RecensionLegion

Handlingen i korthet:
Gud har tröttnat på människornas dumma handlingar och har bestämt sig för att ödelägga världen. Till sin hjälp tar han sina änglar, som nu ska se till att människorna utrotas en efter en. Det viktigaste är att de dödar ett speciellt barn som snart kommer födas, han kommer nämligen rädda mänskligheten om han hinner födas och växa upp. Ängeln Michael bestämmer sig i sista stund att han inte vill vara med på detta och börjar motarbeta Gud. Han letar upp kvinnan som bär på barnet som ska rädda världen och här börjar kampen mot de nu onda änglarna.

Personliga reflektioner:
Jag fastnade i filmen på en gång, ända från första början var det intressant och man ville veta mer och mer. [-]Jag gillar verkligen själva filmidén, att Gud till sist har tröttnat på oss och jag tycker att filmskaparna har gjort en utomordentligt historia om detta.[*] Det dök dock upp många frågor under filmens gång som aldrig blev besvarade som till exempel vad som utmärker en svag människa jämte en stark människa, samt att en del händelser kändes oerhört orealistiska och det förstörde den annars kulna stämningen.

Specialeffekter:
Det värsta med Legion var specialeffekterna. Hallå, detta är 2010 ni kan bättre? satt man oavbrutet och tänkte. Konstigt ljus över änglarna för att få dom att se \"odödliga\" ut och när demonänglarna kravlade runt i taket höjde man minsann på ögonbrynet.

Skådespelarinsatser:
Jag tycker skådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb. Känslan som filmen frammanade var enligt mig helt otrolig, det var intensivt, sorgligt och kändes alltihopa extremt verkligt tack vare skådespelarnas kemi.

Jag rekommenderar Legion då historien som sagt var väldigt intressant och spännande.