RecensionBrainstorm

Morgan suktar efter spänning i sitt tråkiga liv och söker därför jobbet som spion för IT-företaget Digicorp. På ett av sina uppdrag möter han den vackra och listiga Rita, som avslöjar att syftet med hans jobba är att han, utan att han själv vet om det, ska hjärntvättas. Hon erbjuder honom ett motgift och han tvingas sedan att spionera för Frank Calloway från det rivaliserande företaget.

Efter 20 minuter hade jag redan varit på väg att stänga av filmen 3 gånger. Detta var något av det segaste jag genomlidit på länge! Som sirap i minusgrader ungefär. Nåja, allas våran Lucy Liu gör ju att man ändå fortsätter titta. Filmen blir faktiskt bättre också vad tiden lider. Ändå tycks hela filmen befinna sif ett något slags vaacum, den förmår aldrig att engagera utan man bara flyter med.

Skådespelarna gör förmodligen som de är ombedda att göra, men rollen som Jeremy Northam har fått är komisk i sina övertydliga töntdrag. Nästan som om han spelar en film i filmen med uselt agerande. Lucy Liu är som vanligt stabil och skön att skåda. Dessa är de enda som är med tillräckligt mycket för att få ett omdöme, övriga är bara statister i sammanhanget. Men, filmen har något som inte riktigt går att beskriva. Den är inte bara seg som sirap utan den förmår att klistra sig fast på samma sätt... Skumt, jag gillade ju inte ens filmen men har ändå lust att se om den... Bör nog ses åtminstone en gång (Till!).