Alla kommentarer avwidez

Spider-Man: Far From Home2019-10-02
En av de bättre Marvel-filmerna! Roliga scener och snygga effekter. Tom Holland är perfekt som Spider-Man. Jag hade dock gärna sett någon annan i rollen som MJ.

Once Upon a Time in Hollywood2019-10-02
Visste ingenting om denna film när jag först tittade på den, vilket gjorde att jag inte fattade någonting av vad som hände i filmen. Många scener kändes bara konstiga och onödiga överlag. Filmen hade behövt någon slags intro där det förklarades lite kort om att filmen anspelar på en specifik historisk händelse. Tror inte att det går att anta att en tittare känner till denna ganska obskyra historiska händelse!

Tillbaka till framtiden2018-08-29
En klassiker!

The Machinist2018-08-07
Välgjord och gripande film!

Avengers: Infinity War2018-08-04
Denna ligger på ungefär samma nivå som de andra Avengers-filmerna. Lite för mycket action. Lite för lite story.

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten2018-07-23
Denna lägger sig under tvåan och trean i kvalité.

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge2018-07-23
Denna ligger väl ungefär på den nivå som det går att förvänta sig från en Pirates-film nuförtiden. Första filmen i serien var egentligen den enda som var riktigt bra.

Pacific Rim: Uprising2018-07-23
Snygga effekter räddar denna från en etta i betyg.

Dumma mej 32018-05-30
Gillade denna mer än tvåan!

The Girl with the Dragon Tattoo2018-05-30
Det känns segt att titta på denna!

Black Panther2018-05-28
Det är en snygg film men story är ingen höjdare. Jag rankar den bland de sämre Marvelfilmerna i slutändan.

Amadeus2018-04-27
En av mina favoritfilmer

Thor: Ragnarök2018-02-25
Gillade denna starkt! Den prickar rätt med det mesta. En av de bästa hittills från Marvel.

Spider-Man: Homecoming2018-02-22
Bra tempo i handling och dialoger. Bra karaktärer överlag. Gillade denna högstadieversion av Spider-Man! Jag vill dock definitivt se en mer formidabel skurk i uppföljaren.

Thor: The Dark World2018-02-21
Den är underhållande men jag kan inte ge den mer än en stark tvåa i betyg. Definitivt inte bland de bättre Marvel-filmerna.

Guardians of the Galaxy Vol. 22018-02-20
Den är underhållande men känns ganska generisk i slutändan.

Captain America: Civil War2018-02-18
Den är ok men båda de föregående Captain America-filmerna är bättre!

Ant-Man2018-02-18
Filmen är underhållande och snyggt gjord som vanligt med Marvelfilmerna. Handlingen är inte speciellt bra dock.

Avengers: Age of Ultron2018-02-16
Den är ungefär lika underhållande som den första Avengers-filmen. Du får vad du förväntar dig vilket är nonstop action och häftiga specialeffekter. Stadig trea!

Guardians of the Galaxy2018-02-15
Rolig och underhållande även om jag egentligen föredrar lite mindre galna idéer när det kommer till utomjordingar i filmer.

Captain America: Return of the First Avenger2018-02-15
En av de bättre Marvelfilmerna. Häftig action och intressant handling!

Iron Man 32018-02-14
Tyckte denna var bättre än tvåan faktiskt. Helt ok underhållning!

The Avengers2018-02-13
Mycket action. Handlingen fokuserar mycket på relationen mellan superhjältarna och inte så mycket annat. Slutresultatet är en underhållande film, som dock känns spretig och tunn.

Captain America: The First Avenger2018-02-12
Helt ok introduktion av Captain America. Denna film ligger runt mitten när jag jämför och rankar alla Marvel-filmer med varandra. Den har en bra mix av det mesta som man önskar sig i en superhjältefilm. Bra action, rappa dialoger och bra skådespel!

Iron Man 22018-02-12
Den här håller inte riktigt samma nivå som ettan. Effekterna är fortsatt snygga men handlingen är svagare och Mickey Rourkes karaktär är bland de tråkigare fienderna i Marvel-universumet. Sam Rockwell gör en rolig insats dock!

Thor2018-02-12
Tyckte det var en mycket bra introduktion till superhjälten Thor. Mycket bra skådespel från nästan alla karaktärer, utom möjligen Thors vapendragare som endast gör en ok insats. Många snygga scener och roliga moment gör denna film väl värd att se.

The Incredible Hulk2018-02-12
Den här är bland de mindre bra Marvel-filmerna helt klart. Jag är glad för att Edward Norton inte fortsatt spela rollen som Bruce Banner i de efterföljande filmerna, sett att han inte riktigt verkar passa in i rollen. Tim Roths karaktär är ganska förglömlig och Liv Tyler är praktiskt taget bara ett stort depressionsmoln genom hela filmen.

Iron Man2018-02-12
Mycket bra introduktion av Iron Man som jag inte visste speciellt mycket om innan denna film och det känns även som en bra start på Avengers-filmcirkusen. Snygga effekter varvas med vitsiga dialoger!

I, Robot2018-02-06
Hyfsat underhållande med ett intressant tema. Inte den mest genomtänkta handlingen dock och dialogerna är överlag mediokra.

På gränsen2017-12-31
En film som inte riktigt faller mig i smaken. Den känns stundtals som en dålig skräckfilm i hur scener byggs upp. Storyn är inte speciellt intressant och effekterna är ganska taskiga.

Nästa sida »