Alla kommentarer avwyrm

Den gode dinosaurien2017-09-23
Om du kan det minsta om urtidshistoria så kommer det att klia i hjärnan på dig. Tunn story som gjorts förr. Så vacker animation men så ful karaktärsdesign. Dinosaurierna ser ut som hundtuggleksaker.

Draktränaren 22017-09-23
Nej. Onödig uppföljare till en mycket bättre första film.

The Avengers2017-09-23
Gillade den jättemycket första gången jag såg den. Insåg sedan att det fanns väldigt mycket plotholes och vissa grejer som inte var så bra som jag mindes...

Spider-Man: Homecoming2017-09-23
Wow! Äntligen en Spider-man film jag gillade starkt! En klockren Peter Parker, härlig action, bra humor och, inte minst, en bad ass skurk; Vulture! Är också glad att vi skippade uncle Ben's död. Den har gjorts tillräckligt många gånger, den scenen är viktig men måste inte upprepas i varje film. Fanns såklart småmoment som var konstiga, t.ex. sexiga aunt May, men inget som förstörde filmen i sin helhet.

Maleficent2017-09-23
Känner mig väldigt kluven. Filmen hade varit fantastisk om den kört sitt eget race och försökt göra en cool fantasy. Men storyn förlorar stort på att försöka vara en Törnrosa-berättelse. Den är alldeles för långt ifrån den vanliga Törnrosa för att vara en bra Törnrosa (om det låter logiskt), men knölar in alldeles för mycket Törnrosa för att vara bra på egen hand. De goda feerna tillför inget till storyn och vissa moment känns forcerade eller onödiga. Blev dock glatt förtjust Angelinas prestation och jag gillade alla specialeffekter som inte involverade människoansikten (för uncanny valley för min smak). Slutade också mycket lyckligare än jag trodde att den skulle göra.

Planet 512013-11-02
Hmm, nja. Kul och med riktigt roliga referenser. Underhållande men inget mästerverk direkt. Men helt klart sevärd.

Casper2013-11-02
ÄLSKADE denna när jag var barn! Jag och min bror såg ofta denna film och jag blev förälskad i huset Whipstaff och ville flytta in där. Jag gillar än idag, i vuxen ålder, det där huset och skulle flytta in på stört om jag fick! Filmen i sig är ju inget mästerverk men definitivt inte dålig. Nostalgimysig.

Dumma mej 22013-11-02
Jätteglad att se så många minions! Men mycket av magin från ettan försvann i den här filmen. Humorn var fortfarande bra men småflickorna kom i skymundan och handlingen var väldigt spretig. Och självklart måste de vara sådär jobbigt heteronormativa och politiskt korrekta och introducera ett romantiskt intresse för Gru. Varför ska en familj ses som trasig om den saknar en av delarna i mamma-pappa-barn-setet? Jag som älskar ettan för att den är just annorlunda, bl.a.

Epic - Skogens hemliga rike2013-11-02
Hmm, många gemensamma nämnare med filmen "FernGully". Denna barnfilm är otroligt svart på vitt vad gäller gott mot ont. Klyschig skurk och väldigt förutsägbar handling. Jag ser inte så mycket anledning för karaktären Nod att ens vara med förutom att vara huvudkaraktärens romantiska intresse. Och filmens titel verkar inte ha särskilt mycket att göra med vad filmen handlar om. Inte särskilt minnesvärd eller utmärkande. Sååååå, varför tycker jag fortfarande om den lite grann? Tja, den är söt, gillar musiken, det finns kolibrier, en riktigt cool mops, humoristiska sniglar och jag blir lite sådär mosig och varm i hjärtat av att se den. Finns det bättre filmer än denna? Definitivt! Är denna film dålig? Nja, den duger.

I Love You Phillip Morris2013-08-30
Även om jag gillar den tokiga Jim Carrey så tycker jag att det är lite roligt att se att han kan göra annat också. Smårolig och lite söt men kanske inte så minnesvärd som jag hade hoppats på.

Black Swan2013-08-30
Väldigt jobbig och obehaglig men spännande och dramatisk! Natalie Portman spelar otroligt bra! Efter att ha sett filmen fylldes jag av ett nästintill obeskrivligt obehag och det var svårt att skaka av sig känslan. Denna film berörde mig värre än många skräckfilmer jag sett. Så det är verkligen en film som berör men det är definitivt inte en mysfilm.

En katt i Paris2013-08-30
Den var rätt söt men inte särskilt minnesvärd. Småkul ibland men det räckte inte riktigt till ett medelbetyg.

Flykten från L.A.2013-04-07
Aaaarrgh!! Handlingen var , förlåt, usel. Jag förstår inte hur jag tog mig igenom hela filmen... Och effekterna: surf-scenen, säger jag bara.

Men in Black 32013-03-09
Helt okej faktiskt! Några hål i storyn och lite förutsägbar men underhållande. Bättre än tvåan i min mening.

