RecensionUnforgettable

Jag gillar Rosario Dawson och jag har hunnit se några filmer med henne nu och listan över filmer jag gillar med henne är betydligt längre än listan över filmerna jag ogillar. 2017 gjorde hon huvudrollen i Unforgettable, som är en av mina favoriter med henne och i skrivande stund har jag bara sett denna film en gång men jag kan absolut tänka mig att se den fler gånger.

Denna film handlar om ett triangeldrama. Tessa Connover (Katherine Heigl) har skilt sig från sin make David (Geoff Stults) och hon har flyttat. De har gemensam vårdnad om deras dotter Lily (Isabella Kai Rice) och de ska turas om att ta hand om henne även om det nu mest blir David som tar på sig det ansvaret.

David har även träffat en kvinna vid namn Julia (Rosario Dawson) som han flyttat ihop med. Julia är inte van vid att ta hand om barn men hon tycker om Lily och gör sitt bästa för att få henne att må bra, även om det blir lite fel ibland.

Tessa är inte överförtjust i Julia och tycker inte om att hon tar hand om hennes dotter – och hon tycker inte om att hon flyttat in hos David heller. Därför börjar Tessa terrorisera Julia i hopp om att hon ska ge sig av men det vägrar hon. I början ignorerar Julia hennes beteende men när det sen börjar bli värre så berättar Julia om det men det är tyvärr ingen som tror henne. Snart börjar både Julia och personer i hennes närhet att sväva i livsfara tack vare Tessa och nu är det upp till Julia att stoppa henne innan det är för sent.

[-]Den här filmen är väldigt spännande och det är definitivt en av de bättre filmerna som gjorts på senare år. Skådespelarna kan man inte klaga på; Rosario Dawson gör en av sina bästa roller och jag delar även ut plus till Katherine Heigl.

Från början var det tänkt att Kate Hudson och Kerry Washington skulle ha huvudrollerna men så blev det inte då Washington valde att medverka i Confirmation istället.