RecensionRocketMan

Låt mig se här lite bland filmerna som visas ikväll. Nej inte den, inte den, men vänta lite här. Rocket Man? Vad är det? En dålig film, eller en bra film? Bara att se efter och se vad man tycker.

Det första man ska göra om man ska skriva en recension om en i stort sätt okänd film (eller man ska kanske säga B-film) är att man tar storyn och fyller i den till 100 %.

En liten pojke som föddes i början av 1970-talet har alltid haft en dröm, att bli astronaut. Därför är det bara övning som gäller, övning, övning, övning, och som lite omväxling, lite mer övning. När han blivit äldre kan han äntligen andas ut och vara säker på att han ska få vara med på en riktig övning med NASA, som han alltid drömt om. Som vanligt i dessa filmer ser mamma och pappa alltid på när barnet får sin dröm i uppfyllelse. Men med en sådan tur i oturen får NASA reda på att mannen som gör övningarna är både ett geni och en idiot, vilket gör att han kan ha lite svårt att klara av vissa övningar med andra människor nära honom själv. Men eftersom idioten och geniet fortfarande är van vid att vara med föräldrar uppför han sig inte riktigt som en \"äkta\" astronaut.

Den som inte bryr sig om B-filmer och okända filmer och helt enkelt vill lära sig mer om dom kan man alltid ta ett första kliv in i den här filmen. Rocket man är en av de parodierna som verkligen lyckats skoja till NASA ordentligt och lagt in en hel del fånig barnhumor som faktumet känns helt okej.

Det första man ska göra med den här filmen om man vill ha en riktigt skön biokväll är att man helt enkelt måste vara på toppenhumör och känner sig tillräckligt lycklig och beredd på en hel del skratt. Även om vissa utav skämten känns lite onormala jämfört med andra filmer. Om man till exempel skulle jämföra hur mycket man skrattar här och hur mycket man skratta under visningen utav Mr Beans semester är det nog exakt likadant med allt. En hälften idiot som även är ett geni som ska iväg på något han drömt om, men är fortfarande på 100 % fel ställe vid fel tid.

Att se filmen själv skulle nog inte vara så speciellt roligt, ha en kompis med när man ser filmen och gärna lite godis eller snacks med lite läsk och en kanonkväll är serverad, mitt framför tv:n. Men i längden känns det fortfarande lite fånigt med alla dessa skämt. För vem blir underhållen av en människa som ska vara i ett rum i 24 timmar och bredvid en går en man i cirklar och ger ifrån sig massor av ljud som ska likna djur. I stort sätt skrattar de flesta åt dessa skämt, men inte riktigt alla, speciellt inte dom som är humorlösa syslöjdlärare.

Men med alla dessa skämt, alla dessa konstigheter, alla dessa planeter, alla dessa raketer, ja, med allt så känns det som att skådespelarna och regissören håller sina skämt och gör dom lämpliga åt alla som känner för det.