RecensionHome of the Brave

En enhet i krigets Irak får det efterlängtade beskedet; ni får åka hem! Lättnaden är stor och den sista humanitära insatsen innan hemfärd bör inte vara annat än ett rutinuppdrag. Men under sista uppdraget blir det brutalt överfallna, de irakiska upprorsmännen är obönhörliga och amerikanerna faller som flugor. Vi följer fyra människor vars sista uppdrag gav dem svåra men för livet, och hur svår deras hemkomst blir när de ska återanpassa sig till sin gamla vardag hemma i USA.

En vacker berättelse om hur det kan vara att komma hem från kriget. Alla känslor som bubblar upp och vad som finns efter för soldater att göra hemma. Alla känslor som finns i filmen känner man av och skådespelarna berör i denna lågbudgetfilm. Det som är de bästa med den här filmen är att det faktiskt är sant. Många soldater som kommer hem efter kriget har väldigt svårt att anpassa sig normalt och har även svåra psykiska tankar från kriget som aldrig går bort.

På skådespelarlistan hittar vi Samuel L. Jackson (The Avengers), Jessica Biel (The Texas Chainsaw Massacre), Curtis \"50 Cent\" Jackson (Get Rich or Die Tryin), Brian Presley (Once Fallen) . Dessa skådespelare går in och jobbar med vad dem har och gör en hyffsad drama film om baksidan av kriget kan göra med dig när du kommer hem. Jag tyckte om den och det är något jag skulle kunna se igen. Det var intressant att se hur effekterna verkligen kan vara och hur skadad man kan vara efter kriget, inte bara fysiskt utan också psykiskt.