RecensionDuplex - Drömhus med förhinder

Igår kväll stoppade jag in den här filmen i min videobandspelare med hopp om att det skulle bli några trevliga och roliga 97 minuter. Jag satte mig tillrätta i stolen och började titta. Filmen började med en trevlig, klassisk, tecknad presentation av huvudrollerna, Ben Stiller och Drew Barrymore. När filmen sedan rullar på så märker jag att den inte är så som jag hade hoppats på, det brukar såklart aldrig filmer vara, men den här var inte ens rolig. Jag ville ha en mysig komedi och jag fick en \"komedi\" som irriterade mig som bara den. Förutom det så tyckte jag så synd om Ben Stillers karaktär Alex, och det var väldigt irriterande.

I alla fall, filmen handlar om ett klassiskt par, Alex (Stiller) och Nancy (Barrymore). De bor i en liten lägenhet som de såklart inte är nöjda med. Det slutar med att de bestämmer sig för att flytta till ett annat hus (det får man reda på redan i den tecknade presentationen egentligen). De hittar ett såkallat \"Duplex\" (därav filmens namn) till slut och bestämmer sig för att flytta in. Ett \"Duplex\" är ett hus som innehåller två hus. Så problemet i filmen är då att det bor en väldigt gammal tant i det andra huset. Den här tanten retar både Alex och Nancy till vansinne. Det går i alla fall rent ut sagt åt helvete för Nancy och Alex på grund av den där tanten.

Filmen har ändå ett ganska smart slut, men jag rekommenderar verkligen inte den här filmen. För er som sett ?Amos & Andrew? ska veta att det ungefär är samma stil på den här filmen, man tycker synd om Stiller och Barrymore helt enkelt. Nej, det finns bättre filmer att hyra och gör det. Den här filmen kan verka lockande i hyllan, men ta den inte!