Alla kommentarer avyangbo

Batman Ninja 2023-01-08
allt är bra, musiken är dessutom hundra ggr bättre än vanligt, animationen, storyn, karaktärerna, humorn, allt i absolut ultimat manga anda, Batman goes japan blir inte bättre än såhär, lätt 5a.

Kungen och jag - och folket runt omkring2022-01-06
av allt jag har fått uppleva i snart fyra decennier i Sverige, så är väldigt mkt lagom, och välidgt mkt är vanligt, och väldigt mkt är jantelag. Men mitt i all denna jantelag och måtta och vanlig och average, så finner vi det sjukaste och mest dåraktiga och mest bisarra fenomenet som man kan tänkas att jorden år 2022 fortfarande kan ha kvar och bevara. Tänk att hans rikedom och så mycket han kostar och allt det som monarkin äger hade antagligen kunnat rädda hungersnöden i Afrika, nästan garanterat. För en enda stor bisarr teater som alla går med på, skitdåliog föreställning är det också. För en sån skitföreställning väljer man att inte rädda en kontinent eller vilka andra fan som helst som behöver pengarna mkt mer. Det är riktigt jävla galet det.

Motown: Drömfabriken2020-01-22
Måste nästan ge en femma till avslutningslåten, riktigt kul, guld avslut på en riktigt bra dokumentär om en svunnen tid med musik som kommer leva för evigt - helt utifrån grundarens syn, absolut rätt att vara vinklad åt det hållet när dokumentären just heter the MAKING OF Motown och inget annat.

Joshua: Teenager vs. Superpower2019-10-14
ungefär lika imponerande och viktigt som när ölänningar på 90 talet ville ha självständighet. pinsamt

Leaving Neverland2019-10-13
blev så sjukt lack av "dokumentären", där allt man får höra är absolut ena sidan av en historia/berättelse, som det känns som att främst Wade jobbat en hel livstid på att fixa upp. Om nån som ser den här dokumentären sitter där och är skitsur på MJ, så kan man också lägga någon extra timma på att kolla bakgrundsinfo, främst till en man som ljugit i över 30 år för eller emot MJ: https://themichaeljacksonallegations.com/the-leaving-neverland-files/ som tur är, när det är ett sånt här fall där man angriper en död man som inte kan försvara sig, sån jävla tur då att det finns miljontals människor därute som gör sitt bästa, länken innehåller jobb från fans och journalister som gjort ett mkt mer gediget arbete med källor osv, än vad som nånsin presenteras i dokumentären som baserar hela sitt 4h allt på 2 personers ord. Dessutom gjorde de om flera scener 1.5 år senare, tex den där scenen där han tar fram ringen, som han kan ha köpt på walmart.....

Leaving Neverland2019-10-12
https://www.youtube.com/watch?v=CXOfz1YkWeA tanker inte sta och skrika att MJ ar helig som ett helgon som person (musikaliskt ja), men allt som presenteras i den youtube lanken ar klart vart att kolla pa, och fa en battre bild av dessa tva herrar, framst verkar Wade ljuga sjukt manga ggr om i livet, plus hela sista scenen ar ett skamt, da han la ut alla vardesaker i auktion 2011 redan, av min lank ovan kommer ni komma at andra lankar och journalister som gatt och dodar honom pa fakta med hans egna ord mot sina egna.

Air Strike2019-02-15
jag har aldrig skrattat såmkt på de första 5 minutrarna av en film nånsin, hahahahaha, man kan ju inte tro att det är sant.

Fahrenheit 4512018-05-26
4a för tanken, som Maos kulturrevolution plus illuminati new world order I en hemsk nära möjlig framtid om människan låter sig styras av endast några få och till sist en. Olika är bra.

