RecensionHaywire

Mallory Kane är född, uppvuxen och utbildad i CIA:s innersta och mest hårdföra elitförband. Hon utför de smutsigaste jobben, överlever de farligaste uppdragen och besegrar de mest brutala bad guys. Tills hon en vacker dag ställs inför den värsta fienden av dem alla: själva CIA! Förrådd av sina närmaste inleder Mallory en actionfylld kamp för att avslöja konspirationen, ställa de ansvariga till svars... och överleva tillräckligt länge för att få avnjuta en ljuv hämnd!

Regissören Steven Soderbergh (Ocean's Eleven) har tagit MMA - fightern Gina Carano och skapat en tät actionfylld thriller där hon sparkar några av dem kändaste namnen i Hollywoods röv. Här får man verkligen se hennes talang för att slåss, dock finns det saker att finslipa på när det gäller skådespeleriet men i stora hela så klarar hon sig med äran i behåll. Trots att filmen bara är 1,5 timme och fylld av skådespelare så får alla det utrymme som dem ska ha och det känns inte som om något saknas när det gäller skådespelarnas tid i rutan. Channing Tatum (Step Up), Michael Douglas (Wall Street), Antonio Banderas (Desperado), Ewan McGregor (Big Fish), Michael Fassbender (Shame), Michael Angarano (Sky High), Bill Paxton (Apollo 13), dessa män får det jobbigt när Carano letar upp dem.

Jag tyckte filmen var lite annorlunda än vad Soderbergh brukar göra men jag gillade den. Den hade action, spänning och en snygg brud som slår folk på käften. Det är inte en komplicerad film utan lättsam action som underhåller för stunden. Gillar man snygga fight scener, enkel handling, en bra skara kändisar och lättsam dialog så gillar man Haywire. Perfekt en tråkig kväll!