RecensionFrom Dusk Till Dawn 2

Här är uppföljaren till Robert Rodriguez From Dusk Till Dawn. Men denna gång helt nya skådespelare och andra filmskapare. Den enda som består är Quentin Tarantino som styrde upp både det ena och det andra under inspelningen. Därför blir det också en film som går i samma blodiga anda som originalfilmen, Kill Bill och Sin City.

Den före detta bankrånaren Buck (Robert Patrick) lever sitt sluskiga liv, den ena dagen efter den andra. Det enda som gäller är tv, öl och kvinnor. Men när hans före detta medbrottsling Luther (Duane Whitaker) rymmer från fängelset så får allt en vändning. En gammal plan skall nu genomföras efter en lång tids väntan. Ett bankrån som aldrig kommer bli något annat likt. Därför det är inte bara sheriffen Lawson (Bo Hopkins) som jagar dem, utan också en rad vampyrer.

Robert Patrick tar här huvudrollen i en film skriven och regisserad av Scott Spiegel. I första filmen fick vi följa bröderna Gecko på deras flykt över den mexikanska gränsen. Nu har det gått en tid och vi lämnar helt den historian bakom oss. Nu är det en bankrånarhistoria, vilket också skapar det största problemet. I den första filmen blev alla så överraskade när det helt plötsligt blev en vampyrfilm efter halva handlingen. Dessutom blev publiken mycket förtjusta i den originella baren The Titty Twister som spelade en stor roll i filmen. Nu får vi bara skymta detta bakom en bankrånarstory som inte alls ska vara med.

[-]Nej, jag kan inte på något sätt rekommendera den här till någon även om jag tyckte första filmen var mycket bra. Här saknas en nyskapande intressant story och bra skådespelare mer än något annat. Det framgår klart och tydligt att detta bara är ännu ett försök att mjölka konceptet på mer pengar. Det är en uppföljare som var helt onödig att ens sätta i produktion. Jag sågar filmen på alla punkter och ger den en etta. Det enda som är kul är att se Robert Patrick i en huvudroll. Synd bara att det är en så dålig film.