Ted - För kärlekens skull2018-05-19
automatiskt en 5a egentligen för bara musiken om jag hade haft en normal betygsättningen, antagligen den artist på svenska jag fortfarande kan få tårar av när det helt adhoc dyker upp på i nån reklamsnutt eller nånstans på gatan i nån affär osv, och då är jag inget fan egentligen, utan det är bara nåt magiskt med vissa av hans låtar och röst helt enkelt (hade också hellre sett att de mimat 100% till originalen istället, men det var säkert massa copyright problem? nu blev det att han mimade till sina egna eftersinpelningar ändå, då känns det onödigt, tar bort en del äkthet och känsla när han överdriver såpass mkt med läpparna, kändes för teater) , visst ABBA var större internationellt och antagligen det absolut största från Sverige nånsin (såklart extra kul att de tryckte in mini ABBA delen också), men detta är det riktiga Svensk popmusik i dess esse för mig eftersom det just är på svenska, Cornelis och de andra visst, men Ted känns lätt mest klassiskt svenskt för mig, antagligen som 80talist ligger jag också rätt i det spannet. Visste absolut inte att texterna var helt från hans bror, det är ju nästan de som är större med sin enkelhet speciellt de tidiga låtarna och de som klingar så perfekt med de simpla melodierna och kompen. Blev lite som en extra hyllning till hans bror egentligen som fick såpass mkt luft och plats, som iaf jag absolut inte visste hade så stor och viktig roll i det hela precis som filmen också antagligen ville få fram, så blev väl lite självhype eller biografi från hans sida också då eftersom han var väl tydligen med i skapandet av filmen från nåt hörn. Vilket slut för honom en sluten cirkel på ett helt liv också som fick se filmen få premiär när han nu ändå nyligen säkert gick bort helt fylld av värmen från filmen i frid. Är nöjd om varenda svensk produktion är exakt såhär bra, hela tidsandan fångas in perfekt, allt från detaljer i design, val av arkitektur och platser att filma scener från, kläder, bilar, kända Stockholms skyltfönster man passerar från dåtiden. Nu med facit i hand fattar jag inte allt skriveri i tidningarna för 1-2 år sen med beefen mellan dottern och hela produktionen, var det sonen också som var helt emot filmen? vafan. Hur långt bort från "verkligheten" kan de ha gått ifrån? Kändes noll. Samt att både Teds exfru och bror var ju med på det hela. Vet inte om det var en media grej det där med dotter och son bara i slutändan för publicitet, för inte fan kan man väl vara anti detta helt seriöst. Fick tårar minst 2 ggr, då har jag (och säkert massa fler i Svearike) iaf fått mer än tillräckligt ut av en film. Så nä, 2 personers gnäll (hat) är inte mer värt än ett helt lands lycka (kärlek), även om Ted själv hade varit anti produktionen så tycker jag att majoritetens kärlek demokratiskt vinner att detta fick släppas, stort tack för de som ligger bakom hela filmen!

Deadpool 22018-05-18
Brad Pitt spelade Vanisher, vilket exakt visar hur sköna de som ligger bakom bägge filmerna är haha, genialiskt roligt.

