inte riktigt vad jag tyckte om den. Efteråt upptäckte jag dock att jag faktiskt betygsatt den på IMdb. Och det var inte så bra betyg. Hade jag bara sett det innan hade jag nog inte sett om den. För den är ganska tråkig faktiskt. Känns gammal. Blev inte alls engagerad. 4/10

The Possession2020-12-25
Denna var faktiskt nära att få årets första fyra. Den låg på en fyra fram till slutet då jag tycker den skenade iväg i fel riktning. Kändes som de stressade fram slutet på något sätt. Synd på en annars riktigt bra och spännande film. Synd är också att filmskaparna totalt har förstört frasen "based on a true story". Det har ju helt förlorat sin innebörd. Även om någon film faktiskt skulle varit baserad på något som hänt, tror man inte på det längre. Too bad. 6/10 Omtitt vid Halloween 2020. Var ett tag sedan jag såg denna ser jag. Närmare åtta år sedan. Men, jag tycker precis samma som jag gjorde då. Men då visste jag inte att var framtida "Negan" jag kollade på. :) JDM gör en bra insats. 6/10

Hereditary2020-12-25
Tycker den var riktigt bra fram till slutet. Riktigt bra skådespel på alla håll och kanter. Stämningsfull och krypande spänning. Synd bara att de inte får ihop slutet på en annars så välgjord film. 7/10 Omtitt vid Halloween 2020. Måste säga att jag instämmer ganska exakt med vad jag skrev förra ggn. Det positiva var att jag inte blev lika besviken på slutet eftersom jag visste vad som komma skulle. 7/10

Scare Package2020-12-25
Denna tycker jag lät lockade sådär i Halloween tider som det var när jag såg den. Är ett fan av antologi filmer också. Men, denna höll inte måttet. Ganska taskigt skådespel och för dåliga stories. 4/10

Jumanji: The Next Level2020-12-25
Kände först att jag tyckte förra filmen var bättre, men sen såg jag att jag gav exakt samma betyg till den. Ingen höjdare mao, men klarar ändå godkänt. Det är väl mycket effekterna som lockar skulle jag tro. Annars har den egentligen inte mycket att erbjuda. 5/10

Matrix2020-12-18
Omtitt, denna gång i 4K. Tycker ändå den håller bra fortfarande. Man förstår ändå att det blev en sån hype när den kom. En roll som passar Keanu bra eftersom han kanske inte är en karaktärsskådis direkt. 7/10

Interstellar2020-12-18
Hade oväntad dålig koll på handlingen innan jag gick o såg denna film. Dock verkade omdömena fantastiska, vilket mycket är en Nolan-effekt naturligtvis, men förväntningarna var högt satta. Och visst är det en bra film, men kanske inte riktigt så bra som jag hoppats. Den är ju väldigt lång och blir faktiskt lite seg emellanåt. Tycker McConaughey är bra och musiken är fantastisk. Kommer att se om den vid tillfälle, just för att få ett större grepp om den. 7/10 Uppdaterad 2020-12-18. Ja, och nu ca sex år senare blev jag äntligen färdig att se om den. Tycker inte mitt omdömde har förändrats direkt. Gick ändå lite lättare att hänga med, trots att det var så pass länge sedan jag såg den. Fortfarande 7/10.

Marriage Story2020-12-10
Försök nr 1 var se denna med respektive. Trodde det skulle vara en lämplig film, men blev ingen större succé. Hon somnade efter ett tag, och jag kände mig inte heller speciellt engagerad. Det bara tuggade på liksom. Visst, skådespelet var imponerande, men det räckte inte riktigt. Stängde av efter ett tag då det inte kändes så kul att titta själv. Ett bra tag efter bestämde jag mig ändå att jag ville se klart den. Den "borde" ju vara bra. Blev ännu mer impad av Johansson o Driver, men inte mer. Räcker ändå till 6/10.

The Possession of Hannah Grace2020-11-04
Dras ofta till denna typen av film, trots att de sällan är så bra. Kanske är det förhoppningen i att det någon gång ska göras en film i genren som är i närheten av Exorcisten. Tycker ändå denna var ok. Har inte sett Autopsy of Jane Doe, vilket kanske bidrog positivt. Tyckte nämligen det var ett lite spännande upplägg. 5/10

Bläckfisken och jag2020-11-04
En film jag nog aldrig hade sett om inte Fredrik Wikingsson hade tipsat om den. Och det är jag glad för att han gjorde för den var riktigt sevärd och tänkvärd. 7/10

