Alla kommentarer avzabb

Holy Motors2013-10-12
det enda straffet är att du är dig själv, och får leva med det. tyckte den var mycket talande, jag tänkte olika sinnestillstånd, olika roller (ofc) och olika personas vi förklär oss i, även om rollgrejen är lite diffus. jag undrar om scenen med kylie var den enda äkta. jag tolkade den på ett helt annat sätt än en vän men jag gillar filmer som splittrar människan

Dom över död man2013-10-06
Uselt

Röjar-Ralf2013-08-24
Bra animerad rulle! Som tv-spelsentusiast så är det extra göttigt!

Pacific Rim2013-08-20
besviken

Evil Dead2013-07-30
"She's crazy, did you see her demon eyes".... "No, it's just the drugs man"... Jag stör mig på alla korkade skräckfilmer, gör det bra istället.

Jakten2013-04-23
STARK fyra. I'm cute:oh_so``cold

Once2013-04-14
Kändes mest pretto & lätt bortglömd

Pink Floyd The Wall2013-03-26
väcker många stora frågor och är lika relevant idag om inte mer, än när den kom

Sideways2013-03-16
absolut alexander paynes bästa rulle

Earthlings2013-03-11
jag äter väldigt mycket vegetariskt för jag har många vegetariankompisar och syskon osv. men efter att ha sett den här filmen + massa mer saker så funderar jag på att göra ett aktivt val och bli vegetarian på heltid.

Du gör mig galen!2013-01-23
Nästan en fyra, gillade den verkligen. En av de bättre romantiska komedier de senaste åren, absolut.

Django Unchained2013-01-22
Mycket bra. 1. Inglorious Bastards... 2. Kill bill vol 2... 3. Pulp Fiction... 4. Django Unchained... 5. Reservoir Dogs... 6. Kill bill vol 1... 7. Death Proof... 8. Jackie Brown

Seven Psychopaths2013-01-13
Vissa grejer är helt underbara, andra inte

Beasts of the Southern Wild2013-01-13
En riktigt härlig upplevelse på bio, bra start på året. Solklar fyra.

Hobbit: En oväntad resa2012-12-12
Not as epic but still a good movie

Sinister2012-12-12
oväntat go för en skräckfilm

Modig2012-11-21
Väldigt vacker, ganska vanlig historia men den trycker på hyfsat rätt knappar i slutet. Sensmoralen är fin och håret virvlar vackert i vinden, det är en bra film men kommer nog inte vara lika ihågkommen som andra filmer från Pixar, åtminstone inte i mitt huvud.

Skyfall2012-11-07
en stabil bondrulle! 3+. mer bond än dom två senaste, big like

År 2001 – ett rymdäventyr2012-10-30
Vad är tid & rum?

Moonrise Kingdom2012-10-29
Lika bra som alltid, The Royal Tenenbaums & Fantastic Mr Fox är dock bättre filmer. Tror nog att Fantastic Mr Fox är hans bästa film hittils, finns så många klassiska scener i den rullen. Men Moonrise Kingdom var ett gott tillskott.

Torka aldrig tårar utan handskar2012-10-23
jag gillade det väldigt mycket, vissa saker som vita älgen metaforen blir lite väl tydligt osv, men ah, på det stora hela är det en gripande miniserie, avsnitt två var höjdpunkten

Twin Peaks: Fire Walk with Me2012-10-14
serien väger ju såklart in på det här betyget. hade vart en trea om jag inte var så investerad i serien

Looper2012-10-03
jag trodde att den skulle va mer exprimentell, bra rulle dock

Martyrs2012-10-02
jag gillade den mycket

There Will Be Blood2012-09-25
glass jar

Blue Valentine2012-09-14
en film om kärlek och livet, gjord på det mest realistiska sätt jag sett på länge. dom flesta scener känns tunga, välgjorda och trovärdiga, det känns som att filmen lyckades med allt den försökte göra.

Moon2012-09-09
når nästan upp till en fyra, dock en trea som jag rekommenderar att alla ska se

Man on Wire2012-09-06
hade kunnat handla om vad som helst, grejen är ju inte vad han gör utan att han gör det... nån hade kunnat göra nåt annat o det hade vart samma film.. hmmm kanske inte men ni förstår... ah, bra iaf

Indie Game: The Movie2012-08-30
Kanske egentligen borde vara en trea det här, men mitt nördhjärta säger fyra... Delarna om killarna bakom "Super Meat Boy" känns äkta och faller mig verkligen i smaken, framförallt när Tommy snackar om hans tidigare alster och sista raden han säger i filmen, heartwarming, verkligen. Killen bakom "Fez" var lite både och, han kändes lite väl paranoid ibland, men ibland som en riktigt trevlig kille. Jonathan Blow, killen bakom "Braid" däremot, när han säger att folk gillade hans spel för "all the wrong reasons" så blir jag upprörd, det känns väldigt egocentriskt, människor får tolka och känna för sig själva tycker jag, och om det blir bra för dom på det sättet så borde han inte vara så nedlåtande. Jag har spelat "Braid" och gillade det väldigt mycket, men jag blir ju absolut mest sugen på att spela "Super Meat Boy" efter den här dokumentären, tyvärr har jag bara en PS3a, och inget XBOX så jag vet inte hur det kommer bli med den saken, hoppas att jag kan spela det när nästa XBOX kommer ut, om jag köper den konsolen. Nåväl, väldigt bra, vissa scener var jobbiga, andra riktigt hjärtevärmande, så det slutar på 3.5..

One Missed Call2012-08-30
en av dom sämsta skräckisar jag sett, och jag gillar inte skräckisar... se Cabin in the woods istället och få nåt nytt istället, den här historian har gjorts fööör många gånger

Nästa sida »