Gang Tapes2018-05-16
Guiness rekord på att säga antalet "fuck", "motherfucker", "nigga", "shit", under en enda film, måste helt enkelt vara rekord. Bitch sa de faktiskt inte för många ggr, blev riktigt chockad där, hörde bara ett par bitch ass niggah genom hela filmen. I varje mening under hela filmen var det minst ett av ovanstående ord, mkt mer än under en vanlig ghetto film. Slog nog t.om. the Games debutalbum, eftersom han i den skivan skrek Dr Dre ca 4200 ggr också. Ett tag var det minst ett oftast två och ibland 3st "nigga" i varje mening, no joke, och nej jag är inte rasist för att jag bara påpekar exakt vad som hände i filmen utan att överdriva, pallar inte skriva the n-word när filmen var som den var, blir ju parodi nästan om jag ska skriva n-word faktiskt. Ganska överdrivet mobb deep gangsta, snubbar som aldrig hållt i en äkta pistol får leva ut sina fantasier efter att ha lyssnat på för mkt gangsta rap får här nu en ypperlig chans att leva ut hela registret, vilket de gör det rätt bra, även om det är sjukt lätt, hur svårt manus är det egentligen, lär dig 4 ord och spela jättetuff. Var lite för mkt not keeping it real överdrift i det hela, men ändå kul, ungefär som en extremt överdriven hip hop video med tanke på att musiken var ändå schysst, faktiskt precis innan Kanye kom och förstörde hela gamet totalt och allt som händer med hiphop därefter, så det var en hel del schysst musik. En 3a för rekordet eller rekordförsöket (dvs komedin, parodi faktorn, hade kanske fått ännu högre om man hade haft en extra stark gås), helt klart 4a för musiken. Men kan omöjligt få en 4a för att pojkarna är för tuffa och coola, jäääävligt tuffa, yeah homey, yeah yeah.

I Am Not Madame Bovary2018-05-13
så bra att jag såklart än en gång fick tårar, berör så många känsliga punkter att jag är lite småknäckt/överraskad att de faktiskt lät den här filmen gå på bio här i hemlandet, filmer som angriper den kinesiska statens organisation och till och med tar upp hjärtat av Beijing i det hela är extra ögonbrynshöjande, för en sådan presentation av bok, skrift el film på detta sätt hade förr, för kanske bara 5-10 år sedan, alltid bannlyst, även om den skönmålar den troliga verkliga bilden, och det har funnits mkt värre skräckexempel av korruption och oansvarighet, så tycker jag ändå att Feng Xiaogang får ut hela sitt register på nationell självkritik, samhällskritik, moral- samt etik diskussion. Det visar på att kina blir mer och mer öppet, och går närmare en civiliserad, demokratisk och är öppen för kritik och diskussion av jaget. Skönt, långt bort från tyrann Mao/låtsas kommunism/diktatur/tyrann era. Bra för kina, bra för världen.

Avengers: Infinity War2018-05-12
Renodlat fan/era- betyg. Hade allting bara slutat helt och hållet här med hela franchisen så hade denna 5a varit helt given, för ett ändå, får man säga, fullgott slut att knyta ihop denna över ett decennium långa period som gett mig och hela världen väldigt mkt underhållning och främst elit- påkostat- och förstaklass bioupplevelser löpande sen post Matrix och Sagan om Ringen generationen. Det var ju nån som hade tanke att detta skulle släppas tillsammans med del 2 som en mega mastodontfilm men de insåg väl att 6h i bion är lite för mkt kanske även för mini fans och funkar praktiskt värdelöst i biovörlden, och det hade ju självklart jag hellre önskat än att de mjölkar ett helt år till på hela businessen där varenda öre ska mustas ut när hela filmen inkl del 2 de facto är typ redan färdig. Men visst. Det är ju pengar de ska/måste tjäna i första hand. Hade inte bangat att sitta 5-6h i sträck i bion för typ 1000 spänn el nåt heller istället. Det hade de def tjänat på bara i kina med mer än 300 miljoner som hade gjort samma dumhet under första 24h av släppet, så hade de redan tjänat in det. Aja. Nu blev det istället den absolut snällaste 5an jag gett med tanke på att som film var detta inte ens den bästa från marvel och de andra har jag gett max 4or på, och nästa kommer också få en 5a på automatik. Har man gett 3-5 i betyg till de flesta Marvel filmerna är det teoretiskt inte möjligt att ge detta något sämre om man inte är schizofren el för hög. Ärmanhater av marvel ska man hålla sig långt bort.

