RecensionPulp Fiction

När omtanke och mod, kombineras med coola sener och utmärkta dialoger. Och när perfekta skådespelare ställs in i perfekta roller, präglade av ett närmare fenomenalt manus... när allt detta är i och samma film, så betyder det principiellt bara en sak - Du tittar på Pulp Fiction!
John Travolta, Samuel L Jackson och Bruce Willis är några av de skådespelare som Regissören Quentin Tarantino valt att ha med i sin film från 1994.
Storyn är egentligen uppdelad i flera mindre stories, som börjar i varsin ände, och möts senare i filmen.
Först har vi killarna Vincent och Jules som jobbar för någon maffialiknande boss. samtidigt som denne boss har sin historia bunden till boxaren Butch... osv

Filmen är lite annurlunda, med en tidsförkastning på senerna. Med andra ord, så är filmens ordning lite udda, och detta gynnar storyn helt klart!
Skulle man nämna en egenskap som just den här filmen utmärker sig med, så är det nog dess utomordentliga repliker och kommentarer. Bakom varje mening döljer sig något filosofiskt drag. Och ju fler gånger man ser den här filmen, destu mer lär man sig av den, och upptäcker nya saker i den! Dessutom måste man beröma musiken, som ibland gav en god eftersmak till senerna.

Enligt min åsikt, är denna film guld värd! Den talar till människans inre, och tar upp ämnen som man för övrigt inte tänker på särskillt mycket!
Jag rekomenderar filmen starkt, och som tips uppmanar jag dig att se om den flera gånger... Ty den första gången kommer du vara upptagen och inte kunna tänka mer än - WOW!