RecensionHajen 3

Hajen 3 handlar om en park, som öppnas fullt med turistunderhållning med en massa delfiner och annat skoj, men så kommer det in en objuden gäst, nämligen en vithaj.

Det var handlingen till den absolut sämsta filmen, som någonsin har gjorts!

Om vi säger så här: Hajen 1975 är ett fantastiskt mästerverk i alla kategorier. Den är spännande, rolig, actionfylld och stilbildande, den är gjord av en fantastisk regissör, nämligen Steven Spielberg, som var känd för filmerna Duel och Sugarland Express. Hajen är en solklar femma.

Hajen 2 1978, ville producenterna att filmen skulle vara en maffigare och större än den första filmen med fler effekter och mer offer. Spielberg blev tillfrågad om han ville regissera, men det ville han inte, eftersom han hade gjort den ultimata haj-filmen (That's true!) Så producenterna tog in den franske Tv-regissören Jeannot Schwarc för att regissera filmen. Det största problemet med honom var att där Spielberg valde att filma hajen på visst avstånd, så blev det realistiskt och hajen såg verklig och inte plastig ut. Men Schwarc valde att zooma in väldigt mycket på hajen när den anföll vilket gjorde att den såg overklig ut. Trots det så var Hajen 2 faktiskt bra underhållning! Fast att den inte är jämförbar med den första filmen! Hajen 2 ger jag en trea till.

[-]Hajen 3 är bara en rent förskräcklig film, i trean så har man valt att göra 3-D animerad haj. Det ser för jävligt ut! Till exempel en scen i filmen så anfaller hajen personalen och man kan se direkt att hajen är inklippt, eftersom fenan rör inte på sig alls.[*]

Joe Alves var den, som regisserade den här sörjan, låg även bakom scenografin för Hajen 1 och Hajen 2. Och han gör ett arbete under all kritik, allt ser så fantastiskt fejkat ut. Hajen, miljöerna, manuset, som är bland det sämsta, som någonsin har skrivits! Skådespelarna är även under all kritik! Fast den här trots allt inte den sämsta av alla Hajen filmerna, fyran är också jätte, jätte dålig! Men den här kommer precis före fyran.

En svag 1:a av 5