Jag är ingen lättfärdig man2018-05-07
det var upplagt för klichéfällor och enkelt att falla pladask med en sån här svår grundtes, men oj vad överraskande bra utfört, även om de maximerade varenda kliché, så tar man ändå med helhetsbilden utan att det blir pinsamt el cheesy. Balanserar hela tiden på en 4a och 5a, men jag inser nu i efterhand att scenen där de går in i en, i vår värld, helt vanlig klubb, och det känns otroligt onaturligt mitt i filmen, då har den som skapade det här hantverket lyckats med någonting extraordinärt. Hade lätt fått en 5a i vanliga skalor, men nu kändes filmen minst 30 mins för lång, hela grejen håller inte intresset uppe hela vägen tyvärr, det var mer än vad jag nånsin kunde föreställa mig upp till 40mins - 1h, fram tills då var jag i stående ovation. Även om slutet sen också var nära att ta upp den till en 5a även här. Glad överraskning detta!

The China Hustle2018-05-06
det behövs göras mycket mer dokumentärer om dessa ämnen. Jag som har bott här i massa år, kan lätt konstatera att det ligger mer än en hund begraven när det kommer till business och fabriker i detta land. Jag hoppas innerligt att deras teori om Alibaba stämmer, får se om det är så.

Huligansparven2018-04-17
sanningen måste ut, så är det bara, finns väldigt mkt skit i världens kanske just nu ledande stormakt, precis som det alltid funnits skit i den amerikanska regeringen.

Punk Voyage2018-03-22
mycket sjukt har man sett genom åren genom skärmen, mycket som är fejk och tillgjort, med perfekt smink, kostym, ljussättning, effekter osv för att göra det absurt, allt för att få publiken att bli som ett extremt stort frågetecken, typ tex som när man såg human centipede eller nåt bissart youtube klipp. men undrar om inte det här var det absolut sjukaste jag sett nånsin ändå, om det nu är verklighet, så är det ju faktiskt helt omöjligt att slå. Var det på riktigt? stämde översättningen? var det en mockumentär? finns detta band på äkta, är det ett skämt? och vann de verkligen Finlands bidrag och var med i Eurovision? triangeldramat var sjukare än det sjukaste Real Life TV show under MTVs sämsta dagar? det är frågor man ställer sig när man har munnen helt öppen som sångaren och ser på detta, gungandes i takt med honom i samma vajb. Är det nån som faktiskt seriöst lyssnar på deras musik? känner energin från texterna och vill fira hans namnsdag också? känns som en smutsig fylla där nån spetsat ens tequila flaska med hemskt konstig svamp och sen därefter i en mörk och illaluktande gränd med för hög dos av LSD som går över till en destruktiv bad tripp men på nåt sätt så blir det bra till slut ändå när man fumlar i mörkret och går på knäna hem. Jag undrar fortfarande vad det var jag såg eller inte såg, är fortfarande tveksam till översättningen bland annat, och hela dramaturgin, filosoferar fortfarande över om detta var nåt internet skämt där hela världen var/är med och deltog. Har svårt att föreställa mig att nånting iscensatt eller filmat framöver eller bakåt i tiden kan bli sjukare än denna verklighet när det är såpass sjukt som det är. OBS SPOILER: Fattar inte att han inte gjorde en stage dive i slutet eller visade kuken i TV under tävlingen för 100 miljontals tittare som i sista scenen. Har levt på andra sidan jorden de senaste åren så måste ha missat det här bandet helt, klart sevärd för en bisarr livsupplevelse, och mitt betyg reflekterar de finländska melodifestivaltittarnas värdering. Nära 5a pga sjukfaktorn.

Fight on a Swedish Beach2017-12-23
hemsk apokalyps framtid i Sverige nar nazismen flödar fritt fran regering till småpojkar.

The Harmony Game2017-10-11
Kanske det albumet jag lyssnat mest ggr pa i livet, nastan saker pa att det maste vara det, varenda lat ar otroligt hantverk och genom hela dokumentaren svavas jag i dejavu och nostalgi, hela min barndoms soundtrack ar just detta, sa visst ar detta ett fan-betyg och inget annat, men bast ar bast, sa kan bara fa en 5a av mig hur som helst.

