Alla kommentarer avwestost

The Room2010-08-02
Pendlar mellan att ge den en etta eller en femma... Etta för att den misslyckas med allt vad den försöker, femma för att den är det mest underhållande jag någonsin sett. YOU'RE TEARING ME APART LISA

Zombieland2009-11-10
Nä, det har var inte alls särskilt bra.

Brüno2009-11-06
Filmens humor siktar ganska lågt, men upplägget är ändå väldigt modig och belyser bitvis väldigt obehagliga människor och attityder. Vissa scener är riktiga guldklimpar.

Drag Me to Hell2009-11-05
Trodde löjligheten var lite av själva grejen, skrattade mer än vad jag blev skrämd. Hysteriskt rolig emellanåt faktiskt, känns som filmen är gjord med glimten i ögat.

Flickan som lekte med elden2009-10-22
Tyckte denna var bättre än del 1. Att Paolo bidrar med ofrivillig comic-relief ser jag mest som ett plus.

Riket II2009-10-16
Precis som i första säsongen är det sista avsnittet som är det bästa. Håller med om att säsong 2 är mer ojämn, men håller fortfarande toppklass.

Knowing2009-10-13
Nicholas Cage bevisar återigen att han är sin generations mest överskattade skådespelare.

Riket2009-10-12
Förstår varför den här serien blivit kultförklarad, måste ju vara något av det bästa som någonsin gått på TV.

Män som hatar kvinnor2009-10-04
Vete fan om den förtjänar en trea igentligen, men ibland ska man vara generös, har jag hört.

eXistenZ2009-09-25
Håller med om att kvalitén varierar kraftigt, men den sticker ut tillräckligt mycket för att klara sig över godkändstrecket i alla fall.

Himalaya, Where the Wind Dwells2009-09-20
Jodå!

Chaos Theory2009-09-11
Sista halvtimmen är tortyr. Ren jävla tortyr. Och resten av filmen var definitivt inte tillräckligt kul för att väga upp det, en typisk hollywood-kompromiss... Ett halvintresant tema inramat med samma trötta klyshor som man måste vara blind och döv för att inte hata vid det här laget.

Lars and the Real Girl2009-09-11
Skulle funkat bra som kortfilm, nu blev det jävligt utdraget.

District 92009-08-30
Det enda som drar ner betyget är att filmen är ganska konventionell på många sätt, tex. den obeskrivligt tröttsamma typen av filmmusik som användts flitigt i 90% av alla hollywoodpruduktioner sedan ca. anno 1990. Men jo, den är otroligt underhållande och välgjord. Roligt att se action som inte är anpassad efter 11-gräns också, sällsynt i dessa dagar.

L.A. Gigolo2009-08-12
De borde döpt den till "Douchebag: The Movie". Grodan var ett udda inslag.

Beyond Loch Ness2009-08-05
Det bästa är när tonåringen ska börja grina, sämsta skådespelarinsatsen jag sett på år och dar.

Deep Blue Sea2009-07-23
Man satt ju och såg klart skiten av fri vilja, så något måste den ju ha.

Public Enemies2009-07-23
Definitivt en besvikelse, fast frågan är igentligen hur besviken man kan bli på Michael Mann... Det är ju ingen Tarantino vi har att göra med här direkt.

Djävulens lekplats2009-07-19
Väldigt gripande och fascinerande. Appropå musiken så är det Aphex Twin som flitigt används igenom filmen.

Terminator Salvation2009-07-13
Filmen förlorar min uppmärksamhet någonstans när det ropas "Mototerminator!" för att sedan urarta till en typiskt jobbig hollywood wankathon. Synd. Svag tvåa, kanske sänker. Bra action i all ära, men jag gäspar mest åt allt skrot som kolliderar på diverse sätt.

Tre solar2009-07-09
Svenska skådespelare kända från diverse mediokra polisfilmer i ett uruselt medeltidsdrama, iförda roliga peruker. Asgarvsfaktorn förblir hög än idag.

Flight 932009-07-02
Trodde att jag satt och såg United 93 för andra gången, som jag för övrigt tycker är en bra film, och tänkte för mig själv: "Men herregud, den var väl ändå inte såhär dålig, eller?" Tar en titt på omslaget och inser att detta uppenbarligen är en alldeles egen film. Är verkligen inget fan av tvålreklamsestetiken.

Antichrist2009-07-02
Det är oundvikligt när man har att göra med en sådan här monsterhype, att vissa kommer gå emot strömmen bara för sakens skull och avfärda filmen som pretantiös chock-value rulle. Jag förstår dock om man inte tycker om AntiChrist, det är verkligen inte en film för alla, men att hoppa på alla som faktiskt uppskattar den är bara barnsligt. Kritisera filmen istället då. Själv älskade jag den, fruktansvärt vackert foto och stämningstung som inget jag sett på riktigt länge. Man satt som på nålar hela filmen igenom.

Die Welle2009-06-06
Händelseutvecklingen är inte så trovärdig alls, men bra film ändå.

S. Darko2009-06-03
Ja, om man inte kunnat se skillnad på kvalitén i skådepel, dramaturgi, foto och manus mellan första filmen och denna så kanske man av populistiska skäl hade tyckt illa om vilken av filmerna som än fick stämpeln "uppföljare" på sig. Som tur är är S. Darko väldigt lätt att tycka illa om, så illusionen av partisk subjektivitet i sågandet drunknar i filmens otaliga rent objektiva brister.

S. Darko2009-05-26
Usel regi, uselt manus, usla skådespelare, fult foto och karaktärernas handlingar är helt irrationella. Filmmakarna låter estetik, scener och karaktärer från den första filmen, små som stora, göra någon sorts comeback stup i kvarten, för att, antar jag, glädja fansen. Allt blir dock bara så krystat och dumt att jag nästan blir förbannad. Känslan av att de helt enkelt arbetat om manuset från första filmen för att passa en 14-åring, twilight-dyrkande publik är obehagligt påtaglig. Och vem bestämde att magtröjor var på modet igen? Filmens senare hälft är mindre hemsk, men helhetsintrycket är fruktansvärt.

Adams äpplen2009-05-05
Helt underbar!

X-Men 22009-05-04
Känns som att filmen tappar mer och mer ju längre tiden går. Alla kul ideér används upp under första hälften, och sen blir det mer och mer bara en jäkla röra av allt.

Blue Hill Avenue 2009-05-03
Haha, de konstiga hoppen mellan olika stämningar och humör, och den totala avsaknaden av gråzoner gör filmen gansk underhållande. Filmskaparna har verkligen använt sig av alla klyshor de kunnat brainstorma fram.

The Royal Tenenbaums2009-04-01
Wildkattin'... Chik-pow...