RecensionThe One

Jag blir så besviken av att gång på gång se några av Hong Kongs stora namn göra bort sig totalt i Hollywood. Varken Jet Li eller Jackie Chan har kommit med någon riktigt bra produktion sedan de tog det ödesdigra steget över. Ett undantag är väl möjligtvis \"Kiss Of The Dragon\" med Jet, men det beror helt och hållet på Luc Besson som sällan sviker. \"The One\" hade jag inga som helst förväntningar inför, men trots detta blev jag besviken. Det är inte ofta sådant händer men i \"möjligheternas\" land är ju allt möjligt.

Storyn är nog något av det dummaste jag varit med om, hela konceptet är riktigt patetiskt men uppskattas nog av folk i 10 års åldern. Hur Jet Li ens kunde få för sig att ställa upp i filmen är en fråga som jag fortfarande letar svar efter. Han får varken visa upp sin skådespelar sida och han får definitivt inte visa upp några talanger åt action hållet. I varenda fightscen har de lagt in massa ruttna CGI effekter som helt och hållet förstör den akrobatiska synen. Dessutom är all action så löjligt lik den i \"Matrix\" att man inte kan låta bli att skratta åt dess lamhet.

Jag får ofta äta upp mina ord men nu menar jag verkligen vad jag säger, detta är helt makalöst dåligt och den som gillar filmen har jag mist all min respekt för. Det finns ingen som helst originalitet eller kreativitet i koreografin och effekterna är usla. Skådespelarna är likaså och för dem behövs ingen vidare presentation. Undvik den här filmen till varje pris, se den inte ens gratis som jag fick möjlighet att göra. Det ångrar jag.