The Room2017-08-02
6m usd gick till detta. En otrolig mänsklig bedrift.

David Brent: Life on the Road2017-02-20
egentligen kanske inte mkt mer an en 4a, men tack vare Peter Andres gig i slutet plus alla nostalgitrippar genom hela kroppen av gammal god Office stuk sa ar det har givetvis hogsta betyg. Otroligt pinsamt obehagligt onaturligt roligt hela tiden.

Warcraft: The Beginning2016-06-08
jag hade i princip inga förväntningar som helst på den här filmen sen jag bokade biljetter för ett tag sen o nästan glömde att se den idag när den hade premiär i södra kina. o jag är en sån där som aldrig ser på en trailer för jag ärrätt anti spoiers o bilda just en uppfattning innan en film. jag insåg dock relativt snabbt några minuter innan filmen startades då tidpunkt var 9 på morgonen o hela stora saongen var fylld (stor salong i kina är större än den största i svensk historia för all framtid med ganska stoe aäkerhet) fylld med gamers geeks o fans, många skulle nästan kunnat ha varit lika små som min unge ifall jag hade haft en, o som definitivt hade skolkat från skolan en onsdagsmorgon som denna, stora grupper av fans som definitivt inte fattar vad blizzard betydde för oss på 90talet o säkert inte vet mer om warcradt än just world of warcraft o har säkerligen aldrig har hört talas om blood bowl knappt warhammer och fattar inte vad koden today is a good day to die betyder på nostalgi warcraft på 90 talet då många i salongen inte ens var födda. att skolka i kina är fortf mkt sjukare än att skolka i sverige. så jag insåg ändå snabbt att det måste ha gjorts riktigt mkt hype o reklam för filmen för att den enorma salongen skulle fyllas av hela områdets/kommunens skolkare. Jag fattadr direkt efter enbart 1 min av filmen att jag skulle få beskåda ett mästerverk o hela min hjärna rymdes av bortglömda timmar bakom en pc o jag gick på en lång jävla dejavu rusch av flera timmar av bilder som flashade framför mina ögon på bara ett par sekunder. jag insåg också att som ett fantasy fan att jag har väntat på exakt denna filmen sen sista scenen av sagan om ringen och jag inser nu när slutscenen för denna är slut att jag kommer längta så bissart mkt för 2an. Tänk om det gjordes en sån här film per år. vilket lyckligt liv som filmälskare det skullee bli. bättre än att vinna 1 miljon på lotto. money cant buy this shit. fyfan får ju nostalgitårar av härliga minnen. Hoppas nåt fan som inte sett den nu inte får för höga förväntningar efter en sån här kommentar haha.

Han är tillbaka2016-05-09
Pa bara namnet pa filmen och sen vad huvudhandlingen handlar om efter bara 1 min av filmen, sa forstar man vilket samtida samhallsproblem som filmen forsoker spela pa. Fran alla vinklar sa bjuds det pa humor, en hel dros med riktigt iq befriade manniskor som sa ofta ar korrelerat med rasism och nazism, seriositet, emotionellt pinsamma scener blandat med moraltanter och gubbar osv osv. Chaplin lyckades sa gott han kunde pa sin tid, den har filmen tar det till nasta niva och ar definitivt sa bra parodi pa Hitler man kan tankas gora i dagens lage. Att det hela summeras upp med akta klipp pa de nazistiska rorelser och att hoger extrema rorelser inte varit sahar starka sen Hitlers tid (att svenska klipp i filmens sista summering tar sa stor plats av dessa ar en riktgit pinsam skam for Sverige pa ett internationellt plan). Nu nar Sverige dessutom har ett exremt rasistiskt och nazistiskt rotat parti i regeringen som man har foljt utvecklingen pa sen 90 talet, sa ar denna film annu mer passande och ett totalt masterverk, for en svensk askadare.

