Alla kommentarer avzac2go

Lyrro - Ut & invandrarna2019-05-10
Sved rejält, men ett par riktigt roliga scener lindrar en smula. Bara godkänd för arvet från det förgångna egentligen.

Älskar, älskar inte2018-03-16
Nja, men scenen när olyckan sker är mäktigt bra och omskakande.

Valerian and the City of a Thousand Planets2017-11-12
Bländande ögongodis! Och? Tveksam casting, inte övertygande skådespelarinsatser och en historia som aldrig griper tag och till råga på allt är ospännande. Men ett måste-se ändå då man slukade serierna som ung.

The Hitman's Bodyguard2017-09-01
Farligt nära en tvåa, men charmen hos Ryan Reynolds... Ja, trea.

Tjejresan2017-08-02
Har nog aldrig satt så högt betyg på något som har så lågt IMDB-omdöme. Men vad sjutton, jag skrattade högt flera gånger och filmen har nog ingen direkt vilja att göra något annat än bara underhålla, så - ja, en trea bidde det.

London Has Fallen2016-05-18
Nä...

Star Wars: The Force Awakens2016-03-27
Något mer djup i repliker och uppdaterade effekter, snygga och kyligt professionella blinkningar till historien men... Det är ju samtidigt återanvändning så det heter duga! Förutsägbarheten och faktumet att det är samma film (IV) en gång till gör den uselt tråkig. Bättre än de tre "nya" skamfilmerna, men betydligt sämre än de tre första klassikerna. Onödigt. Ljuspunkter - Daisy Ridley gör vad hon kan an styltig regi och återvunnet manus. Annars? Nostalgin gör att det kravlar sig upp till en trea, men faktum är att filmen som film knappt är godkänd och framför allt inte godkänd om man ser den i Star Wars-universumet. Inte i närheten av rebooten av Star Trek. Sorgligt när den kvarvarande känslan är att man mest ville ha lite nya leksaker att prångla ut...

Ett päron till farsa: Nästa generation2016-02-26
Oväntat rolig, givetvis är mycket förutsägbart och simpelt - men ofta roligt.

Beck - Steinar2016-02-08
Steinar känns som en Kolberg i norsk förklädnad. Fascinerande roll som fattats tidigare tycker jag.

Inception2015-10-20
Typiskt sådant där imponerande visuellt och mentalt (storyline) fyrverkeri - en trea fick det bli.

Almost Famous2015-10-10
Kanske bästa soundtracket någonsin? :-)

Johan Falk - Ur askan i elden2015-06-20
Smått otäckt att namnet Luna delas med den stackars fyraåring som förolyckades i Göteborg bara för någon vecka sedan. Filmen fungerade som förströelse i övrigt.

The Monuments Men2014-05-11
Svag, svag trea - nämnde jag att den var svag?

White House Down2013-12-10
Hm, märks att man blir äldre - varför görs det fortfarande sådana här filmer? Förbannat förutsägbart och ospännande med alla genrens standardgrepp. Gäsp. Men en viktigare fråga - varför ser jag dem? Fyfaan!

The Heat2013-11-02
Lättglömd bagatell, men jag hade roligt från och till.

Premium Rush2013-03-09
Zzzzzzzzz.

The Avengers2012-08-21
Snygg, för lång - men hur långtråkigt och löjligt kan det bli egentligen? Jag tillhör nog inte riktigt målgruppen... :-)

Albert Nobbs2012-05-11
Man vill att den skall vara så bra och så är den bara medelmåttig.

En oväntad vänskap2012-04-16
Värme så det räcker och blir över. Det är sjukt befriande att se fransk film ibland, detta är ett sådant tillfälle.

Hemligheten i deras ögon2012-02-24
Sjukt bra. Kanske t o m den film som är närmst femma på flera år.

Tyrannosaur2012-02-16
G'Damn!

Our Idiot Brother2011-12-28
Nästan skämmigt att ge denna en fyra (om än minus, minus), men charmigt, oförargligt och precis vad jag behövde just nu = fyra!

Take Me Home Tonight2011-11-04
Musiken var bäst, annars sjukt förutsägbar och småputtrig.

Your Highness2011-08-06
Natalie Portman - varför??

Sucker Punch2011-06-25
Riktigt svag, skönt att det är över - att man nu sett den. Zack Snyder fortsätter triumfera med snygga filmer som är helt ointressanta.

Nude Nuns with Big Guns2010-12-27
Brutalt uselt. Förutom titeln som är lite klämkäck så är det verkligen ingenting som är värt att se. Ingenting.

Jonah Hex2010-12-17
Serien förstod jag mig aldrig på, film har jag bättre koll på - detta är uruselt. Riktigt, riktigt dåligt.

Bröderna Karlsson2010-12-17
Smårolig här och där och konstruerad mest överallt. Hålen i historien skall vi inte ens prata om... Kjell Sundvall är ju enormt erfaren, hur kan han släppa igenom sådant här amatörmässigt? För mycket Beck?

Legenden om ugglornas rike2010-12-15
Snyder gör snygga filmer utan innehåll, ja om man bortser från alla klyschor då, vilka räcker och blir över. Han fungerar uppenbart bättre med datoranimerade karaktärer än skådespelare också. Smörja, men snygg smörja.

Oceans2010-12-15
Andlöst.