RecensionBaise-Moi

Två unga kvinnor lever i Paris stenhårda undre värld med prostitution, knark och våld.

Misshandel, våldtäkter och mord tillhör en grym vardag. De två stöter ihop efter det att den ena skjutit sin egen bror.

De ger sig av från Paris med bil.

Det blir en vansinnig resa, där de båda kvinnorna hämnas männens övergrepp med rån, mord och sexuella erövringar.

Jag såg den för ganska länge sen men tänker ändå betygsätta den trots att jag bara brukar betygsätta filmer jag just sett. Jag läste lite av kritiken den här filmen fått här på discshop och jag tycker inte alls den är så dålig.

Visst kan man säga att de som gjort filmen tänkt att den ska chocka folk som ser den och det tycker inte jag de misslyckats med så mycket. Filmen var faktiskt ovanligt rå vilket jag gillar!

Det som är bra i filmen är att den är våldsam och handlar om folk som slutat bry som om va som händer dem och bara går omkring och gör som de vill annars är filmen inte så bra och den var nog lite pretto också.

Jag ska i alla fall köpa den på DVD på grund av att jag tycker den har ett stark underhållningsvärde även om den inte har så mycket mer.

För övrigt tycker jag de flesta som gav den här filmen dålig kritik verkar vara lite pretto.