RecensionThe Haunting in Connecticut

Matt Campbell är en sliten ung man som drabbats av cancer. För att han ska ha en chans till den bästa vården bestämmer hans familj sig att flytta närmare sjukhuset, vilket leder mamman till att hyra ett gammalt hus som visar sig bära på ett mörkt förflutet.

Skräckfilmer tillhör sällan de mest intelligenta filmer. Hela filmers premisser går ofta ut på att folk gör dumma val. Men det finns ett underhållningsvärde i det. Något som skräckfilmer är ganska bra att ta vara på. Hur vi kan gotta oss åt vår egen irritation över att huvudpersonen bara måste se vad det var för konstigt ljud i den mörka kalla källaren mitt på natten. Men det är en gräns mellan att man irriterar sig lite lagom, och istället bara tycker dom är förbannat dumma. The Haunting in Conneticut innehåller en hel del sådan dumhet. Den är också fullproppad av klyschor, och karaktärer med enorm vetskap om andar och demoner snubblar in i berättelsen titt som sätt. I slutändan håller inte ens filmens interna logik håller ihop.

[-]The Haunting in Conneticut är full av brister, men det går inte att se bort från att den har en hel del kvalitéer också. Skådespelarna håller en ovanligt hög nivå och gör verkligen vad de kan av manuset. Den är snyggt gjord och precis lagom sparsmakad med effekter. Det finns även vissa scener som lyckas skrämma bort intelligensen ur en, och då fungerar filmen riktigt bra.

Det finns många usla skräckisar, The Haunting in Conneticut är långt ifrån det sämsta jag bevittnat. Det är en ganska typisk medelmåttig skräckis. Men den kan säkert fungera som en första-dejten film för att par tonåringar.