5 nya filmerna i casino-miljö värda att se

2020-03-06
Ifall du gillar lite spännande filmer så är casino-miljöer en bra utgångspunkt. Det finns spänning, stora möjligheter, stora risker och definitivt inspiration hur man ska tänka, eller vad man inte ska göra vid spel på nätet. Vi på Filmtipset fick inspiration av New Casinos Online som gjort en topplista över nya filmer som innehåller casino.

Alla casino filmerna som tips utav New Casinos Ltd går att se på Netflix, utom den nyaste Bond-filmen som visas på bio från den 2:e April, 2020. Så låt oss börja med den första spelrelaterade filmen som är värd att se.

1. No Time to Die som släpps den 2:e april, 2020
Titlen låter spännande och är ett typiskt citat av Daniel Craig, denna gången i hans sista Bond film. Man böjar redan undra vem som ska bli nästa James Bond. Filmen No Time to Die sägs vara lite snarlik Casino Royale på vissa sätt och det blir spännande att se om så är fallet när Bond filmen äntligen släpps. Nyfiken? En trailer finns på den officella sidan: https://www.007.com/no-time-to-die/

2. Win It All från 2017
Ifall du gillar komedier lika mycket som action och casinofilmer, så har du kommit helt rätt. Filmen handlar om en småskaliga pokerspelaren Garrett Eddie och hans vardagsbekymmer. Liksom många nya casino spelare så väntar han på storvinsten och då den inte kommit än så lyckas han ändå få en stor påse med sedlar framför sig. Vad gör han? För ifall han tar pengarna så riskerar han få stora problem men ifall han istället väljer att fortsätta förlita sig på vinster från nya casinon så kanske han inte lyckas lika bra? Filmen bygger på stora risker, mycket ovanliga möjligheter och ett farligt spel. Är du redo för en spännande film där huvudpersonen antingen vinner supermycket eller förlorar allt? Då kan Win it All filmen definitivt vara ett bra förslag för dig ikväll.

3. Ocean’s Eleven från 2011
Visste du att Ocean's Eleven var en grymt populär film på 1960-talet, vilken gjorde om för 9 år sedan till att bli ännu bättre och mer spännande. Filmtipset insisterar på att detta troligen är den mest spännande filmen om rån på fysiska casinon. Inte mindre än 3 rån äger rum i filmen, där rånarna ger sig på några av de största casino-hotellen i Las Vegas. Det är en verkligt spännande film som är väl värd att se för alla som gillar spänning och spel på samma gång.

4. Filmen 21 från 2008
Ifall du någonsin spelar blackjack så vet du vad 21 handlar om. Det är när man får det bästa möjliga totala numret på ett giv. Denna filmen är en klassiker som handlar om Ben, som åker till Las Vegas för att räkna kort på ett blackjack bord. Ifall du missat det så är korträkning en av de mest lönsamma strategierna för att lyckas vinna på Blackjack. Det går riktigt bra för Ben i början och han vinner massvis med pengar på relativt kort tid. Men de stora vinsterna lockar också till sig gott om dåligt sälskap och 21 får en abrupt vändning efterhand.

5. The Grand från 2007
Filmen The Grand har med ett pokerexpert i form av Gabe Kaplan. Här diskuteras de klassiska fällorna inom casino och det är snudd på en komedi, samtidigt som det även är en storartad casinofilm. Filmens epicentrum händer när det är dags för en pokertävling med $10 miljoner på bordet. The Grand utspelas på Golden Nugget i Las Vegas, ett av de klassiska hotellen och casinona. Efter denna kommer du säkerligen bli sugen på att testa ett nytt casino på nätet från 2020. För inspiration om aktuella casinosidor från 2020, kolla in https://www.newcasinosonline.com/new/ som ofta är först med de senaste lanseringarna på nätet.