Alla kommentarer avy2doublet

Breeders2008-10-06
Enkel matematik: kopiöst med softcore-naket och ljussättning därefter + latexmonster = modern klassiker.

Stranger Than Fiction2007-04-28
Wow, en rulle som är som designad för mig. Will möter Dustin i några helt geniala scener vilket ytterligare etablerar Ferrell som en av vår samtids bästa skådisar. Och så lite flum-meta på det. Grym!

3002007-04-07
Så puckad, men riktigt snygg emellanåt.

En obekväm sanning2007-03-26
Filmad powerpoint-presentation, men budskapet är ju inget att orda om.

V för Vendetta2007-03-18
Dunderhonungsstark fyra! Gick in med låga förväntningar och blev i mångt och mycket bortblåst. Det är så blockbusters ska tas! Det goda intrycket hjälptes säkert en del av att jag inte läst den grafiska novellen innan.

The Host2007-03-18
Den var uppe och nosade på en principiell femma emellanåt, men den känns aningen för slickad för att jag ska kunna klaffa hela vägen ut. Men alltså, vill man se en monster-rulle, och många av oss vill ju det då och då, då finns det fanimig ingen bättre. Läskigt snyggt fotad, seriöst vacker musik, karaktärer och livsöden man kan engagera sig i (jmfr t ex med amerikanska Godzilla-remaken och inse vad de gjorde för fel) och lite good-old fashioned slapstick på topp.

Doc Hollywood2007-03-04
Dang, hur kunde jag missa den här? Så många gånger man slöade sig igenom den här när Filmnet körde sin andrahandssortering.

Primer2007-03-04
Stilren och egensinnig, men jag skulle vara evigt tacksam den som kan förklara för mig vad fan som händer i filmen. Får nog bläddra igenom walkthroughen och se om den.

Mannen är farlig2005-10-06
Karaktärer man kan sympatisera med, skickliga skådespelare, politiskt medveten story, atmosfäriskt filmad och grymt soundtrack. Dock hindrar det faktum att filmen, på konservativt maneér, målar ut mamman i familjen som roten till allt ont från att den klättrar upp till en 4:a.

Mumiens hämnd2005-05-18
Cushing håller ihop filmen med klister och lim.

De mystiska inkräktarna2005-05-16
Seg rulle filmad med en, av någon outgrundlig anledning, groteskt vaselintintad kameralins.

Kungasonen2005-05-05
Varför envisas jag med att överhuvudtaget titta på dessa svärd-och-sandalrullar?

Reptilicus2005-05-05
Jebus, att spela in en Godzilla-plankning i Danmark är som att förlägga Snuten i Hollywood 4 i Borås.

Beast with a Gun2005-05-02
Bonuspoäng för Harrisons mustasch.

Blomblad för vinden2005-05-02
Fingertoppskänslig casting. Man lackar verkligen på morsan och mormorn.

Time Bandits2005-04-29
För lite John Cleese och för hysteriskt konstigt.

Chaco - Banditen2005-04-28
Jag blev totalt bortblåst av den här rullen. Fulcis klart bästa och stundom är den t o m i Leone-klass. Vacker, välspelad, gripande och ruskigt bra musik. En stark fyra!

Kikis expressbud2005-04-23
Så vacker.

The Devonsville Terror2005-04-21
Övermogen 80-talscheese som lyfts upp något av sitt feministiska budskap.

Possession2005-04-15
Surrealistiskt relationsdrama som på sitt egensinniga och bisarra sätt faktiskt lyckas fånga känslan av att separera från någon.

Satans skinn2005-04-13
Fantastiskt vacker och atmosfärisk brittisk periodskräckis från Tigon som knäcker det mesta från Hammer. Musiken är dessutom något enastående!

Besatt - exorcism2005-04-13
Charmiga och ambitiösa specialeffekter i kombination med Morricone-scoren kompenserar hyfsat för det långsamma tempot.

Henry - En massmördare2005-04-09
Heavy stuff.

Werewolf's Shadow2005-04-06
Decent enough, men så jäkla långrandig.

Mördartomaterna anfaller igen2005-04-06
Jebus Christ, den här rullen var ju riktigt metaskojig.

Silent Night, Deadly Night 22005-04-06
Den nosar på en tvåa enbart tack vare det hyfsat originella narrativa upplägget, men gosh darn it vilken turkey det är. Till råga på allt byter den ton under sista halvtimman från sitt seriösa anspråk till att bli en riktig buskisskräckis, what's up with that?

Skogens väktare2005-04-05
Mysig Disneyskräckis som faktisk blir bättre i den förkortade versionen.

The Devil's Backbone2005-04-05
Vacker, välspelad, atmosfärisk och vad som känns som en väldigt personlig film för Del Toro. En solid fyra.

Mountain Top Motel2005-04-02
Är det bara jag eller påminner den inte rätt mycket om Identity i upplägget? Hur som helst är det en hemskt dålig film, även fast jag är svag för Södern-pastorer som äter korv ur burk och dricker whiskey ur flaskan till middag.

Life Aquatic2005-04-01
Den lyckas som ingen annan film innan den att kombinera min förkärlek för Bill Murray, Jeff Goldblum, stop-motion, ironi, havsmotiv och kitschiga sci-fiäventyr från 50-talet.

Nästa sida »