Alla kommentarer avxpor

The Other Side of the Door2016-06-06
Helt okej rulle att se ensam i mörkret.

Deadpool2016-06-05
"Detta är en actionfilm med meta-humor" berättar de rakt till tittaren från start och fortsätter att slå ut den fjärde väggen då och då genom hela filmen, men misslyckas att göra det speciellt kul.

Deep Web2016-06-02
Dark web borde den heta. Eller kanske "SilkRoad".

London Has Fallen2016-06-02
Vidrig amerikansk propaganda.

Joy2016-02-13
Filmer som jag stänger av utan att se klart för att de är för dåliga hamnar automatiskt i kategorin 1. Den är snyggt inspelad, har bra skådespel, men den får mig att må riktigt dåligt. Dessutom dödstråkig.

The Veil2016-01-23
Var skriver jag upp mig för medlemsskap i den här sekten?

Solace2016-01-17
Så arg på filmen. Den skiter ner sig själv genom att vara så förutsägbar. Stundvis är den riktigt bra, men varje sådan stund saboteras av hur äckligt standard-hollywood den är. Musiken till eftertexterna var i alla fall bra! ;)

The Revenant2016-01-14
Det är inte i rymden, det är det enda som är dåligt med den här filmen. Helt sjuk är den, och jättebra.

Shockwave Darkside2016-01-10
Jag tycker synd om skådespelarna. Att ha varit med i den här rullen är inte något man skriver på sitt CV.

Riot2016-01-07
Ja den här rullen var ju rätt pissdålig då.

Anomalisa2016-01-07
Den är stundvis helt jättebra. Under långa perioder är den osäkert navelskåderi.

The Walk2015-12-30
Helt enkelt kasst med tillgjord fransk brytning. Dokumentären är mycket bättre, inte lika teatriskt och dessutom med intervjuer av den riktiga lindansaren, om jag inte minns fel.

Maze Runner: The Scorch Trials2015-12-30
Värd att se om en har sett ettan. För man vill ju se vad labyrinten handlar om. Den är medioker och ettan blir bättre om en inte ser tvåan. Coola monster, amerikansk militär, barn som är barnsliga, en saga som inte alls håller för fem öre. Känslan i filmen och speciellt hur de gestaltar karaktärerna, är "coolt", men knappast coolt.

Spectre2015-12-26
Detta känns som en gammal klassisk bondrulle. Dataspelsadaptionen lär vara ganska enkel, om de vill. Väldigt teatrisk emellanåt, med totalt otrovärdiga scener. Största minuset är nog det enorma frågetecknet runt varför [X] exploderar i en enorm eldboll, var [X] tillverkad av mestadels bensin? Det blev en fin scen i alla fall.

Deep Dark2015-12-24
Äcklig och vidrig film där alla är helt mörka i sina själar. Precis som i verkligheten.

Hitman: Agent 472015-10-23
Stundvis är det precis som att spela spelet, fast utan att spela det. Merchendise. Och action.

Narcopolis2015-10-08
En lite äcklig värld, grådassig och vidrig. Disassocierat sambandsflöde, det är ibland viktigare med känsla och stämning än strikt kausualitet. Vacker cybernoir.

The Martian2015-10-05
Om en har läst boken är det här faktiskt lite långtråkigt. Det är fint med fina bilder och så. Oh yes.

Insidan ut2015-10-01
Oh my goooooooooddd!! Bästa barnfilmen någonsin! Det känns som att det saknas typ void och kaos, men å andra sidan är de väl inte känslor. Abstrakt och bra.

Mission: Impossible - Rogue Nation2015-09-27
Scientologikyrkan blev väl i alla fall glada, när deras skådis får vara i rampljuset. Kass humor och standard action. Snygg, bekostad och stundvis lite bra action.

Welcome to Me2015-09-09
Strax över mediokert. Det ÄR kul och fint och bra. Men faktiskt inte mycket bättre än youtube: Också fullt av massor av emotionella exhibitionister som skriker ut sina inre liv inför kamerorna. Fast detta är då fejk och (ganska) lite upphottat.

Poltergeist2015-09-06
Mediokert. Men vad förväntar man sig av en uppföljare av Poltergeist. Som en uppföljare till The Matrix - hur skulle den kunna mäta sig med orginalet och vad förväntar man sig?

Selfless2015-08-31
Helt okej film! Sevärd och ganska underhållande.

Pelikanfallet2015-08-29
Absolut inte en film som passar sig för bakis-lördagar. Ett trassel-nystan av handlingar.

Star Trek: Renegades2015-08-29
Det här måste ju vara någon form av lågbudget-fanfiction som liksom fått med endel gamla skådespelare? Om det är det så är det väldigt bra. Med "vanliga mått" mätt är det dock en kass film. Filmen gör antagandet att publiken är hundraprocentiga trekkie-fan som har memoererat alla star trek-serierna och -filmerna så att de kan göra obskyra referenser till dem hit och dit utan att förklara sig närmare: Vet du vem som är skaparen av hologrammen och hur ser Khans släkttavla ut, exempelvis? Dessutom: Är inte star trek-universat menat att ta sig an mänskliga frågor utifrån ett energi-utopiskt och öppensinnat perspektiv? Det finns absolut inget av detta perspektiv i denna film. Snarare är karaktärerna tagna från en psykopatisk och sucicidal dystopi. Exempel: Vetenskapskvinnan som hänger med efterlysta rymdpirater som riskerar sina liv på vardaglig basis - utan riktig anledning.

Mästerskapet2015-08-29
Den här filmen känns bra på de flesta sätt - bortsett från att själva handlingen och alltså sagan i sig - inte är lika bra som den kunde ha varit. Men det den ändå har i form av saga, det broderas ut ganska bra med detaljer och förs fram med bra skådespel. Hur autistisk är pojken egentligen? När han är i Taiwan så finns plötsligt inte alla problem som fanns när han bodde i USA - och med en gång när han kommer hem igen så börjar det. Är han autistisk eller mobbar han bara sin mamma? Eller är det bara ett hål i sagan?

Entourage2015-08-29
Om jag stänger av filmen innan jag sett klart den, för att den är för kass, så får den en 1:a. Så en 1:a blir det. Den här filmen känns som en livsstilsfilm. Bli rik, ha snygga kvinnor. Tala det här språket. I de fall du inte blir rik nog - kopiera det du kan. Definitionen av skön-cool är satt.

Minioner2015-08-29
Det kanske hade varit lite bättre om en enklare kunde förstå vad minionerna sa. Majoriteten av filmen handlar ju om dem, och de pratar en ganska stor del av tiden.. Någon form av esperanto-bebisspråk?

The Bourne Identity2015-08-23
Iiip! Bra film! Action, bra handling, bra skådespel, alltihop brabrabra.

Altar2015-08-22
Jag blir inte rädd för skräckfilmer längre =/ Den här filmens saga och koncept känns väldigt bra, vilket är typ det jag baserar mestadelen av betyget på. Skådespelet är helt okej. Den gör ärkemistaget att visa monstren redan tidigt i filmen och missar så en hel del skräck, så den är mer visuell än psykisk. Jag tror att den är värd en 3a.

Nästa sida »