Närkontakt av tredje graden2020-11-04
Charmig klassiker som fick lite av en ny dimension av 4K-versionen. Tror jag såg den på VHS senast. Spännande ämne, tror nog denna påverkade en del mitt intresse för UFO-fenomen och liknande när det begav sig. Men, man utnyttjar inte det riktigt. Blir lite hafsigt. Känns som det lite var grunden till något han (Spielberg) sedan fulländade några år senare med E.T. 6/10

Flugan II2020-10-21
Blev sugen på att se tvåan igen efter att ha sett om ettan. Ettan är ju en klassiker som fortfarande håller. Minns att jag inte tyckte denna var lika bra när det begav sig. Och så är det ju fortfarande. Tror faktiskt att mycket beror det på att jag saknar Jeff Goldblum. Mycket han som gjorde ettan. I denna efterföljare skymtar han bara till på en TV-skärm som hastigast. Annars tycker jag nog specialeffekterna håller ungefär samma klass som föregångaren. 5/10

Rabid2020-10-21
Har inte sett originalet vilket man kanske skulle gjort. Fast, då hade man kanske blivit mer besviken på denna. Minns att när man som liten gick och tittade i hyllorna i videobutiken blev sugen på att se den iaf. Ja, vad ska man säga om denna då? Ok, men inte mer. Den går ju helt klart mer mot gore än mot scare iaf. 5/10

The Lodgers2020-10-21
Snygga gotiska omgivningar, men storyn håller inte. Borde sett nåt annat istället.. 4/10

Eldflugornas grav2020-10-21
Fin film, men jag vet inte om jag kanske inte riktigt kan ta åt mig genren som gör att jag inte kan ge högre betyg. Blir inte tillräckligt engagerad helt enkelt. 6/10

Scary Stories to Tell in the Dark2020-09-30
Ah, denna gillade jag! Håller i mycket med vad StureStenhög skriver nedan. Rolig story och gillar att det liksom är lite olika berättelser i berättelsen. Ser fram emot 2:an som verkar bli av. 7/10

Skyscraper2020-09-30
Mycket The Rock är det... tycker han var med i var och varannan "blockbuster" där ett tag. Denna var väl ganska intetsägande egentligen. Hyfsade effekter iaf. Är nog ganska snäll som ger den.. 5/10.

Flugan2020-09-23
Var sugen på att se om denna klassiker. Håller bra fortfarande. Mycket p g a att Goldblum är så skön. Specialeffekter var något man impades mycket av när det begav sig, och det håller faktiskt också ganska bra fortfarande. En del scener är på gränsen, men totalt sett är det bra. 7/10

Mandy2020-09-23
Har förstått att denna har fått lite av "kult-stämpel" på sig. Eller, personligen förstår jag inte det riktigt. Tycker mest den var jobbig. Nic Cage -mannen som inte kan säga nej... 3/10

Från andra sidan graven2020-09-15
Riktigt charmig 70-tals skräckis. Har ju en förkärlek till såna här antologifilmer. Brukar alltid finnas några episoder man gillar. Här blandar man och ger, men totalintrycket blir ändå ganska positivt. 6/10

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga2020-09-15
Ganska trevlig film att se med sin respektive. Sen var det väl ingen större filmupplevelse i sig, men den levererade ungefär som förväntat. 6/10

Smallfoot2020-09-11
Ganska trevlig familjefilm. Kanske lite mer fokuserad mot de små än vad jag hoppats på. Gillade musiken mycket dock. 6/10

Alita: Battle Angel2020-09-11
Ja, snyggt gjord är den. Det kan man inte säga annat. Men vet inte, hade hoppats på att den skulle ge mig lite mer. 6/10

The Walk2020-09-11
Rolig och intressant berättelse ur verkligheten. Men, tycker inte riktigt det håller till en två timmar lång film. 5/10

A Million Ways to Die in the West2020-09-10
Var lite osäker på om det skulle bli en sexa eller sjua på denna, men vid lite eftertanke halkar den över till en sjua. Vissa scener är ju faktiskt riktigt roliga. Klart roligast är när NP Harris vill ha hatt nr 2. :D. Ibland kan det dock kännas lite långt mellan skratten. Det gäller också att man är på rätt humör när man ser den, vilket jag var. 7/10 2020-09-10 Äntligen omtitt. Tänkt göra det ett bra tag nu. Hade för mig att jag tyckte den var ännu bättre när jag såg den på bio. Men, det var alltså bara vissa scener då. Trodde jag tyckte den var något sämre nu, men då var det samma. 7/10

The Grudge2020-09-04
Tycker denna har fått oförtjänt mycket skit. Visst, om man tycker den ska vara precis som alla de andra Grudge-filmerna så blir man kanske besviken. Men, som en vanlig skräckis fungerar den väl så bra som så mycket annat som kommer ut idag i genren. 6/10

Nästa sida »