Where to Invade Next2016-05-08
Invantar spannandes pa den kinesiska Michael Moore, nu nar Kina slapper los censuren, tryckfrihet, pressfrihet, manskliga rättigheter, i snigelfart, men fortfarande ljusar battre an nar jag vaxte upp och fattade vafan det var som egentligen hande pa sent 80 tal och tidigt 90 tal. Precis varenda grej som Michael Moore dissar sonder USA pa, kan man lagga pa Kina, som ar en i manga aspekter ett varre version av USA (dock minus blodtorsten pa att invadera andra lander plus den direkta rasismen och behandlingen av svarta), nar man trodde att ett land inte kunde bli mkt samre, sa lyckades man ju galant efter en totalt misslyckad kulturrevolution och darefter generationer av korruption, hjarntvattning, censur, informationsstyrning, tyranni, och med 1 miljarder slavar pa kopet som av sin nationalistiska blindhet ar dummare an ett barn som gar i ettan i vilken Europeiskt land som helst. Det blir nog bara en tidsfråga nar en riktig kinesisk Michael Moore, som kan ta steget att bli tillräcklig kommersiell (det som jag tror folk dissar Mihcael Moore mest pa, men som jag anser vara den storsta styrkan man kan ha om man forsoker fa stor spridning och genomslagskraft pa sina dokumentarer och budskap), for att gora dokumentarer som ar sponsrade och marknadsförda av den har arten. For anti kinesiska dokumentarer el pekandes pa massvisa sjukligheter i kina finns det gott om, ich imponerandes nog sa ar de gjorda i Kina ocksa darav jag papekade daruppe att friheten att uttrycka sig har forbattrats sjukt mkt de senate 30 aren, men det ar riktiga b-produktioner, givetvis totalt igenomcheckade av staten innan de for slappas och visas pa TV. Vilket ar en stor anledning till att dokumentarer aldrig visas pa bio, eller kan fa sadan har stor genomslagskraft som Moores verk, de dokuentarer som finns nu mest i landet ar mest gjorde just for TV skarmen och bli som ett avsnitt av typ Uppdrag granskning istället for sanna har mästerverk. Foll pladask for honom i och med Bowling for Columbine, och har sedan dess vantat med spanning for varje ny dokumentär han gor. Om jag hade haft en mer "normal betygsättning" hade han fatt mkt fler 5or av mig men inte ens Bowling for Columbine nådde hela vagen upp, men jag tycker med denna att han har natt sitt klimax, jag kan inte forestalla mig hur jag an vrider och vander pa det, hur en dokumentär kan bli mycket battre an den forsta timmen. Det har ar verkligen, i alla synvinklar, humor, underhållning, poängen som han forsoker gora, budskapet osv osv, sa javla bra det kan bli. Genialt. Bokstavligen chockerande bra. En stor applad till Moore som an en gang lyckats overtraffa sig sjalv.

Human2016-03-23
bland det bästa jag sett när set gäller den här typen av film kontra intervjuer. flera av intervjuerna är såna legendariska citat som jag kommer berätta.vidare för resten av mitt liv till många jag träffar. Otroligt vackra scener med folkmassorna samt får man varje kulturs essens tillräcklig t.ex kinesiska fabriksarbetare plus tvillingdtornsbyggandet i mumvau, otroligt perfekt huvudet på spiken, det är helt omöjligt att göra en perfekt el heltäckande film el dokumentär om ämnet, spec jag som rest i princip hela jorden kan tycka att det är underbart att de tryckte så hårt på fattigdomsfrågan vilket är det jag har sett mest av i över 150 länder o man inte hänger på sheraton o hilton större delen av tiden. naturbilderna känns helt onödiga egentligen men bissart snygga flera av dem.

