RecensionIdle Hands

Anton är en gräsrökande tonåring som inte gör mycket mera än ser på tv och sover. Hans två bästa polare har samma sköna stil. En dag så dör hans mamma och pappa blodigt men även fastän Anton till och med lever i samma hus så märker han inget för att han sov just då.
Allting blir värre när han slår in en avbruten flaska i huvudet på en av sin polare och sågar av huvudet på den andra. Men eftersom att de här två killarna inte orkar gå ända vägen upp till himlen så återvänder de som två zombies. De är fortfarande kompisar och Anton vet nu att hans hand är besatt. Den tvingar honom att göra saker han inte vill. Men det värsta är inte här ännu. Han blir en kväll trött på handen och hugger av den med en köttyxa. Handen blir galen och löper amok, den flyr och har bara en sak att tänka på... att döda! Anton och de två kompisarna måste nu hitta handen innan den hittar Antons flickvän, för att vid midnatt kommer den att dra med sig henne till helvetet.

Om man gillar mycket komedi blandat med fjantig skräck och lite blodiga scener här och där så gillar man Idle Hands. Seth Green spelar Antons lata polare och Anton själv spelas av (NAMN!!!). Storyn är rätt lam och det enda som räddar filmen är de rätt tråkiga skämten och vissa blodiga scener. Första gången jag såg den gillade jag den men sen växte jag ifrån den.