RecensionFlugornas herre

Jag läser på schemat för skoldagen. Film+prat om film. Jaha, vilken film? Är det en sån där skräpfilm som senaste gången, eller kan det vara en dokumentär? När vi kommer till klassrummet ska vi se en film som kalas Flugornas Herre. Jag läser på baksidan av filmens fodral och det står \"Får EJ ses av någon under 15 år\" och då var jag 12 år, så skolan har gjort ett riktigt stort misstag.

Filmen börjar med att det står Flugornas Herre (jaha, toppen! En film från James Bonds tidiga år som är svartvit). Sedan störtar ett flygplan och de överlevande är pojkar i åldern 7 till 13 år. Efter ett tag samlas alla och bestämmer en ledare, då plötsligt någon svimmar. Då säger någon \"Hjälp, ett odjur!\" och försöker skrämma de andra. Då blir de andra rädda på riktigt och säger att det finns ett odjur uppe vid bergen. Efter det börjar alla bara tänka på odjuret men då kommer Piggy (Nasse, en lite små rund pojke med glasögon) och säger att vi måste tänka på att överleva och inte tramsa om ett odjur som inte finns. Dom flesta håller med honom. Senare på dagen har dom samlat ihop tillräckligt med saker så att dom kan göra en brasa, men vänta lite här. Det finns inga tändstickor. Då skriker någon \"Nases glasögon!\" och alla springer mot honom och dom tar hans glasögon och lyckas sedan göra upp eld. Självklart får han tillbaka dom. Nästa morgon går de som skulle vaktat brasan ut på jakt efter något kött att äta. Då när de är borta ser en av pojkarna ett flygplan flyga förbi ön. Men de som skulle vaktat brasan var ju på jakt och elden är släckt så att passagerarna inte kan se barnen på ön. När de kommer tillbaka med mat börjar de bråka om vems fel det var som gjorde så att brasan släcktes och det händer massor av andra saker som jag inte ska berätta.

Att ett barn ser denna film är inte bra. Filmen innehåller på tok för mycket saker som kan skrämma barn och filmen ska inte heller visas i skolan.

Att filmen är svartvit är mycket dåligt. Dom kunde väl ha gjort filmen med lite färg i alla fall.

Filmen är egentligen till för att visa hur hemsk människan egentligen är och att vem som helst kan bli en samvetlös mördare. Jag tycker att de visar detta på helt fel sätt och att de inte ska ha barn i huvudrollerna.

Skådespelarna känns som amatörer och borde ha övat några gånger till. Men även om de skulle ha gjort det skulle det ändå inte ha lyft filmen.

Filmen väger på tok för mycket för att bli räddad av några flera övningar.

Det är också lite väl många barn i filmen som gör att man lätt blir förvirrad av vem som är vem och de kunde namngivit flera karaktärer.

Det finns åtmistone en liten, liten, pytteliten bra sak med filmen som inte ens märks. Det är att grupperingen i filmen gjorde så att tv-serien Lost blev lite bättre eftersom att den lånade idén härifrån.

I stort sett är den här filmen helt värdelös. Min Engelsklärare säger att filmen är urläskig, men jag håller inte med. Den är extremt obehaglig och jättejobbig att se.

Därför har jag nu gjort en slutgiltig kommentar till den här filmen efter att ha sett filmen i 92 minuter:
I filmen syns en liten, liten soptunna och det är mycket bra, för det är där filmen hör hemma.