RecensionPitch Perfect

Beca (Anna Kendrick) älskar musik. Hon älskar att göra musik, lyssna på musik och kanske till och med sjunga. Hon börjar på en ny skola där hon på campus stöter på en mycket annorlunda grupp: perfekta tjejer som är snygga, har allt och är med i en a cappella grupp. De frågar Beca om hon vill vara med men hon tackar snabbt nej. En dag då Beca står i duschen och sjunger kommer Chloe (Brittany Snow) och hör det. Vips så blir Beca en del av av a cappella gruppen, dock så består den inte av perfekta små tjejer utan det är en salig mix av tjejer som ser ut på alla sätt men sjunger fantastiskt.

De vill vinna en a cappella tävling och bli mästare men gruppen ledare Aubrey (Anna Camp) och Beca vill sjunga helt olika låtar och på helt annorlunda sätt. Träningen blir gräl, deltävlingarna blir överraskningar och sen är finalen där! Vem får som den vill i slutändan? Aubrey eller Beca och vem tar hem vinsten i tävlingen?

[-]Jag gillar musikaler väldigt mycket och jag gillar feelgood-filmer också. \"Pitch Perfect\" var en lysande blandning av båda och något som jag tyckte var riktigt bra. Grejen med musikaler och feelgood är att de är rätt förutsägbara men jag tycker det har sin charm när det gäller dessa typer av filmer. Man vet vad som händer men man dras in i en värld där man bara ler, sjunger med och till sist vill man slå näven i taket och skrika. Sån är \"Pitch Perfect\" och det är fantastiska låtar med bra sång och skådespelare som gör precis det de ska. Kort och gott en underhållande film som jag ska se igen absolut.