ParaNorman2013-02-10
Uppfriskande annorlunda historia (inte en pojke-möter-flicka-historia helt enkelt)! Snyggt gjord, och jag gillar (barn/animerade)filmer som inte backar för att vara lite "läskiga".

Hotell Transylvanien2013-02-10
Storyn är uttjatad och har redan berättats många gånger om och hela pojke-möter-flicka-scenariot börjar bli lite drygt nu. Men även om den är väldigt hysterisk, snudd på löjlig, så tycker jag att det är en helt okej film att se, kanske till och med flera gånger. Gillar verkligen INTE Adam Sandler i vanliga fall, men har gör sig helt okej som en hysterisk och komisk Dracula...

Second Hand Wedding2013-01-10
When in rome... Var i Nya Zeeland och tittade på den här med min "kiwi"-familj som uppskattar second hand lika mycket som jag :) Rolig och mysig, en helt okej film helt enkelt.

Dead or Alive2012-11-08
Ja, jag var nog inte den här filmens målgrupp. Jag har ingen större lust att se ett gäng lättklädda tjejer puckla på varandra. Skådespeleriet kan vara något av det sämsta jag sett. Men med tanke på att filmen är baserad på ett tv-spel av liknande kaliber så känns det som att den här filmen aldrig... någonsin, hade potential till att bli något mästerverk.

Lånaren Arrietty2012-11-08
Så otroligt vacker film! Jag älskar hur de har gått wild and crazy med fantasin när de ritat inredningen i småfolkets hus, jag älskar sådana små detaljer. Och soundtracket sen! Makalöst vackert! Jag tycker i vanliga fall inte om filmer som lämnar obesvarade frågor men den här filmen tillhör nog undantaget. Ibland måste man inte få svar på allt, ibland vill man bara se en fin film :)

Modig2012-09-01
Såg den så klart på engelska, annars skulle den mysiga dialekten gå om intet. En, enligt mig, mysig film med både spänning och humor. Också väldigt trevligt att se en prinsess-film som inte kretsar kring en kärlekshistoria á la "boy meets girl". På sina ställen väldigt förutsägbar och ibland inte alls, lagom för en barnfilm antar jag. Jag kan inte undgå att känna att detta gjorts förr, lite väl mycket "Björnbröder" över den.

The Secret of Kells2012-08-31
Helt fantastiskt vacker på ett simpelt sätt. Mystisk och magisk och musiken var lika trollbindande som konsten i filmen, även om jag inte riktigt hängde med på slutet. Kanske om jag ser den en gång till att jag förstår den bättre?

Den fantastiska räven2012-08-29
Härligt knäpp, rolig och otroligt charmig film!

Skönheten och Monstret i Paris2012-08-28
Otroligt charmig film med härliga karaktärer! Mysfaktorn är hög och även om det kan bli lite klyschigt ibland, framför allt emot slutet så är det en underhållande film med glimten i ögat.

Alpha and Omega.2012-08-18
Otroligt förutsägbar, fult/dåligt animerat och det känns som att jag redan har sett något liknande. Lite söt emellanåt.

Antichrist2012-08-13
Min vän övertalade mig att se den här. Han är utbildad inom psykologi och det... det är inte jag. Jag kan inte påstå att den är dålig. Töntiga amerikanska komedier eller B-skräckisar kan vara dåliga, det här... Njae? Den är svår, obehaglig och konstig. Och jag kommer nog aldrig att vilja se den igen. Men jag kan ändå inte påstå att den är direkt dålig...

The Dark Knight Rises2012-07-31
Får nog en fyra trots allt, för att jag tyckte att den var en bra avslutning på trilogin. Inte riktigt i klass med de föregående filmerna men definitivt inte dålig.

Paul2012-07-10
Börjar tro att Simon Pegg och Nick Frost inte kan göra dålig film, sånt här tycker jag är roligt!

Sherlock Holmes: A Game of Shadows2012-07-08
Jaha... Jag gillade verkligen första men den här gjorde mig besviken. Det var för mycket action, sådär onödigt mycket som gör det överdrivet och tröttsamt. Det känns lite som att de försökte göra en superhjältefilm om Sherlock Holmes, vilket jag inte riktigt tycker stämmer med genren. RDJ är fortfarande jättecharmig men räddar inte den här filmen är jag rädd.

Prometheus2012-07-08
Definitivt inte en dålig film, jag gillade den faktiskt även om mycket var rätt förutsägbart. Men jag kan inte förstå varför de var tvungna att ha Guy Pearce att spela Weyland?! Han var sminkad gammal och i en scen hade de glömt att sminka hans fötter så det såg helt misslyckat ut! Eller har jag missat något? Kunde de inte bara ha en faktisk gammal person att spela rollen?

Gnomeo och Julia2012-07-08
Vet inte varför jag ger den så bra betyg som jag gör för den var egentligen inte särskilt bra...

Nästa sida »