RecensionIndiana Jones and the Dial of Destiny

Tyvärr lever filmen inte upp till hypen, vilket inte förvånar mig med tanke på att Lucasfilms filmer sedan "The Last Jedi" har bara blivit större floppar i biljettkassan, Disney ligger risigt till och de tror att denna här soppan skall vara räddningen?

James Mangold ärver seriens sista kapitel från Spielberg och Lucas, första 30 minuterna är skitbra men sedan blir det bara mer och mer propaganda och slutet är ren och skär skit.

Harisson Ford känns som han är bara där för närbilderna och andra scener är en stuntman eller digital ersätter, vilket inte är konstigt då han är över 80 år gammal, han var 78-79 när de började spela in.

Skurken Mads Mikkelsen gör ett bra försök som den ultimata stela superskurken som vill gå tillbaka i tiden för att ta över Tysklands tredje rike från Hitler.

De som irriterar mig mest är kvinnliga huvudrollen och hennes oerhört jobbiga side-kick, en Short Round wannabe som vet allt innan det händer, båda försöker göra Indiana obsolete.

Jag rekommenderar att se om Kristalldöskallens rike eller se om trilogin från 80-talet.