RecensionSinister

Familjemannen och skräckförfattaren Ellison Oswalt (Ethan Hawke) flyttar med sin familj till ett nytt hus för att han ska få inspiration till sin nya bok. Han berättar inte för dem att familjen som bodde där innan blev hängda i deras bakgård. När Ellison ska lämna en flyttlåda på vinden så hittar han en låda där det står \"Home Videos\" på. En låda med 8mm filmer, han tar med sig lådan till sitt arbetsrum och tittar på filmerna, från början verkar det som om filmerna är helt vanliga, dock på slutet av varje film så ser man råa och skrämmande mord. Mord på hela familjer.

Ellison blir såklart förtvivlad och funderar på att ringa polisen så dem får ta iväg lådan men ändrar sig och tänker på att han behöver en till boksucce, då familjen inte har så mycket pengar. Han gräver djupare i detta mysterium och upptäcker saker som han helst inte hade velat sett. Han börjar höra och se saker i sitt hus och känner sig otrygg.

Det här är utan tvekan en av dem bästa skräckfilmerna på många år. Den har en spännande handling, läskiga scener med bra skrämselteknik och en lysande Ethan Hawke i huvudrollen. Efter att ha sett premiären på bio så kan jag säga att det var en skräckis man absolut ska se på vita duken. Det höga ljudet, stora bilden gör att man vill krypa längre och längre ner i fåtöljen. Dock så skrämde själva filmen mig inte utan jag hoppade till av dem snabba skrämselscenerna och det höga ljudet. Det som fascinerade mig mest med \"Sinister\" var att handling drog in mig och den höll spänningen och mysteriet vid liv hela vägen, vilket inte händer ofta när jag kollar på skräckfilm.

Vill man se en bra skräckfilm så kan jag definitivt rekommendera \"Sinister\" till alla som gillar att bli rädda. Det är så här man vill ha en skräckfilm och det känns bra att någon fortfarande vet hur man gör en skräckis nu för tiden. Detta är tummen upp!