RecensionCarnage

Penelope och Michael Longstreet och Alan och Nancy Cowan har aldrig träffat varandra. Men när deras söner hamnar i slagsmål möts de upp i Penelopes och Michaels chica Brooklynlägenhet för att som vuxna människor diskutera vad som inträffat och försöka hitta en lösning. Men snart är barnens konflikt glömd, kanonerna laddas i de verbala skyttegravarna och när glåporden viner som kulor i den perfekt inredda lägenheten, ställs helt andra frågor på sin spets.

Regissören Roman Polanski bjuder på en svart komedi med några av Hollywoods bästa skådespelare och skådespelerskor. Vi ser Kate Winslet, Jodie Foster, John C. Reilly och Christoph Waltz i huvudrollerna som barnens föräldrar. Allt börjar väldigt vuxet och dem försöker reda ut barnens bråk som ordentliga föräldrar men ju längre filmen går så eskalerar allt och börjar bråka om helt andra saker än just barnen. Det blir nästan som på dagis då barnen brukar säga \"min mamma är bättre än din mamma\" och såna saker.

Filmen utspelar sig på en enda plats men filmen blir aldrig tråkig. Just för att man känner frustrationen från skådespelarna som försöker hålla sitt lugn fast dem egentligen är ursinniga. Skådespeleriet är verkligen på topp, då Polanski har gjort ett mycket bra val till sina roller. Foster och Winslet spelar dem upprörda mammorna som verkligen bryr sig hur mycket som helst medans Reilly och Waltz spelar papporna som tar det hela lite lätt och dricker whiskey. Senare när dem börjar ta bråket till nya höjder och börjar bråka med varandra och tracka varandra så blir det hus i helvete!

Jag gillade den här filmen för det var en mycket annorlunda komedi som trots sin enkla story underhöll mig. Detta är något som kan hända i verkligheten. Frustrationen och känslan av att ta det som vuxna har säkert många upplevt. Jag rekommenderar den verkligen.