RecensionSniper

Thomas Beckett är en av Amerikas bästa prickskyttar, just nu stationerad i Panamas djungler. Hans jobb är att \"ta ut\" rebeller som kan utgöra hot. Men alla prickskyttar har en partner som beräknar, avstånd, mål med mera och när Becketts partner dör så får han en ny. Denne gång den unge Richard Miller.

Men Miller har en förfalskad meritförtäckning och klarar inte alls av det arbete han blivit tilldelad. Han blir nu en fara för dem båda. Becket och Miller blir nu mer rebelliska mot varandra än mot deras tilldelade mål.

[-]Stenansiktet Tom Berenger och fjanten Billy Zane har huvudrollerna i den här mycket tråkiga actionrullen. En film som inte handlar om någonting egentligen. Det känns nästan som en två timmars promenad genom djungeln och sedan är filmen slut.[*]

Urdålig dialog och lågbudgetmiljöer gör denna b-film till en av de sämsta Berenger medverkat i. Men han har ju för övrigt ingen skådespelartalang vilket påverkar filmen avsevärt och vill man inte se honom ligga i ett dike med ett gevär så bör man inte se filmen.

Faktum är att det är svårt att tro att någon skulle gilla en film som det inte händer något i. Att bry sig om filmen till den grad att recensera den är nästan att ge den för mycket uppmärksamhet men jag vill varna alla er som ännu inte har sett den så att ni inte gör samma misstag.

Jag personligen somnade nästan första gången jag såg den. Filmen har dock fått ett flertal uppföljare som jag personligen inte sett, men Berenger har medverkat i alla. Så Luis Llosa, som regisserat filmen måste ha inspirerat framtida filmskapare.

Det är sällan jag ger filmer så låga betyg som en etta men den här gången har jag inget val. Jag sågar filmen totalt och den hamnar därför också på min sågningslista här på filmtipset.

Jag ska uttrycka mig i en mening också...\"Se inte den här filmen\".