RecensionDe hänsynslösa

Det är alltid kul att titta på film, speciellt om filmen är så bra som den här. Från början så ville jag faktiskt inte se den här filmen, jag tyckte den verkade tråkig. Men efter en hel del tjat från min vän så bestämmer jag mig för att titta på \"skiten\" (som jag då kallade den). Filmen börjar i alla fall med en diskussion runt ett bord på nått café, diskussionen verkar väldigt ointressant till en början men när man verkligen lyssnar på gänget så får man höra en hel del roliga kommentarer och analyser. Sen börjar filmen, gänget går i slow-motion till låten ”Little Green Bag”.

Sedan så hoppar man direkt in i filmen då man får se att en av grabbarna blivit skjuten i magen och håller på att förblöda. Han ligger i baksätet i en bil, man ser också en annan person sitta i bilen, föraren. Han försöker förklara för den skjutna mannen att allt kommer att gå bra. Filmen handlar sedan om detta gäng och deras misstag. Från början är det så att en viss Joe Cabot (spelad av Lawrence Tierney) har en plan, han vill råna en butik som säljer diamanter för att få mer pengar. Fast till uppdraget (planen) behöver han hjälp, så han fixar de 6 bästa tjuvarna i stan. För att sen inte tjuvarna heller ska skvallra på varandra om nått går fel så ger han dom egna namn istället. De blir kallade för olika färger. Och såklart under rånet så är det något som går fel, någon hade skvallrat för polisen att de skulle råna butiken, någon i gänget. Filmen utspelar sig sen till mestadels på gängets mötesplats där dom skulle ha samlats efter de hade rånat butiken. Filmen hoppar väldigt mycket i tiden också, så ibland kan det vara svårt att hänga med.

Jag tycker helt klart att filmen är en 5:a. Ingen tvekan om det. Quentin Tarantino lyckades verkligen med denna film. Den är kort sagt jättebra. Förresten så är Quentin Tarantino med i den här filmen han spelar Mr. Brown, en av rånarna. Det är också han som i början av filmen förklarar för dom andra vad Madonnas låt \"Like a Virgin\" egentligen handlar om. Tveka inte att se den här filmen då jag nästan lovar dig att du kommer att bli nöjd.