The Assassin2015-11-28
3H för mig är nästan automatiskt 3Z, efter alla år av försök och sett i princip allt så är det för mig, trots hur snyggt det än är = Zzz

Sagan om prinsessan Kaguya2015-09-30
Jag blir så genuint glad att sånt här kan göras. Det är så vackert att man blir tårögd flera gånger om. Sen att en gammal och sliten man som jag kan känna mig som ett barn igen, förtjänar egentligen alltid en 5a på vanliga skalor, en klar 5a rekommenderas till alla tecknad/animerat älskare över hela världen.

Poirot: Curtain2015-09-28
Har i princip läst varenda bok om inte mitt minne redan nu vid medelålder börjar göra mig besviken. Så givetvis har jag sett varenda en fram tills denna. Och trots att den egentligen inte som film, som enskild film, är bättre än en svag 3a, så måste jag säga, att Agatha Christie, lyckas nästan alltid, om inte, ALLTID, överraska mig. Ett fullgott sista kapitel. Tack för alla minnen, tack för alla timmar, tack för alla historier. Blir också tårögd. Applåd och curtains down.

Kung Fury2015-05-29
Kanske det bästa jag sett från Sverige nånsin-

Neil Young Journeys2015-02-02
det var rätt jobbigt att höra honom sjunga både falskt, utan kraft, iofs med väldigt mkt känsla, men alla dessa så kallade "legender" börjar mer och mer likna enkla, simpla, oinspirerande, mjuka, dåliga, gamla, uttorkade, uttjatade och extremt simpla versioner av de miljarder mängder med oerhörd talang dom givetvis för att de är yngre och hungrigare kan utföra mkt bättre, mer komplicerat och i dagens läge mkt bredare musikverk och utförande, av det som man iofs får se här. Efter att ha varit involverad på ett eller annat sätt med musikvärlden sen 90 talet, så blir det tyvärr mer och mer tydligt, att dessa gamla musiker var säkert stora en gång i tiden på ett eller annat sätt, även för mig har de säkert haft en eller annan låt, eller en och annan skiva som på ett eller annat sätt rört mig, men det har varit objektiva låtar och skivor som jag har fått höra från dess original versioner antingen genom en bandspelare eller på radion, inte genom såhär visuellt genom en HD dokumentär och få se ett sorgligt utförande som aldrig hade fått chans på nån vanlig "talangjakt" för att ens framföraspå scen, än mindre på TV rutan i dagens läge, då det som sagt finns oändligt med talanger där ute, hell, det finns säkert oändligt med Neil Young kopior som skulle kunna utföra allt det jag fick se och höra här, bättre än honom. Nu vet jag att det verkar som att jag spyr väldigt mkt "hat" här, men det är inte poängen, poängen är också ljudkvaliten på denna dokumentär är ju också sådär för att vara HD och musikdokumentär, jag ger den en 3a ENBART för legendstatusen, ENBART precis som alla fans som såg dessa låtar live och applåderade, trots att de nånstans i djupet visste att de bara var där ju för legendstatusen och ingenting annat, varken musiken, utförandet och ljudet är värt mer än en 2a, det här var ju knappt en Neil Young dokumentär, det var en klippt återspelning av en spelning. och publiken som hade sett honom på 70 och 80 talet var där enbart för sin egen nostalgi skull då de kanske fick se en av sina livs bästa konserter och ville leva tillbaks till de minnena för 30, 40 år sen. det är precis som att äta god och förbjuden frukt, den frukten kommer att smaka ju mer du äter av den, och den kommer definitivt smaka sämre ju äldre den blir, vi pratar inte heller bara om 1 veckas för gammal frukt, vi pratarom en frukt som människor av olika slag har tafsat och fingrat på sen 1960 och som har låtits mogna sen dess i välidgt många väldans år och som började ruttna på 90 talet, fortsatte att möglas in på 00 talet, och nu efter 2010 är detta resultatet av en sådan frukt som vi nu i och med denna dokumentering får smaka på.....whoah.

Nästa sida »